Jól sikerül az elektromos Fiat 500-as Green NCAP életciklus-értékelési tesztje

2022.05.01
Az elektromos Fiat 500-as felülmúlta a Green NCAP kezdeti életciklus-értékelését (LCA), amelynek célja, hogy segítse a fogyasztókat a leginkább környezetbarát autók kiválasztásában.

A Euro NCAP töréstesztekre szakosodott szervezet fenntarthatósági ága eddig 61 autót tesztelt. Az Euro NCAP-tól eltérően, amely egyszerű csillagbesorolást használ az autók értékelésére, a Green NCAP a legjobb és legrosszabb esetek tartományát is kínálja minden modellhez, hogy általános áttekintést adjon a teljesítményről.

Az LCA a rendelkezésre álló adatokon és tudományos módszertanon alapuló becsléseket tartalmaz, amelyeket a Joanneum Research fejlesztett ki, és amelyet a Paul Scherrer Intézet szakértői lektoráltak.



A 61 autóból álló mintában mindenféle méretű és típusú jármű megtalálható volt, beleértve a hagyományos benzines és dízel, akkumulátoros elektromos és hibrid-elektromos autókat is.

Az elemzéshez a járművek névleges élettartamát 16 évben, a futásteljesítményt 250 ezer kilométerben határozták meg.

A számítások az Európai Unió 27 tagállamának, valamint az Egyesült Királyságnak az átlagos energiaösszetételén alapulnak, kiiktatva a helyi energiaellátásnak az autók LCA-értékeire gyakorolt hatását.

A Green NCAP szerint az eredmények azt mutatták, hogy az üvegházhatást okozó gázok teljes becsült kibocsátása és primerenergia-igénye, valamint az ezekhez kapcsolódó hozzájárulások az életciklus különböző fázisaiban és időpontjaiban jelentősen eltérhetnek a meghajtórendszertől, az üzemanyagtól és egyéb tényezőktől függően.

A hagyományos járművek esetében az üzemi fázis során a fosszilis tüzelőanyagok elégetése teszi ki az éles ciklus során keletkező károsanyag-kibocsátás és energiaigény legnagyobb részét.

Ez eltér az elektromos járművek esetében, amelyeknél a gyártási fázis átlagosan nagyobb részt tesz ki a teljes mennyiségben, míg a használat során fellépő kibocsátások változhatnak attól függően, hogy a töltéshez felhasznált villamos energia mekkora része nem megújuló forrásokból származik.

Nem minden azonos hajtásláncú autó egyforma: az LCA elemzés azt mutatta, hogy a jármű tömegének és méretének hatása minden járműtípusnál jelentős volt.

Ugyanez elmondható a járművezetők szokásairól is. Amellett, hogy optimalizálják vezetési stílusukat, a konnektorról tölthető hibrid autókat választó fogyasztók segíthetnek csökkenteni az éghajlatra gyakorolt hatást azáltal, hogy gondoskodnak arról, hogy autóik mindig teljesen feltöltve legyenek.

Itt válogathatsz a készleten lévő elektromos Fiat 500 modellek közül:


Forrás: Fleet News
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk