FIAT SCUDO kisfurgon – Peugeot alapokon, újragondolva

2022.04.25
A Fiat-Chrysler Automobiles, és PSA egyesülésével létrejött Stellantis nagyvállalat koncepciójában számos olyan fejlesztés szerepel, ahol a korábban ismert Fiat márkák újraélesztése a PSA által fejlesztett alapokra épül. Mi több, az új Fiat Scudo már villanymotorral is rendelhető.

Természetesen a PSA csoport jól ismert EMP2 platformját nem itt alkalmazták először, korábban már a Peugeot, Citroën, Opel és Toyota kishaszongépjárművek esetében is találkozhattunk ezzel a platformmal. Ez azonban nem jelent óriási változást a Fiat Scudo esetében, hiszen a Scudo-t már eddig is a Peugeot Expert, a Citroën Jumpy vagy a Toyota Proace rokonaként emlegették. Ez utóbbiak azonban már 2017 óta használják az új platformot.



A Scudo célközönsége nagy valószínűséggel olyan vállalkozókból áll, akik naponta legalább 8 órán át használják a járművüket, ezért a Fiat a tervezés során kiemelt figyelmet szentelt a kényelemnek. Az új Scudo küldetése az, hogy stresszmentes körülményeket biztosítson a munkavégzéshez: s mindezt olyan megoldásokkal biztosítja, mint a személyautókat idéző üléshelyzet, a kiemelkedő színvonalú hangszigetelés, vagy az ütések és rezgések minimalizálása.



Most, hogy a Fiat Professional esetében is már az új platformra épült a jármű, a Fiat felhagyott a Talento névvel, és visszahozták a Scudo nevet. A Stellantis bízik benne, hogy a konszern oroszországi gyárából tudják szállítani a megrendelőknek a Scudo-t, már ha az Oroszország és Ukrajna között kirobbant konfliktus miatt nem kényszerülnek a gyártást más országba áthelyezni. Rendelhető 1 vagy 2 üléssorral haszongépjárműként, személyszállító furgonként, vagy személyautóként is.

Belső tér, kabin

A különböző ülés- és kormánykerék-konfigurációkkal, valamint a személyautóhoz hasonló vezetési pozíciókkal még hosszabb utak esetén is a maximális kényelmet kaphatjuk.



A kormánykerék magassága és mélysége szabadon állítható, míg az ülések különböző magasság- és dőlésszög-kombinációkban is állíthatóak. Ez meg fogja könnyíteni a legjobb vezetési pozíció kiválasztását, és néhány lépésben lehetőség is van a beállítás megváltoztatására, amikor pl. más vezeti a járművet.

Műszerfal, Infotainment rendszer

A fedélzeten megtalálható innovatív klaszter digitális, 4 hüvelykes LCD kijelző mutatja a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb paramétereket. A képernyőn megjelennek a vezető előtt a legfontosabb információk, például a sebesség és az üzemanyag-fogyasztás, valamint a működő biztonsági rendszerek és a sebességkorlátozások. Az elektromos változat digitális klaszterén ezenkívül az elektromotorral és az akkumulátorral kapcsolatos információk, például a töltöttségi szintek és az üzemanyag-fogyasztási előrejelzések is leolvashatók.



A rádió csúcskategóriás, 7 hüvelyk méretű színes érintőkijelzővel és integrált navigációval is rendelkezik, amely benzinkutakhoz, parkolókhoz, helyi időjáráshoz és érdekes helyek egyszerű kereséséhez is útbaigazítást nyújt. A szórakoztatva informáló rendszer magában foglalja az Apple CarPlay és az Android Auto™ használatához szükséges előkészítést, a DAB hangolóegységet és a kormányra szerelt vezérlőkapcsolókat is.

A head-up display pedig anélkül jeleníti meg a legfontosabb információkat, hogy elvonná a vezető figyelmét, és ezzel stresszmentesebbé teszi a vezetést.

Raktér és karosszéria

A külső kompakt kivitel ellenére a rendelkezésre álló térfogat hihetetlenül nagy. A külső magasság mindössze 190 cm, a raktér akár 6.6 köbméter is lehet, a hasznos teherbírás pedig 1,4 tonna. A Scudo karosszériaválasztéka a testvérmodellekéhez hasonló, ugyanazokkal a tengelytávokkal és hosszal (4,6, 5,0 és 5,3 méter) rendelkezik, a raktér térfogata 4,6-6,1 köbméter között változhat.



Sőt a legnagyobb verzió raktere 6,6 köbméterre is bővíthető a Moduwork rendszernek köszönhetően, amely lehajtható utasüléseket és átnyitható válaszfalat is kínál – ami lehetővé teszi, hogy ekkor akár 4 méter hosszú tárgyakat is szállíthassunk vele.

Motor és hajtáslánc

A Scudo négy féle dízelmotorral rendelhető, az 1,5-ös lehet 102 vagy 120 lóerős, a 2.0-s pedig lehet 145, vagy 177 lóerős. Az 1.5-ös, 102 lóerős motor nyomatéka 270 NM. A 120 lóerősé pedig 300 nm. Mindegyikhez 6 fokozatú kézi váltót kapunk.

A 2.0-s 145 lóerősnél extra, a 177 lóerősnél széria a 8 fokozatú automata sebességváltó. A 2.0-s 145 lóerős motor nyomatéka 370 NM, míg a 177 lóerős változaté 400 NM. Ezek az értékek 1750 ford/perc fordulatszám mellett érvényesek.

A Scudo rendelhető 100 %-ban elektromos változatban is, akár 330 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint), s így ideális járművé teszi azok számára, akik a belvárosban és a külváros belső kerületeiben egyaránt dolgoznak.



A zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat kivételesen rugalmasan alkalmazkodik az ügyfelek elvárásaihoz: a kétféle (50 vagy 75 kwh) kapacitású akkumulátor váltóáramról akár 11, egyenáramról akár 100 kw-tal tölthető; utóbbi esetben a nagyobbik akkumulátor is 80%-ra tölthető mindössze 45 perc alatt.

Extrák

Az 1.5-ös motorral szerelt változatoknál külön extraként rendelhető 25 ezer Ft + Áfa összegért a külső tükrök elektromos behajtási lehetősége, az 1.5-ös és 2.0-s motorok esetében egységesen 35 ezer Ft + Áfa összegért rendelhetőek a ködfényszórók. Extraként a későbbekben elérhető lesz az állítható beavatkozású GripControl menetstabilizáló is, viszont várhatóan csak a flottaügyfeleknek.

Vezetési élmény, vezetést támogató funkciók

Az új Scudóval olyan érzés a vezetés, mintha csak egy személyautót vezetnénk. A kényelmes vezetési pozíció és a kompakt kivitel lehetővé teszi a stresszmentes munkanapot, még hosszabb utakon is.



A Scudo nagyon sok fejlett, vezetést támogató funkciót is kapott. Van benne táblafelismerő rendszer, automata vészfékezés, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés is. Igaz összkerékhajtás nincs, viszont megrendelhető a GripControl rendszer, amely a menetstabilizáló rendszer vezérlésével képes segíteni az haladást nehezebb terepviszonyok közepette.

Összefoglalás

Az új Scudo már rendelhető a magyar piacon. Az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában 1.5 literes motorral a 102 lóerős 2.7T 1.5 MJET MT L1 SX változat nettó 8,5 millió Ft-ért, a 120 lóerős 2.7T 1.5 MJET MT L1 SX változat nettó 8,8 millió forintért rendelhető. A 2.0-s motorral felszerelt, 145 lóerős 3.1T 2.0 MJET MT L3 SX változat ára jelenleg nettó 9,3 millió forint.



A MAXIMUM CARE kiterjesztett garanciával minden haszongépjármű tulajdonos gondtalanul használhatja az autót, s így az úton maximális biztonságban lehet! A Scudoval mindenki jól dönt, hiszen minden új Fiat Professional Scudo-ra a Mopar által biztosított Maximum Care kiterjesztett garancia vonatkozik, ami maximum 5 évig vagy 200.000 km-ig érvényes.

Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat Scudo modellek közül:


Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk