Már a kertek alatt a Fiat Grande Panda Hybrid: Készülj fel, hogy rengeteg ilyen autót látsz majd az utakon

2025.06.02
A Fiat Grande Panda Hybrid az az autó, amelyről azt jósolják, hogy ez lesz a legnagyobb példányszámban elkelt autó Európában. Körülbelül 8,5-9 millió forintra becsülik a bevezető árát, 110 lóerős, 48 voltos lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, retró és szórakoztató stílusú, anélkül, hogy hivalkodó és furcsa lenne.



Mit is lehetne bevezetőként írnom, nos azt, hogy ez nekem nagyon tetszik. Mindig is nagy rajongója voltam a Pandáknak, és van egy harmadik generációs Pandám is. Valójában ez az egyik kedvenc modellem.



Az első benyomásom az volt, amikor megláttam, hogy az új Grande Panda sokkal nagyobb, sokkal bonyolultabb és jóval drágább, mint elődei, szóval most akor mi történt? Elvesztette a robusztus egyszerűségét? Igen is, meg nem is.

Először is, várhatóan három felszereltségi szint érkezik az európai márkakereskedésekbe: az alapmodell, a Pop, ezt követi majd az Icon, végül a sort zárja a La Prima.



Ez máris tetszik, nagyonegyszerű a választási lehetőség, és nincs túl sok lehetőség, amiben el lehetne mélyedni, és nincs is túl sok szín, ami közül tudnánk választani, de ami van, az mindegyik nagyon jól néz ki.

A hibrid hajtáslánc ereje nagyjából ugyanúgy érződik, mint bármelyik Stellantis termékben, bár van egy frissítő egyéniség a belső kialakításban – mindaddig, amíg rá nem nézünk a sebességváltóra.

A műszerfal és a középkonzol részletei szórakoztatóak és komolyak, sőt, még az eredeti pandára is utalnak a vezetőoldali és központi kijelzőburkolat szélén, amely ugyanolyan alakú, mint a legendás tesztpálya a torinói Lingotto gyár tetején.



A belső térben alig van mit nem szeretni. Világos, tágas, funkcionális és kényelmes. Nem vagyok benne biztos, hogy szívesen visszatérnék a fizikai kulcshoz, most, hogy annyira megszoktuk a gombos indítást, de gondolom, néhányan örülni fognak neki.

Ahogy manapság divat, a belső anyagok újrahasznosított műanyagokból és szövetekből készülnek, és a legtöbbjük nagyon tartósnak érződik, bár a La Prima verzió műszerfalának tetején található "Bamboo Box" tárolórekesz szövetborítása elég gyorsan megkophat és foltosodhat.

A szögletes kormánykerék kellemes tapintású a kézben, bár kissé vaskos, de van néhány fizikai gomb, amelyek megkímélnek bennünket a nagy központi érintőképernyő használatától, és rengeteg játéklehetőség van magán a kormánykeréken is.

A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódás is benne van az autóban, a csúcsváltozatban pedig fűthető ülések is vannak, néhány egyéb alapfelszereltség és rengeteg biztonsági rendszer mellett.



Azt gondolhatnánk, hogy a városi közlekedésben nyújthatja a legjobb formáját, és valószínűleg így is van, de jól megbirkózik a hosszú autópálya-utakkal, és bár a kanyargós részeken egyáltalán nem izgalmas, a kanyarokkal egészen jól megbirkózik.

A kezelhetősége inkább biztonságosnak érződik, mintsem izgalmakat nyújtana, a lágy rugózás pedig nagyobb karosszériadőlést eredményez, de megnyugtató stabilitást biztosít, és jól reagál a parancsokra.

A hibrid rendszer olyan jól működik, ahogy egy kisautóban elvárnánk. Valószínűleg mindössze csak kb. 1 kilométernyi elektromos hatótávolság áll rendelkezésre, ami elég a manőverezéshez, parkoláshoz és a sorban álláshoz a benzinkútnál, és egy meglehetősen ütős háromhengeres motor veszi át a terhelés nagy részét. Mindez adóbarát és gazdaságos üzemeltetési élményt eredményez - ami nagyjából az összes Panda-vásárlót érdekli.

Az elektromos Panda modell kétségtelenül népszerű lesz, és végül érkezik majd még egy 100 %-ban belső égésű motoros változat is, amely reményeink szerint nagyon csábító áron kerülhet a forgalomba.



Mert bár a 9 millió forint nyilvánvalóan sok pénz, a Grande Panda bőven kiváló modell ahhoz, hogy kitűnjön majd a hasonló árú riválisok közül.

Még hibrid formájában is veszített kompakt, könnyű és huncut bájából az évek során, de most nagyszerű látni a márkát visszatérni. Sőt most, hogy vezettem, látom, miért olyan lendületes a Fiat. A torinói időjárással ellentétben a Panda jövője nagyon fényesnek tűnik.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Portsmouth News / Gareth Butterfield
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk