Vajon a vagány Fiat Grande Panda hibrid lehet a tökéletes kisautó?

2025.10.01
Miképp születik meg egy ikon? A Fiat úgy gondolta, hogy tudja erre a megoldást: vegyünk fel egy jól ismert klasszikus formát, nagyítsuk meg, modernizáljuk, majd adjunk hozzá színfoltokat. Ez egy ügyes trükk, amit a Fiat sikeresen megvalósított az 500-assal, de ezúttal a cuki ívek előkerülnek, és a dobozszerű 1980-as évekbeli stílus került a képbe. Nos, ez a Grande Panda.



Már vezettük az elektromos Grande Pandát, és máris itt van a mild-hibrid változat is, amely még megfizethetőbb választást kínál arra, hogy ennek a szórakoztató autónak a kormánykereke mögé üljünk. A Grande Panda Hybrid tele van bájjal, nagyszerű ár-érték arányú és könnyen kezelhető, ami kiemeli közeli rokon unokatestvéréhez, a Citroen C3-hoz és más versenytársakhoz képest, mint például a Suzuki Swift.



A Fiat Grande Panda üzemeltetési költségei

A Grande Panda Hybrid kényelmesen lekörözi olyan riválisait, mint az MG3 Hybrid+, a Suzuki Swift, vagy a Citroen C3. Annak ellenére, hogy a belépő szintű Pop felszereltség hű marad a Panda haszonelvű gyökereihez, minden alapvető funkcióval rendelkezik, amire valóban szükség van. Azonban azok, akik a modernebb extrákat keresik, örömmel fogadják majd, hogy a magasabb szintre lépés költsége viszonylag alacsony. A tesztútvonalunk az esős olasz vidéken szűk falvakon át vezetett, ami nem volt a legjobb teszt az üzemanyag-fogyasztás szempontjából, de a Fiat szerint a mild-hibrid rendszerrel mindenki meg lesz elégedve. Ez hihetőnek tűnik, bár több időt kellene eltöltenünk a Grande Pandával, hogy reális képet kapjunk a hatékonyságról. A nagy akkumulátor hiánya segít alacsonyan tartani a teljes költséget, ami a magánvásárlóknak kedvezhet, de a céges autóvezetőknek a teljesen elektromos változatot kell választaniuk ahhoz, hogy bármilyen természetbeni juttatási előnyhöz jussanak.



A Fiat Grande Panda megbízhatósága

A Fiat történelmileg nem rendelkezik a legjobb megbízhatósági mutatókkal. A Grande Panda egy új modell, így még nem tudjuk, mennyire lesz megbízható, de a tágabb Stellantis csoporttal közös alkatrészei némi megnyugvást nyújtanak. Bár a hibrid tesztautónkkal nem voltak mechanikai problémáink, az infotainment képernyője egy meglehetősen szűk manőver során átmenetileg elsötétült, így nem volt tolatókamera. Mivel a gyártás előtti elektromos változat vezetése során egy lengéscsillapító hibáját is tapasztaltuk, egyelőre egy előzetes megbízhatósági pontszám mellett döntöttünk. A vásárlók azonban egy standard hároméves garanciával rendelkeznek, ami némi nyugalmat adhat.



A biztonság a Fiat Grande Pandával

A Grande Panda hat légzsákkal rendelkezik, és szokatlan módon a Fiat az utasoldali légzsákot a tetőbe helyezte, hogy több hely legyen a műszerfalban a tárolórekesznek. Ezenkívül olyan vezetéstámogató funkciókat is kapunk, mint a vészfékezés, a vezetőfigyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens és a közlekedési tábla felismerés. Ez hajlamos a sebességkorlátozás félreolvasására, ezért üdvözlendő egy fizikai gomb beépítése a figyelmeztetések elnémítására. Minden autó alapfelszereltségként hátsó parkolóradarral, sebességtartó automatikával és sebességkorlátozóval rendelkezik, míg a La Prima autók első parkolóradarral és tolatókamerával rendelkeznek. A Fiat pragmatikusan előtérbe helyezte a szabályozott segédeszközöket a hasznos extrákkal szemben, hogy alacsonyan tartsa a Grande Panda vételárát, így nem találunk olyan hasznos funkciókat, mint a holttérfigyelő rendszer vagy az adaptív sebességtartó automatika.



Mennyire kényelmes a Fiat Grande Panda?

Ez lehet a legnagyobb Fiat, amely a Panda emblémét viseli, de mai mércével mérve nem egy nagy autó. A rendelkezésre álló helyet azonban jól kihasználja. A csomagtartó tisztességes, ami a hibrid változatban nagyobb, mint az elektromos változatban, és belül is valamivel több hely van. Az utasok rengeteg helyet kapnak, függetlenül attól, hogy hol ülnek, bőséges fej- és lábtérrel, még hátul is. Az eleje is tágas, megfelelő tárolórekeszekkel és egy műszerfali rekesszel. A La Prima modelleken ez részben valódi bambuszrostokkal lett kárpitozva, ami további karaktert ad a belső térnek. A vidámság az egész autóban jelen van, sárga színekkel és a Grande Panda kitűnik a tömegből a különféle anyagok, textúrák és motívumok széles választékával. Figyelemre méltó, hogy az ajtókárpitokhoz használt kék műanyag italosdobozokból származó műanyagból és alumíniumból készül, amelyeket általában nem lehet újrahasznosítani, és minden Grande Panda 140 doboz újrahasznosításában segít. Míg az elektromos Grande Panda rugózási kényelme meglehetősen remegősnek bizonyult, a hibrid érezhetően puhábbnak érződött, és sokkal jobban megbirkózott az egyenetlen felületekkel. Valójában nem volt messze a Citroën C3 kényelmi szintjétől, ami valóban nagy dícséret.



A Fiat Grande Panda jellemzői

A hibrid Grande Panda három felszereltségi szinttel rendelkezik: Pop, Icon és La Prima. Mindegyik változat 10,25 hüvelykes központi érintőképernyőt kapott CarPlay és Android Auto integrációval. A Pop modellek retró stílust képviselnek acél kerekekkel, és lemondanak a tetősínekről és a haspáncélokról is, amelyek a magasabb kategóriájú autóknak robusztusabb megjelenést kölcsönöznek. Az Iconra való áttérés könnyűfém keréktárcsákat, sötétített üvegeket, középső kartámaszt és extra zsebeket ad az üléseken. Eközben a csúcsmodell La Prima nagyobb könnyűfém keréktárcsákat, navigációt és egy praktikus vezeték nélküli telefontöltőt kapott a négy USB-C port mellett. Az infotainment rendszer nem rendelkezik hatalmas funkcióválasztékkal, de az elrendezést sokkal egyszerűbb használni, mint a 600-asoknál. Nagyra értékeljük a fizikai fűtésvezérlő gombokat, amelyek a La Prima modellekben ülésfűtéses klímavezérlésre bővülnek. A Grande Panda egy szelet Olaszországot hoz az utcákra hétféle fényezési színnel.



Mekkora az erő egy Fiat Grande Pandában?

A Fiat sokat beszél a Grande Panda „könnyű vezetési filozófiájáról”, és akár az elektromos, akár a hibrid változatot választjuk, a vezetése gyerekjáték, mivel nincs manuális sebességváltó, ami miatt aggódnunk kellene. A hibrid egy 1,2 literes turbófeltöltős benzinmotort egy kis akkumulátorral és egy villanymotorral kombinál, amelyeket úgy terveztek, hogy az autó hatékonyabb legyen az araszoló forgalomban. Bár ez nem biztosítja a teljes hibrid elektromos rásegítését, lehetővé teszi, hogy az autó nagyon rövid ideig elektromos üzemmódban közlekedjen induláskor és alacsony sebességű manőverezéskor. Van egy „L-mód” is, amely növeli az akkumulátorba visszatáplált fékenergia mennyiségét. Nyílt úton a kormányzás nagyon könnyű, és annak ellenére, hogy mindössze 110 lóerővel rendelkezik, a Grande Panda elegendő erővel rendelkezik ahhoz, hogy magabiztosan hajtson be a zsúfolt forgalomba. A tesztútvonalunk azonban most nem tette lehetővé, hogy autópályán próbáljuk ki az autót, így ezt majd egy következő tesztben bepótoljuk.



Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: AutoTrader
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk