Menő járgány a 2020-as Fiat 124 Spider Abarth, de a pénztárcánkat nem kíméli

2019.11.26
A Fiat 124 Spider Abarth egy klasszikusan kétüléses kabrió. A karosszériát a Mazda MX-5 Miata-tól kölcsönözték, de ez a modell a Fiat saját motorját és sebességváltóját használja.

Az új Abarth a 124 Spider korszerűsített változata a maximális sportosság érdekében. Ehhez hozzáadtak egy Bilstein sportfelfüggesztést, új első futómű toronyrudat, Sport mód választót és króm kipufogócsöveket, amelynek olyan egyedi hangja van, amit a Fiat „a világhírű Abarth hangnak” nevezett el.


Az 1,4 literes MultiAir négyhengeres turbó motor 164 lóerőt ad le (ez +4 lóerő a hagyományos 124 Spider átlagteljesítménye felett). Nem gumiabroncsos, mégis fürge a jármű. A nulláról 60-ra 6,7 másodperc alatt gyorsul fel.

A 124 Abarth vezetőjének az öröme azonban hamar elmúlik, ha megpróbál felmászni a járgánnyal kisebb dombokra. A kis kocsi csak sík terepen és az óránkénti 90-130 km/h közötti tempókon érzi igazán jól magát. Viszont a kanyarokat jól tűri, mi több, kifejezetten élvezet vezetni.


Az automata hatfokozatú váltó választható (1350 dollár), ami ezt a kis autót eléggé szórakoztatóvá teszi, de aki szereti az ilyen kis sportos kisautókat, a kuplungpedált vissza fogja sírni, viszont kisebb emelkedőkön nagyon előnyös tud lenni, mivel fenntartja a kocsi lendületét.

Az elektronikai és hangrendszer tipikus Mazdás (a 124 Spider rendszere az MX-5 platformjára épült), konzol tárcsával a vezérléshez, külön hangerőszabályzóval. Imádnivaló, de rendkívül nehéz pl. rádióállomások között lépkedni. A hangminőség viszont tökéletes, mind a mély, mind a magas tartományban megfelel a kor elvárásainak.

Nem egy családi autó, mivel belül mindössze csak két ember számára van hely, de ezt már eddig is tudtuk. A lábtér és a fejtér is prémium méretű, csakúgy mint a rakományterület, ez tehát minden igényt kielégít. A Recaro bőr / Alcantara sportülések kiváló kényelmet biztosítanak.


A tető leereszthető, és rögtön felfrissülhetünk, kivéve, ha a nap süt menet közben bennünket. A kézi működtetésű tetőt aligha lehetne könnyebben használni. Csak meg kell húzni a T-rudat, meg kell nyomni a visszapillantó tükörnél egy kis kapcsolót, és már nyílik is ki a tető. Ugyanez a folyamat fordítva is ilyen egyszerű.

Éjszaka nem valami kellemes közlekedni, mivel a fő visszapillantó tükör és az oldalsó visszapillantó tükrök félelmetes mértékben visszatükrözik a mögöttünk haladó járművek vakító fényét, és ha megszűnik a vakítás, kell egy kis idő, hogy a szemünk ismét megnyugodjon.

Az üzemanyag-fogyasztás tekintetében sajnos lesz okunk a panaszra. Átlagos vezetés mellett 8-9 litert megzabál százon, de ha felugrunk vele Mátraházára, meg a Kékesre, akkor elérhetjük a 16-17-es átlagot is, így ez picit csalódás benne.

Konklúzió: Ha szeretnénk kiélvezni a Fiat 124 Spider Abarth minden előnyét és hátrányát, akkor inkább béreljünk ki egyet egy hétvégére, és ne napi használatra vásároljuk meg, mert egy napra vetítve valószínűleg bérlőként olcsóbban fogjuk megúszni a vele együtt töltött napokat.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk