Veterán autók - többek között egy tűzpiros Fiat Spider Cabrio – és hagyományos fahajók vonultak fel a Balatonnál

2020.08.27
Tradicionális fahajók versenye maitt érkeztek sokan a múlt hétvégén a Balaton partjára, mindeközben a parton pedig oldtimerek és veterán autók sokaságával találkozhattak az érdeklődők.

Az eseményt a pécsi sebészprofesszor, Kollár Lajos szervezte, aki egyben a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke is. Kollár Úr büszkén mutatta be minden érdeklődőnek a tűzpiros Fiat Spider Kabrióját az alsóörsi mólónál.

Kollár Lajos elmondta, hogy még a ’80-as években egyszer meghívták Németországba, a Münchenhez közeli Starnbergi-tóra, ahol gyönyörű régi hajóknak szerveztek versenyt. Ennek az emléke indította meg benne azt, hogy itthon is érdemes ezeket a klasszikus hajókat egy versenyben összehozni.

Az első ilyen eseményre közel 20 évvel ezelőtt került sor, mely a Tabu Oldtimer Vitorlás Kupa néven vált ismertté a haza és nemzetközi sajtóban, s ez olyan jól sikerült, hogy felvetődött benne, mi lenne, ha a hajók mellett az emberek régi autókat is láthatnának. Ebből aztán azóta hagyomány lett, és minden évben megrendezik a tradicionális fahajók túraversenyét, valamint a veterán autósok találkozóját a Balatonon augusztus hónapban.

Fotó: Penovác Károly/Napló

dr. Kollár Lajos professzor, aki egyben az MVSZ elnöke Bujtor István halála után ajánlotta fel a Tabu Kupát a Bujtor István-emlékversenynek, miután a művész is a klasszikus hajó megszállottja volt, sőt azzal versenyzett is.

Ezúttal a csodálatos oldtimerek Alsóörsön, a Sirály parknál találkoztak, majd megkoszorúzták Balatonfüreden Bujtor István szobrát a művész családja jelenlétében, és innen továbbautóztak Tihanyba.

Innen komppal átmentek Balatonszemesre, ahol a művész emlékére és tiszteletére rendezett filmfesztivál alkalmából helyeztek el virágokat Bujtor István sírjánál.

A klasszikus hajók ebben az évben is Balatonkeneséről, a Kenese Marina Portból indultak el, és Alsóörs érintésével tértek vissza a kiindulási helyükre.

Fotó: Penovác Károly/Napló

A veterán autókat nagyon sokan megcsodálták az alsóörsi mólónál, s amelyekről a tulajdonosaik büszkén beszéltek. A székesfehérvári Rónai János pl. egy 1964-es évjáratú, 356-os égkék színű, 1600 köbcentis, 90 lóerős Porschéval érkezett. Az autószerelő még 2010-ben vette meg az autót, és több mint öt éven át, 1500 órát dolgozott rajta. Elmondta, hogy ahol lehet, még tud menni 100 km/h feletti sebességgel is.

Fotó: Penovác Károly/Napló

Plank András büszkén mutatta meg az 1946-ban gyártott, diófa betétes, bőrüléses Jaguár-zöld Roverjét, ami 1500 köbcenti, viszont mindössze csak 37 lóerős. Több mint tíz éve látta meg az autót akkor még romokban, aztán felújította, és azóta is élvezettel vezeti. Ötven éve Ausztriában él, jelenleg nyugdíjas.

Szerdahelyi Tamás Bence, a balatonfüredi Veterán Autós Baráti Kör egyik alapítótagja egy MG B márkájú, fekete kabrióval jött Alsóörsre, amit 1984-ben vett meg, majd az autón 3,5 évig dolgozott, ahogy mondta, restaurálta, amit nagy örömmel tett meg.

Az oldtimerek tulajdonosai egyetértettek abban, hogy különleges érzés egy ilyen járgánnyal autózni, főleg nyáron, a Balatonnál.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk