Fiat 600 - a laza olasz crossover

2024.10.15
Az „őzikeszemű” Fiat 600 éppen eleget vett át a kisebb testvére (vagyis a Fiat 500-as) stílusából ahhoz, hogy a praktikusabb megoldást kereső vásárlókat átcsábítsa az olasz márka kínálatába.

Az 500X utódja, a Toyota Yaris Cross és a Skoda Kamiq riválisa a kompakt crossover szegmensben versenyez a riválisaival, 4,17 méter hosszú és 1,78 méter széles – tehát nem sokkal nagyobb, mint egy átlagos B szegmensű ferdehátú.



Az enyhén megemelt futásmagassággal rendelkező Fiat 600-as pl. az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában már 8,5 millió forinttól elvihető.

Alternatív megoldásként az 1,2 literes turbófeltöltős benzines hajtáslánc, amely 48 V-os mild hybrid technológiával rendelkezik, 100 vagy 136 lóerős változatban is megvásárolható.



A 100 lóerős változat 10,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 190 km/h. Az alacsonyabb teljesítményű hajtásláncával 109 g/km CO2-kibocsátással rendelkezik, így a 600-as sajnos kevésbé olyan gazdaságos, mint pl. a Toyota Yaris Cross.



A belső tér tekintetében is lemarad a riválisaitól

Míg a drágább La Prima változat állítható csomagtérpadlóval rendelkezik, a standard változat 360 literes csomagtartójának alapborítása sajnos kiábrándítóan gyenge.

A 600-as utastere ennek ellenére stílusos a vonzó kétszínű szövetülésekkel.

Kiábrándító módon a 10,3 hüvelykes infotainment rendszer beépítésével a gyártó megszüntette a kapcsolóberendezések megszokott olasz kezelését, ugyanakkor a műszerfalon találhatunk egy fényes, pasztilla alakú részt, ami karosszéria színű és megidézi a hagyományos olasz stílust.

Az első ülések fűthetőek, van sebességtartó automatika, parkoló szenzorok és hét hüvelykes, kormány mögötti digitális műszerfal is.



A kétküllős bőr kormánykerék faragott, vaskos és jól fogható, azonban a kormánynál hiányzik a láb nyújtásához szükséges változtatható beállítás lehetősége.

A Fiat 600 vezetése rendkívül könnyű. A hatfokozatú automata sebességváltó alapfelszereltség, s míg a háromhengeres motor kemény emelkedők esetén is karakteres lendületet ad, a hibrid hajtáslánc 205 Nm-es nyomatéka megbízható tempót tesz lehetővé.

Az azonban, hogy ez a laza olasz crossover végül nem lett annyira gazdaságos, mint ahogy azt a gyártó még a megjelenése előtt beharangozta, némi csalódást jelent a vásárlók körében.



Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Motor1
Képek forrása: Autócentrum Szabó Kft.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk