Fiat Doblo Cargo 1.6 Mjet 120 Maxi SX – hatalmas raktérrel a világ végére is elmegy

2022.04.22
Összefoglalónkban a Fiat Professional sorozat évek óta egyik legnépszerűbb áruszállítóját vesézzük ki, amely elvisz akár 1 tonnát is, s talán nem véletlenül mondják rá manapság, hogy a kisvállalkozások, vagy a nagyobb flottákat üzemeltető cégek mindennapos kisfurgonja.

Habár a kisfurgon négy féle motorral is forgalomba került, mi most az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában is megtalálható 1.6-os Mjet verziót fogjuk kivesézni, amely kényelmes, gyors, erős, jó minőségű úton rendkívül csendes, a rakterébe pedig szinte mindent bele tudunk pakolni.


A külső

A Fiat a Doblo-t 2010 óta gyártja, azóta már kétszer is kapott egy kis frissítést, de nagy vonalakban ugyanaz az egyszerű kis furgon maradt. Mondjuk ki őszintén, nem szép, de úgy gondoljuk, nem is azért vásárolják a cégek, mert szépségversenyen akarnak vele indulni. A két ráncfelvarrás során az orrészbe, a hátsó lámpák körüli részbe és a tetővonalakba nyúltak csak bele a tervezők


A motor

A Doblo Cargot korábban benzinmotorral és nagyobb dízelmotorral is kínálták – de a kínálat racionalizálódott, és most a Fiat mindössze két féle dízelmotorral (1.3-as és 1.6-os) kínálja a modellt. Azok, akiknek nagyobb teljesítményre van szükségük, választhatnak az 1,6 literes MultiJet motor 105 vagy 120 lóerős verziója között. Ezek a modellek már hatfokozatú váltót kaptak, így jobban megfelelnek a nagy sebességű, hosszú távú munkákhoz.



Az 1.6-os Mjet motor pontos lökettérfogata 1598 köbcenti, a 105 lóerős változat 290 NM nyomatékot ad le, 13,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége 164 km/h. A 120 lóerős változat 320 NM nyomatékot ad le, 13 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége 177 km/h. A Fiat Professional szerint az 1.6 Mjet motorok átlagfogyasztása vegyes körülmények között 5.0-5,2 liter 100 km-en.

A fogyasztást optimalizálja az álló helyzetben motort leállító start/stop rendszer (ami kikapcsolható). A 290-320 NM nyomaték tökéletesen elég az 1 tonnányi áru elszállításához, viszont autópályán, 120-as tempónál lomhává válik, köszönhetően az áramvonalasnak egyáltalán nem mondható kasztninak.

Az utastér

A kilátás 180 fokban előre tökéletes, még hosszú távon sem fárasztó a kocsit vezetni. A kabin rendkívül kényelmes. A vezetőülés is kényelmes, jól támasztja a derekat, a kormányt jó fogni, igaz a műanyag borítás néha dörzsöli az ember tenyerét, sajnos az extra felszerelések között nem kínálnak hozzá bőrborítást.


A futómű

Nagyon érdekes, hogy ha üres a raktér, akkor is érezhetően jó a kocsi rugózása. Megszokhattuk a legtöbb kisfurgonnál, hogy terheletlenül csattogó hang jön hátulról, ez itt nincs. Sőt, még földutakon, köves utakon is rendkívül jó a rugózása. Azért megpakolva, 90-es tempónál, kanyarokban már erősen imbolyog, de komoly oldaldőlés ekkor sincs. Minél nagyobb a teher mennyisége, ez még inkább jobban érezhető.

Műszerfal, kezelőfelület

Rendkívül informatív, nagyon egyszerű a kezelése, a narancssárga színű háttérvilágítás éjjel nagyon nyugtató. A DAB rádiós infotainment rendszer két hangszóróval viszont iszonyatosan gyatrán szól.



Nagy menetsebességnél ugyanis a lemezbódéban a hang visszhangozni fog, ami élvezhetetlenné teszi a hangot. A kézifékkar mellett viszont két db. 12 voltos konnektor is várja a kiegészítő elektronikai eszközök tápkábeleit, így alternatívaként külső hangeszköz is csatlakoztatható.


Fényszórók, világítás

A fényszórók magasságukban állíthatóak, azonban még a legmagasabbra pozícióba emelve sem világítanak erősen. Sem a tompított lámpák, sem a fényszórók intenzitása nem éri el azt a szintet, amit ma egy átlagos halogénlámpának nyújtania kellene.

Extrák

A Dobló extra listája úgy is mondhatjuk, hogy rendkívül barátságos árazású. Az elválasztófal 25 ezer Ft + Áfa, a manuális klíma 190 ezer Ft + Áfa, a kormánykerékre szerelhető rádió távvezérlők 30 ezer Ft + Áfa, a Bluetooth rádió DAB-bal (CD lejátszó nélkül) pedig 125 ezer Ft + Áfa összegért rendelhető meg hozzá.

Raktér

Az egyetlen szó, amit itt használhatunk: VERHETETLEN! A helykihasználás tökéletes, a tengelytáv 3105 mm, a jármű szélessége 1832 mm, és 2 méter hosszú rudak, dobozok simán beférnek a raktérbe.



Mindezen túl rögzítőkampók, gumipókok, spaniferek horgaihoz kialakított pontok is megtalálhatóak a raktérben, így biztosak lehetünk abban, hogy semmi sem fog csúszkálni balra meg jobbra a kanyarokban. A csomagtér zárja egyébként külön kulccsal nyitható az indítókulcsról. A hátsó csomagtér ajtó belülről is nyitható, a zsanérok rögzíthetőek, az ajtószárnyak 180 fokban kihajthatóak. Ami rendkívül pozitív, még targoncával is beemelhetőek a raklapok a Doblo rakterébe.


A Doblo fogyasztása

Habár a gyári vegyes fogyasztást 5.0-5,2 literben határozta meg a gyártó, azért ezt elég nehéz tartani, városi araszolgatások, és autópályán 120 km/h kombinációjával. A gyakorlat azt mutatja, hogy 6,5-7.3 liter hozható ki egy átlagos vegyes használat mellett (a 105 vagy 120 lóerős verziók esetében).


Összefoglalás

Kinek érdemes ezt a modellt megvásárolnia? Nos, a Fiat Professional szakértői szerint ha nem az ár a leginkább döntő tényező a vásárláskor, hanem az, hogy legyen egy pár extra is a kocsiban, nagyobb legyen a teherbírása, hosszabb és magasabb legyen a raktér mint az átlagos kisfurgonoké, variálható legyen a karosszéria, akkor a Doblo egyértelműen versenyképes. Az alap garancia két év, kilométer-korlátozás nélkül, de ez 5 évre (200 ezer km-re) is kiterjeszthető. Az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában a 120 lóerős modell felszereltségtől függően már nettó 6 millió 750 ezer és 6 millió 950 ezer Ft között megvásárolható.



Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat Doblo Cargo modellek közül:


Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk