Fiat Tipo VS Opel Astra - 1.6-os dízel összehasonlító teszt

2019.12.08
A családi ferde- vagy lépcsős-hátú (hatchback) piac az utóbbi idők legnépszerűbb ágazata lett Európában, ahol hagyományosan évek óta ugyanazok a nagy gyártók uralják a piacot, mint pl. az Opel vagy a Ford. Bátor lépés bármely gyártó számára, ha megpróbál egy-egy új modellel betörni erre a területre, a Fiat most pontosan ezt teszi a legújabb Tipo-val, amely a kategória iránt érdeklődők számára igazi alternatíva lehet.


Ám a bátorság akár kudarccal is végződhet. hiszen az eladások esetleges elmaradása akár a modell bukásához is vezethet. Az Astra vagy a Focus már igen régóta uralja ezt a piacot kedvelt tulajdonságaikkal, sőt folyamatosan elérhetőek tisztességes árengedményekkel, és nem szabad elmenni azon tény mellett sem, hogy a jelen cikkünkben tesztelt Opel Astra 1.6 CDTi 110 Design olcsóbb is a márkakereskedők kínálatában, mint a Fiat Tipo 1.6 Multijet 120 Easy Plus.

Statisztika is igazolja, hogy ez európai magánvásárlók az elmúlt években is előnyben részesítették az Astrát vagy a Focust, miközben a vállalati értékesítések sorában a Fiat az elmúlt években kezdett csak el felfelé kapaszkodni.


A Tipo már első ránézésre is nagyvonalúbb, standard felszereltséggel rendelkezik, benne a biztosítók által is jóváhagyott riasztóval kiegészítve, és persze találhatunk benne Bluetooth-t és elektromos ablakokat is. Az Astrával ellentétben itt választható műholdas navigációs rendszer és fűtött ülések is. Ahol a Fiat komplett alulmarad az Astrához képest, az a biztonság; mindössze csak háromcsillagos Euro NCAP besorolást kapott az ütközés elleni védelem tekintetében, ami jelentősen alulmarad az Astrához képest.

Belül mindkét autó igen tágas, bár egyiknél sincs standard illeszkedés a deréktájhoz. A függőleges műszerfalnak köszönhetően a Fiat kezelőszervei könnyen elérhetőek, a média képernyő pedig egyszerűen megtekinthető, miközben a jármű vezetője a szemét az úton tarthatja. Az Astra érintőképernyője azonban lényegesen nagyobb és könnyebben is navigálhatunk rajta.


Az Astra a nagyobb hátsó ülésekben vezet, eközben a Tipo nagyobb csomagtartóval rendelkezik, ám a kiváló anyagminőségért az Astra kapja a pontot.

Az olasz versenyző motorja kisebb fordulatszámokon jobban húz, de nagyobb sebességnél az Astra megint csak jobban teljesít. Mindemellett az Astra karosszériája a szélcsatornában is jobb adatokat produkált, és az utakon is jobb tapadási képességekkel rendelkezik. Az egyetlen hátránya, hogy nincs a kormányról elérhető sebességtartó automatika. Átlagos tempó mellett az Astra nyeri a győzelmet, simábban jár a motor, és kényelmesebb vezetni is.


Kezd lassan körvonalazódni, hogy a két modell miben erősebb és miben gyengébb. Igen, a Tipo esetében némileg jobb a motor teljesítménye, a jármű felszereltsége és csomagtartó mérete, ám az Astra a felsoroltak egyikében sem marad le túlságosan a Tipotól. A Fiat rendkívül kiábrándító töréstesztje nem csökkenti igaz a jármű értékét a családi autók kategóriáján belül, ugyanakkor a felsorolt előnyök nem elégségesek ahhoz, hogy a Tipo valóban megtámadhassa az Astrát más tulajdonságok szempontjából, legyen az akár a vezetési élmány, a kezelhetőség, vagy akár a belső minőség, nem is beszélve a várható fenntartási költségekről. Ebben a párosításban azt gondoljuk, hogy az új Tipo nem lett elég jó ahhoz, hogy megnyerje ezt a versenyt.

Fiat Tipo 1.6 Multijet 120 Easy Plus


Motor: 1,6 literes dízel
Teljesítmény 118 lóerő (3750 fordulat / perc)
Nyomaték: 320 NM (1750 fordulat / perc)
Gyorsulás 0-100 km/h-ra, 9,9 másodperc
Legnagyobb sebesség 200 km/h
CO2-kibocsátás: 98g / km

Opel Astra 1.6 CDTi 110 Design


Motor: 1,6 literes dízel
Teljesítmény 108 lóerő (3500 fordulat / perc)
Nyomaték 310 NM (1750-2000 fordulat / perc)
Gyorsulás: 0-100 km/h-ra, 10,6 mp
Legmagasabb sebesség 195 km/h
CO2-kibocsátás: 95g / km

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk