Szép lassan eltűnhetnek a Fiat dízelautói az utakról

2018.10.11
A Fiat vezérigazgatója már egy korábbi nyilatkozatában is kifejtette, hogy eltüntetné a dízelmotoros személykocsikat a Fiat kínálatából 2021-re. Úgy látszik a cég beváltja az ígéretét, hiszen a legkisebb modellel, a Fiat Panda Multijettel el is kezdődött ez a folyamat.

A kereslet is visszaesett az utóbbi időben erre a típusra, a kis Pandákból alig 15%-ot vásároltak a takarékosabb, de drágább motortípussal, az 500-asból pedig mindössze 4% volt dízel. Így a számítások szerint jelentős eladáscsökkenés sem várható.


Ennek ellenére azért felmerülhet a kérdés: az kis dízelmotort, amelyet 2003-ban mutattak be, egyáltalán meddig tartja meg a Fiat. Már az sem biztos, hogy a szeptemberben bevezetett Euro6d Temp káros anyag kibocsátási norma bevezetése kapcsán szükséges frissítéseket megkapja, de ha igen, valószínű, hogy már csak a drágább modellekben tartják meg az erősebb kiviteleket.

A dízel modellek eladásainak drasztikus zuhanása azóta indult el, hogy Németországban is egyre több nagyváros vezeti be a közlekedési korlátozásokat a régebbi dízelmotorral felszerelt személyautókra. Így több gyártó is bejelentette már, hogy szabadul a dízelmotoroktól – köztük a Toyota, a Nissan és a Suzuki is – míg akad néhány, például a BMW, a Mercedes vagy a VW, amely egyelőre ragaszkodik a dízelekhez, mondván, hogy az EU fogyasztáscsökkentést célzó rendelkezéseinek nam nagyon van lehetőség megfelelni ezek nélkül.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk