Megérkezett az új Fiat Tipo modellcsalád

2021.01.13
A Fiat tervezői egyszerűsítették a kis Tipo karaktervonalait, teljeskörűen átdolgozták a Tipo modellcsaládot. Új lett a dizájn, számos új technológia is bekerült az autóba, továbbá a motorokat is lecserélték.

Az ötajtós ferdehátú, a négyajtós és a kombi mellett most már a crossover kivitel is a modellkínálat része lett. Azt gondolnánk, ha már „terep", akkor biztos a kombi alapján alkották meg az új Tipo modellek formáját, ez azonban nem igaz, az új terepjármű vonalait az 5 ajtós változatból merítették.



Az új kínálat két központi tematika köré épül: az egyik a Life, amely három felszereltségi szinten (Tipo, Life és City Life) és három karosszériaváltozatban (négyajtós, ötajtós, kombi) érhető el; a másik pedig a Cross, amely két kivitelben (City Cross és Cross) érhető el, csak 5 ajtós crossover karosszériával.

Az új Tipo modernebb, dinamikusabb, elegánsabb. Az áttervezett hűtőmaszk dísze lett az új Fiat logó, már ez a stíluselem is a megújulást hirdeti. A Fiat Tipo a közelmúltban bemutatott új 500-as után elsőként kapta meg az új logót.



A fényszórókat is áttervezték, elöl/hátul egyaránt LED-ek világítanak. Az új lámpatestek modernebbé teszik a megjelenést. A lökhárító alsó felét is teljes mértékben újratervezték. A csiszolt króm részletekhez új rajzolatú, 16 vagy 17 „ méretű könnyűfém keréktárcsák társulnak. Az új Tipo két további különlegességei az Óceán kék és Paprika narancs színárnyalatok.

Az utastér is megújult. Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. Az analóg műszerek helyébe testre szabható, 7”-os TFT digitális műszeregység lépett. A modernebb, fejlettebb rendszer segítségével könnyedén ellenőrizhetjük az autó állapotát, kezelhetjük a multimédiás rendszert és az okostelefont is.



A műszeregységhez új UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25” méretű érintőképernyővel – ez a rendszer is először az új 500-ason debütált, ám a Tipo most elsőként kapja ezt meg az FCA modelljei közül.

Elegánsabb és sportosabb lett a kormánykerék is. A központi panelen átrajzolták a klímaberendezés kezelőszerveit, illetve új króm és fekete kivitelű betéteket alkalmaztak.



A Tipo Cross a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé egy hamisítatlan crossover variánst állít, amivel egy teljesen új célközönséget tud megszólítani. A Tipo Cross így összességében sokkal erőteljesebb, merészebb hatást kelt.

A Tipo Cross csaknem 7 centiméterrel magasabb a Tipo Life modellnél, köszönhetően az áthangolt futóműnek, illetve az új keréktárcsa/gumiabroncs párosításnak, amely az 500X-ről lehet ismerős. Az új hangolás egyben magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak.



A dizájn és a stílus mellett a technológiai tartalom is alapvetően újult meg. Az új Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket vonultatja fel: jelzőtábla-felismerő rendszer, intelligens sebesség-szabályozás, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, adaptív fényszóró, holttér-figyelő rendszer, valamint elülső parkolóradarok, kulcs nélküli nyitás és indítás, illetve vezeték nélküli okostelefontöltő.

A Tipo az új 500 után elsőként kapta meg a 10,25” méretű képernyővel szerelt új UConnect 5 infotainment rendszert, ezt a jövő felhasználói számára tervezett, csatlakoztatott platformot. A rendszer Android Automotive operációs rendszert futtat. A Uconnect 5 vezeték nélküli telefontükrözés funkciója révén az okostelefonok vezeték nélkül is csatlakoztathatók az érintőképernyőhöz.



Az utastérben minden kezelőszerv új, fehér háttérvilágítást kapott. Ugyancsak örömteli újdonság a hátsó üléseknél kialakított USB töltő csatlakozó.

Teljesen megújult a Tipo motorkínálata is. A kocsi az 1,4 literes korábbi szívómotor helyére egy új 100 lóerős 1.0 GSE 3 hengeres benzinmotort kapott. Ez turbós és 190 Nm forgatónyomatékot ad le már 1500/perc fordulatszámon, szemben az eddigi 1,4 literes, 95 lóerős motorral, amely csak 127 Nm-re volt képes, és ahhoz is 4500/perc fordulatszámig kellett pörgetni.



Ezzel párhuzamosan a Fiat még mindig nem hagyott fel azzal, hogy erőltesse a dízel változatok piacra kerülését, sőt még tovább is fejlesztették az 1,6 literes MultiJet dízelmotort, ami így a korábbi 120 helyett már 130 lóerőt ad le.

Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben állnak rendelkezésre. Az új Tipo modellcsalád opcióként felszerelhető a Mopar által kifejlesztett D-Fence csomaggal. Ez három berendezést tömörít. Egy nagyteljesítményű pollenszűrőt, amely a szálló részecskék 98%-át megszűri, egy HEPA szűrőt ami a beltérben lévő levegő tisztításában segít, valamint egy UV-lámpát, amellyel fertőtleníthetjük az utastérben gyakran megérintett felületeket, a kormánykeréktől kezdve a sebességváltón át az ülésekig.



A sebességváltót úgy hangolták, hogy városban robbanékony legyen, autópályán viszont a lehető legjobb utazási komfortot nyújtsa. Ezért például 130 km/óra sebességnél a fordulatszám csak 3200/perc.

Az új Fiat Tipo a hazai kereskedők kínálatában 4 830 000 forinttól vásárolható meg (4-ajtós, 1.0 - 100 LE). A Cross változatért viszont már 6,6 millió forintot kell fizetni. Azt mindenesetre kijelenthetjük, hogy a Tipo továbbra is egy igen érdekes szereplője marad az egyre inkább háttérbe szoruló hagyományos kategóriának.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk