Mit lehet tudni a hamarosan megjelenő Fiat 600e modellről?

2023.09.21
Ha elektromos autót vennél és már eddig is szemezgettél a Fiat 500e modellel, de mégis valami praktikusabbra lenne szükséged, akkor számodra az ötajtós 600e lehet a megoldás!

A Fiat vadonatúj elektromos autóját, amivel a gyártó most belép a megfizethető elektromos családi autók piacára, 600e-nek hívják. A napokban indult el Lengyelországban az új modell gyártása és év végére ez a jármű már ott lehet a márkakereskedésekben.



Ezzel az új modellel a Fiat egyrészt egy 1950-es évekbeli modellt támaszt fel, másrészt növeli a választékot, mivel egyelőre csak a meglévő Fiat 500e városi autó áll rendelkezésre 100%-ban elektromos üzemmódban. A megjelenése tehát még ez év vége előtt várható, az ára valahol 15 millió Forint kürül várható (persze a felszereltség függvényében), a Fiat Magyarország az árakat még nem erősítette meg.

Mik a Fiat 600e legfontosabb jellemzői?


  • A 600e egy ötajtós kompakt SUV, jóval nagyobb, mint az 500e városi háromajtós, így az 500X közvetlen elektromos helyettesítőjeként is megállja a helyét.

  • Két specifikáció lesz – a (Red) és a La Prima – lesz elérhető Európában, és minden modell rendelkezik majd klímaberendezéssel, elektromos csomagtérajtóval, automatikus világításvezérléssel, automata esőérzékelős ablaktörlővel és persze még sok minden mással...

  • A Fiat 600e 54 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik, és 400 kilométert meghaladó hatótávolságú lesz.

  • A Fiat szerint a 600e 115 kW-os (154 lóerős) villanymotorral rendelkezik, ami elég jó ahhoz, hogy kilenc másodperc alatt gyorsítsa fel 0-100 km/h sebességre ezt a járművet, amelynek végsebessége 154 km/h.

  • A Fiat 600e-re az európai márkakereskedőknél az előrendelések 2023. ősszel nyílnak meg, az első szállítások pedig még az év vége előtt várhatóak.

  • Hivatalos hír az árakról nem hangzott el, de a pletykák szerint sajnos többe fog kerülni, mint az 500e, 15 millió Ft körül lesz az alapára – amivel még mindig versenyképes lesz a legfontosabb elektromos riválisaival szemben.




  • Elérhető kivitel és modellek

    A Fiat az olasz stílusról szól, így a 600e szemérmetlenül lopja le a kisebb 500e dizájnját. Valójában, ha elképzelünk egy keresztezést a cég teljesen elektromos városi autója és a kifutó szériás (ICE-motoros) 500X crossover között, akkor a végeredmény valahol pont a 600e.

    Egy érdekesség: a Fiat 600e-t nem fogjuk tudni beszerezni pl. szürke színben. A cég elhagyta az angolok vagy az ázsiaiak kedvenc autószínét, mondván, hogy „unalmas”. Ehelyett viszont választhatunk majd a Sun of Italy, Sea of Italy, Earth of Italy és Sky of Italy Sky nevű színekre, amelyek feltehetően sárga, barna, kék és… egy kicsit más típusú kékek lesznek. Esetleg valamivel több zölddel.



    Belső tér és az Infotainment rendszer

    A belső tér ismét az 500e-hez kötődik, de a Fiat 600e a DS 3 E-Tense, a Peugeot e-2008, az Opel Mokka-e és a hamarosan megjelenő Jeep Avenger alvázán és alkatrészein osztozik. Valójában az Avengerhez hasonlóan a 600e is hét hüvelykes digitális műszerfal-csoporttal és 10,25 hüvelykes infotainment képernyővel rendelkezik. Van egy remek kétküllős kormánykerék, íves panelkialakítás, sőt a magasabb színvonalú La Prima modellnél műbőr borítású lesz a műszerfal és az ülések is.

