Fiat Punto újratervezve? A PSA javasolja a szupermini újjászületését.

2019.11.07
Az FCA vezérigazgatója, Mike Manley megemlítette, hogy a Fiat legutóbbi bejelentése során úgy nyilatkozott, valószínűleg feladja a miniautó szegmenst, és megpróbál áttérni az eggyel nagyobb úgynevezett „B” szegmensre. Ez ténylegesen a Fiat 500 és a Panda végét jelentené, annak ellenére, hogy ez utóbbi volt a szegmensben a legkeresettebb autó Európában, 2019 első félévében. Az 500-as az EV-ként fog életben maradni, míg az 500e csak 2020-ban esedékes, de azoknak, akik egy kis Fiat-ot keresnének a jövőben belsőégésű motorral, valószínűleg más modellt kell majd keresniük.

Mike Manley szerint az FCA azon tervével, hogy a vásárlókat a nagyobb méretű „B”-szegmensre helyezi át, az a probléma, hogy a Fiat nem rendelkezik Európában jelenleg alsó kategóriás kompakt autóval, ami a Punto tavalyi bukása után következett be. Ez azonban megváltozhat majd annak az ismeretében, hogy az FCA miként olvad össze a PSA-val. Mike Manley szerint az egyik legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Punto térhet vissza ugyanazon CMP platformon keresztül, mint az új Opel Corsa, a Peugeot 208, vagy a DS3 Crossback.


Annak elkerülése érdekében, hogy az új modell esetlegesen átfedje az Opel Corsa vagy a Peugeot 208 modelleket, egy teljesen újjáéledő Punto lehetne a trió legolcsóbb változata, és ez az új modell a következő évre tervezett Dacia Sandero versenytársa is lehetne.

Túl korai lenne ma még azt mondani, hogy a kis ferdehátú Punto visszatér-e, figyelembe véve azt a tényt, hogy az FCA-PSA egyesülési folyamat még nem fejeződött be, mivel a két autóipari óriás csak nemrégiben jelentette be igényét az 50:50 %-os üzletre. Ésszerű lenne, ha a Fiat újraélesztené a márkát, mivel a „Punto” máig bevésődött márkajelzés az autóipar és a vásárlók számára, tekintve, hogy 25 évet élt (1993–2018), és több mint kilenc millió példányt adtak el belőle. Ugyanakkor a Punto 2017-ben is kivívta az autóiparon belüli ismertséget azáltal, hogy az Euro NCAP az első autóként jelölte meg ezt a típust, amely nulla csillagot kapott az ütközéspróba során, így csakis a legbölcsebb döntés lehet a kis Punto feltámasztása.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk