Fiat Punto törésteszt – volna mit javítani...

2017.12.13
Hihetetlenül rossz eredménnyel zárt az Euro NCAP töréstesztjén a sok-sok éve változatlan műszaki tartalommal kínált Fiat Punto. Igaz már 12 éves konstrukció, a Fiat még mindig árulja új autóként is azt a Puntót, amely az Euro NCAP legutóbbi tesztjén szinte megbukott.

Az autó minden idők legrosszabb eredményével zárt, ugyanis nulla csillagot kapott a szervezettől. Erre persze egyszerű volt a gyártó részéről azt a magyarázatot adni, hogy amikor a Puntót kifejlesztették, még teljesen más előírások voltak érvényben, amelyeknek akkor még megfelelt az autó (ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy akkor ötcsillagos volt), a jelenlegi követelményeknek azonban a közelébe sem tudott férkőzni.


A Punto fura egy darab a Fiat kínálatában a mai napig: ez a típus alapvetően ugyanazt a konstrukciót kínálja szinte folyamatosan 2005 óta, bár az igaz, hogy azóta többször is frissítették, ráadásul már tényleg csak egyetlen változatot kínálnak, egy 1,4 literes szívómotorral, szuperegyszerű felszereltséggel, de legfőképpen nagyon olcsón és ez a lényeges.
Ezért is meglepő volt, hogy bekerülhetett a 2017-es EuroNCAP tesztsorozatba ez a szinte már nem is létező típus. Egy ilyen kifutó modell biztonságának fejlesztésére általában ugyanis már nem nagyon szoktak költeni a gyártók, és ez valószínűleg a Fiatnál sincs másképp.

A részletes elemzés azt mutatta, hogy a jobb oldali első és hátsó utasok komolyabb mellkasi sérüléseket szenvednének el egy a törésteszthez hasonló frontális ütközés során. A pózna-tesztet nem is végezték el az autón a hátsó oldallégzsákok hiánya miatt, és persze ebben a típusban még nyoma sincs az automata vészféknek, amit az aktuális értékelési rendszer már duplán vesz figyelembe.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk