Fiat 600 - a laza olasz crossover
2024.10.15
Az „őzikeszemű” Fiat 600 éppen eleget vett át a kisebb testvére (vagyis a Fiat 500-as) stílusából ahhoz, hogy a praktikusabb megoldást kereső vásárlókat átcsábítsa az olasz márka kínálatába.
Az
500X utódja, a
Toyota Yaris Cross és a
Skoda Kamiq riválisa a kompakt crossover szegmensben versenyez a riválisaival, 4,17 méter hosszú és 1,78 méter széles – tehát nem sokkal nagyobb, mint egy átlagos B szegmensű ferdehátú.
Az enyhén megemelt futásmagassággal rendelkező
Fiat 600-as pl.
az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában már 8,5 millió forinttól elvihető.
Alternatív megoldásként az 1,2 literes turbófeltöltős benzines hajtáslánc, amely 48 V-os mild hybrid technológiával rendelkezik,
100 vagy 136 lóerős változatban is megvásárolható.
A 100 lóerős változat
10,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 190 km/h. Az alacsonyabb teljesítményű hajtásláncával 109 g/km CO2-kibocsátással rendelkezik, így a 600-as sajnos kevésbé olyan gazdaságos, mint pl. a
Toyota Yaris Cross.
A belső tér tekintetében is lemarad a riválisaitól
Míg a drágább
La Prima változat állítható csomagtérpadlóval rendelkezik, a standard változat 360 literes csomagtartójának alapborítása sajnos kiábrándítóan gyenge.
A 600-as
utastere ennek ellenére stílusos a vonzó kétszínű szövetülésekkel.
Kiábrándító módon a
10,3 hüvelykes infotainment rendszer beépítésével a gyártó megszüntette a kapcsolóberendezések megszokott olasz kezelését, ugyanakkor a műszerfalon találhatunk egy fényes, pasztilla alakú részt, ami karosszéria színű és megidézi a hagyományos olasz stílust.
Az első ülések fűthetőek, van sebességtartó automatika, parkoló szenzorok és hét hüvelykes, kormány mögötti digitális műszerfal is.
A kétküllős bőr kormánykerék faragott, vaskos és jól fogható, azonban
a kormánynál hiányzik a láb nyújtásához szükséges változtatható beállítás lehetősége.
A Fiat 600 vezetése rendkívül könnyű. A hatfokozatú automata sebességváltó alapfelszereltség, s míg a háromhengeres motor kemény emelkedők esetén is karakteres lendületet ad,
a hibrid hajtáslánc 205 Nm-es nyomatéka megbízható tempót tesz lehetővé.
Az azonban, hogy ez a laza olasz crossover végül
nem lett annyira gazdaságos, mint ahogy azt a gyártó még a megjelenése előtt beharangozta, némi csalódást jelent a vásárlók körében.
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Motor1
Képek forrása: Autócentrum Szabó Kft.