    A felszerelések sora többek között klímaszabályozást, motoros csomagtérajtót, 2-es szintű fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS) is tartalmaz a fokozott biztonság érdekében, továbbá kulcsnélküli ajtó-nyitást és vezeték nélküli okostelefon-töltést is. A csak ötajtós változatban megjelenő modell csomagtartója 360 literes lesz a használatban lévő hátsó ülésekkel együtt, ami több mint 1230 literre bővíthető, ha az üléseket lehajtjuk, így a 600e egy nagyon praktikus családi autóként funkcionál majd.



    Akkumulátor csomag / hatótáv

    Csak egy akkumulátor csomag és villanymotor választható a 600e-hez, egy 54 kWh-s (51 kWh használható) lítium-ion akku, amely egy 115 kW-os (154 lóerős) elektromos motort táplál. Bár a 600e nem lesz pehelysúlyú, mégis van benne elég nagy lendület és nyomaték ahhoz, hogy kilenc másodperc alatt pontosan 0-100 km/órás sebességre gyorsuljon. A többi Stellantis EV crossoverhez hasonlóan a végsebességet 154 km/órára korlátozzák a hatótávolság megőrzése érdekében. Több mint 400 km-re számíthatunk így egyetlen töltéssel, valamint 30 perces maximális töltési idővel 0-80 százalékos teljesítményen 100 kW egyenáram mellett. Ha azt tervezzük, hogy az elektromos autót majd otthon töltjük váltóáramról, akkor kevesebb, mint hat óra alatt teljesen fel fogjuk tudni tölteni a 600e akkumulátorát.

    Ár és megjelenés

    Hivatalos árat a Fiat még nem közölt, de a Stellantis Group többi, ugyanazt a platformot használó elektromos autók árait figyelembe véve az 500e (13 millió Ft körül indul), a 600e ára 15 millió Ft körül indulhat majd. Ez nagyjából megegyezik a Jeep Avengerrel, ugyanakkor kedvezően viszonyul egy kulcsfontosságú riválishoz, a Kia Niro EV-hez, ami hasonló összegért vásárolható meg. A rendelési lehetőslg várhatóan még az ősszel megnyílik, az első szállítások pedig még 2023 előtt megtörténhetnek.



    Milyen egyéb autók várhatók idén a Fiattól?

    Nincs konkrét megerősítés, de készülhet egy újabb megfizethető árú elektromos jármű, a néhány évvel ezelőtti Centoventi koncepcióautó alapján. A várakozások szerint a sorozatgyártású változatot egyszerűen elektromos Pandának fogják majd hívni, ami elektromos átalakítást eredményez a Fiat régóta használt modelljén.

    Milyen további autókkal versenyezhet majd a 600e?

    A legfontosabb, amivel a Fiat versenyezni szeretne, tekintettel prémium törekvéseire, a Volvo EX30 lenne. Elég komoly a piac kihívása, tekintve, hogy a 600e-nek már most is olyan erős alternatívákkal kell versenyeznie majd az eladásokért, mint a Kia Niro EV, a Hyundai Kona Electric, a Volkswagen ID.3 és az MG4. Nem is beszélve a többi Stellantis elektromos autóról, amelyek ebben a szektorban csoportosulnak, s amelyekről fentebb már beszéltünk.



    A Fiat úgy véli nem volt elég gyors, nem mutatta be elég hamar a 600e-t. Ennek a büszke olasz gyártónak az elmúlt években furcsán gyér termékpalettája volt, szinte kizárólag az 500-asra épült (illetve annak összes változatára) és az akciós alagsori Tipo sraffozásra támaszkodott. A 600e a stílus, a praktikum és a változatosság oly nagyon szükséges injektálását hozza el a gyártó kínálatában, így szinte biztos, hogy szimpatikus, csiszolt termék lesz, amikor megérkezik. Hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy a 600e átcsábítsa az embereket a Kia Niro EV-től vagy a Volvo EX30-tól, az majd kiderül, de jó, hogy a Fiat végre beszáll a kulcsfontosságú elektromos crossover-piacra.

    Kapcsolódó videó:



    Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


    Forrás: Auto Trader
    Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk