Végre bemutatkozott a tisztán elektromos Fiat E-Ducato haszongépjármű
2021.04.28
A Fiat Professional nem titkolt célja az volt, hogy a Föld Napjára időzítetse az elektromos Ducato premierjét. Az E-Ducato 400 különféle konfigurációban választható, így a legváltozatosabb igényeket is képes kielégíteni.
Az új
E-Ducato alapváza alatt nagyon sok a szabad hely, a hossztartók között pedig megfelelő távolság áll rendelkezésre ahhoz, hogy az új elektromos haszongépjármű akkumulátorait optimálisan helyezhették el a padló alatt, így 100 %-ban megmaradt a 10-17 köbméter közötti raktérkapacitás, és a 2 tonna körüli maximális teherbírás is. A konstrukció előnye még az optimális tömegeloszlás, illetve a mélyebb tömegközéppont, ami kedvezőbb vezethetőséget tesz lehetővé.
Az
E-Ducato semmivel sem lett gywengébb, mint a dízelmotoros kivitelek: a villanymotorjának a legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm, maximális teljesítménye pedig 90 kW (122 LE), vagyis
álló helyzetből képes 5 másodperc alatt felgyorsulni 50 km/órára.
Az
E-Ducato több féle moduláris megoldást kínál, beleértve a kétféle (47 és 79 kWh) akkumulátorcsomagot a 4 féle töltési módozattal, melyekből a bevezetéskor három máris elérhető.
A 47 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt E-Ducato egy feltöltéssel akár 170 kilométert képes megtenni a WLTP szerint, amely városban 235 kilométerig növekedhet.
A 79 kWh kapacitású akkumulátorral a hatótávolság 280 kilométerre nő, ami városi forgalomban elérheti a 370 kilométert, sőt az akku mintegy 30 perc alatt további 100 kilométerre elegendő energiát vehet fel. Az akkumulátor-csomagra 10 éves vagy 220 ezer kilométeres garancia is vonatkozik (79 kWh), míg a 47 kWh-os akkura 8 év/160 000 kilométeres jótállást kapunk.
Az
E-Ducato üzemmódváltó funkciója képes kielégíteni az általános elvárásokat:
-
Normál üzemmód: A teljesítmény és a költségek optimális egyensúlyát kínálja.
-
ECO üzemmód: Fokozottan energiatakarékos módon használható a jármű.
-
Power üzemmód: Ez akkor hasznos, ha különösen nagy terheléssel kell közlekedni, vagy meredek emelkedőt kell leküzdeni.
Mindezen túl még további két funkció is segíti a gondtalan használatot.
Az E-Ducato karbantartási költségei kb. 40 százalékkal kedvezőbbek, mint egy belső égésű motorral szerelt modellé. A típus teljes költsége (TCO) az elsődleges felhasználás során várhatóan megegyezik majd a dízelmotoros változatokéval.
Kiemelt figyelmet szenteltek a távolból aktiválható funkciók széles körének. Ilyen pl. a
My:Fleet Manager, az új flottakezelő szolgáltatás, amelyet hat hónapon át ingyenesen vehetnek igénybe az ügyfelek. Az internet alapú platform segítségével a flottakezelők valós időben ellenőrizhetik a flotta minden egyes elemének főbb adatait, a futásteljesítménytől, a tartózkodási helyen, vagy a karbantartási információkon keresztül a töltés időzítéséig.
Minden E-Ducato modell esetében alapfelszerelés a Mopar Connect, amely olyan további szolgáltatások széles körét nyújtja, mint a baleseti vagy meghibásodási asszisztencia. Amennyiben a járművet ellopják, a rendszer képes megállapítani a helyzetét, és megakadályozni a motor újraindítását, amivel megkönnyíthető a gépkocsi megtalálása.
A Uconnect Live mobil alkalmazáson keresztül ellenőrizheti, hogy bezártuk-e az ajtókat, megkereshetjük, merre parkol a gépkocsink, és figyelmeztető üzenetet kaphatunk, ha a jármű elmozdult az eredeti tartózkodási helyéről, vagy átlép egy előre beállított sebességhatárt.
Mennyi a mennyi?
Nos, az új E-Ducato hazai induló ára nettó 18 840 000 forint. Ez az ár a 3.5t MH1 kivitelre vonatkozik, 47 kWh akkumulátorral. A 79 kWh-s akkumulátorral szerelt változat ára már nettó 24 640 000 forinttól indul. Természetesen az ügyfelek különböző kedvező finanszírozási lehetőség közül választhatnak.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Stellantis Media, Fiat Magyarország