Már kapható a márkakereskedésekben az új Fiat 500e Giorgio Armani gyűjtői kiadás

2025.09.15
Az új Fiat 500e Giorgio Armani gyűjtői kiadás tartalmaz igaz némi stílusbeli csillogást, de ez sokkal kevesebb most egy olyan autó esetében, amely alaposabb frissítésre szorulna.



Bármennyire is szépnek tűnnek a dizájnbeli részletek, a Fiat 500e Giorgio Armani kiadás végső soron nem más, mint egy marketingfogás, amely alig leplezi azt a tényt, hogy a Fiat tagadhatatlanul sikkes városi autója igen csak túl van már a fénykorán. Most már megfelelő frissítésekre lenne itt szükség, nem pedig néhány menő kerékre, vagy a korábbiaktól eltérő műszerfal-kialakításra, hogy utolérje az újabb és újabb riválisokat. Ez a limitált kiadás néhány év múlva vonzó használt vétel lehet a divatrajongók körében, de most több mint 16 millió forintot kérni érte meglehetősen vitatható.



Időnként a divat és az autók világa sajnos nagyon is ütközik, emlékezzünk csak vissza arra, amikor a nyolcvanas években megalkották a Peugeot 205 Lacoste modellt. Aztán ott volt a 2006-os Lamborghini Murciélago LP640 Versace, és néhány évvel ezelőtt Paul Smith egyedi, színes változatot alkotott a régi Land Rover Defenderből. Ezúttal, a 125. születésnapi ünnepség részeként, a Fiat összefogott az ikonikus Giorgio Armani divatházzal, hogy elkészítsék a teljesen elektromos 500e limitált kiadását, amelyet fantáziátlanul Fiat 500e Giorgio Armani gyűjtői kiadásnak neveztek el.



Nyilvánvaló, hogy egy ilyen felsőkategóriás divatmárkával való együttműködés nem lehetett olcsó, de a 16 millió forint feletti ár egyenesen riasztó. Egyrészt ez kb. másfél millió forinttal drágábbá teszi, mint a most ötéves Fiat 500e legjobban specifikált változata. Vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy körülbelül 2,6 millió forinttal drágább, mint a Renault 5 Roland Garros limitált kiadása.



Azt is érdemes megjegyezni, hogy a Fiat 500e hírhedten gyorsan veszít az értékéből a piacon, és ez alól valószínűleg az Armani kiadás sem lesz kivétel. Szakértői adatok szerint három év múlva csak 4,5-4,7 millió forintot fog érni, vagyis az eredeti értékének 70 százalékát elveszíti a következő három év alatt. Ez magyarázhatja, hogy miért vannak már vadonatúj példányok ebből az úgynevezett „gyűjtői kiadásból” a kereskedésekben több helyen akár 1,8 millió forint kedvezménnyel is.

Még egy fontos infó a divat megszállott autósainak, akiket még nem riasztott el a divat, az 500e Giorgio Armani csak keménytetős ferdehátú karosszériával és két, kifejezetten ehhez az autóhoz tervezett színárnyalat egyikében – sötétzöld vagy kerámiaszürke érhető el. Bármelyik színt választjuk, az öko-bőr üléskárpit, a műanyag műszerfal-burkolat és az abszurd, a divatmárka GA logóját viselő 17 colos kerekek is ugyanazt a színt kapják – nem mintha nem lehetne őket észrevenni.



Az Armani stílusával összhangban lévő, kifinomultabb monokróm megjelenés megteremtése érdekében a csomagtartó fedelén lévő Fiat embléma mostantól karosszéria színű, a hagyományos 500e fényes külső díszítése pedig, akárcsak az ablakkeretek, fekete.



Belül a műszerfalon a szokásos fényes műanyag helyett perforált fahatású panel található – ami szerintünk kellemes gesztus. A karosszéria színű díszítés azonban olcsónak tűnik. Az ülésekhez és néhány más felülethez használt műbőr nem érződik olyan magas minőségűnek, mint az Alpine A290 anyagai, amely egy másik, hasonlóan nem olcsó elektromos jármű. Az utastér többi része is kemény, fekete, karcos műanyagból készült, ami semmiben sem indokolja a magas árat.



Az Armani kiadás egyik apró változása, hogy a hátborzongató cirkuszi dallamot, ami minden be- és kikapcsolásra szól egy standard 500e-ben, szerencsére lecserélték – bár a helyére került dallam kicsit olyan, mint a Do-Re-Mi a Muzsika hangjából. Abban is biztosak vagyunk, hogy klasszikus zene szól a hangszórókból, amikor elindulunk, de olyan halk, hogy vagy azt hihetjük, hogy kezdjük elfeledni a lényeget, vagy azt hihetjük, hogy valaki folyamatosan feltöri az autónkat, hogy a rádióval babráljon.



Alapfelszereltségként napfénytető, hét hüvelykes műszerfal, 10,25 hüvelykes központi érintőképernyő, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozás, hat hangszórós JBL hangrendszer, LED-es fényszórók és néhány fejlett vezetéstámogató technológia, például adaptív sebességtartó automatika is tartozik hozzá.



A többi pont ugyanolyan, mint bármelyik másik Fiat 500-asnál. Először is, az utastér olyan kicsi, hogy a vezetőnek nincs hol pihentetnie a bal lábát. Aki 41-es vagy nagyobb méretű cipőt visel, annak vagy keresztbe tett lábbal kell vezetnie, vagy azzal a ténnyel kell együtt élnie, hogy időnként megnyomja a fékpedált, és végül a mögötte lévő hátulról lábbal tapossa, mert neki sincs elég helye.



A könnyű kormányzás, a szűk fordulókör és a lendületes teljesítmény – a 220 Nm-es nyomatéknak köszönhetően – nagyszerűen alkalmas városi közlekedésre is. Azonban, ha kimegyünk a nyílt országútra, na itt kezdődnek a problémák.



A felfüggesztése nehezen boldogul vidéki utak egyenetlenségeivel és kátyúival, ami rángatózó menetet, a karosszéria egyértelmű dőlését eredményezi a kanyarokban, és az autó orra előrebillen erős fékezések esetén. Autópályán a szél és zaj szintje is erős az utastérben, hasonlóan, mint pl. a Renault 5-ben, és a motorháztető alatti villanymotor hangja is zavaróan hangos.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Auto Express
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk