Fiat 500e áttekintés - megőrizte a retró megjelenést, szórakoztató vezetni és megfelelő a hatótávolsága is
2022.02.25
Az „aranyos” talán a legjobb szó az új Fiat 500e akkumulátoros elektromos városi autó összefoglalására.
Hogy őszinték legyünk, első ránézésre
az elektromos Fiatt 500-as nem sokban különbözik a régi/jelenlegi benzinestől, amelyre az „aranyos” szót sokszor alkalmazták az évek során, okos, retró megjelenése alapján.
Ez
az EV-verzió azonban belül teljesen megújult, és egy dedikált elektromos autó-platformra épült – teljesen új karosszériát kapott, valamint jelentősen továbbfejlesztették és tágasabb is lett a belső tér.
Csak amikor valaki megáll egy régi mellett, mint például a bevásárlóközpont parkolójában, akkor tűnnek fel igazán a különbségek.
Az egyik nagy megkülönböztető elem a lámpák. A
La Prima verzióba pl. LED-eket szereltek, amelyeket a motorháztető széle oszt szét. Ebben volt a tervezőknek nem kis stílusérzéke.
A kis Fiat 500-as riválisai közé tartozik a Honda e és a Mini e, valamint még sok más hasonló modell. Hatótávjukat tekintve alapvetően városi autókról van szó (a Fiat szerint az „akár 320 km-es” valóban a legjobb a szegmensben).
Kétféle akkumulátor csomaggal választható: 24 kWh vagy 42 kWh. A 42 kWh-s verzió már elég erős egy ekkora autóhoz.
Három regenerációs mód van. A
Sherpa mód használata esetén egy töltéssel elérheted az állítólagos 320 km-t. A Sherpa minimálisra csökkenti a nem alapvető rendszerek használatát, ha fogy az energia.
A
Normál módhoz nincs mit hozzáfűzni, a
Range pedig lehetőség arra, hogy csak a gázpedált használjuk menet közben a gyorsulás és a lassítás szabályozására – ez igen szórakoztató!
Nagyon szórakoztató a kis Fiat 500-ast a 117 lóerős villanymotorral (az első kerekeket hajtva) vezetni, amely
kilenc másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 100 km-ra.
Kicsit enyhe a kormányzás, de ettől eltekintve kellemes feszesség uralkodik az autóban, amitől az ember többet és gyorsabban akar vele vezetni.
Nagyon jól szerepelt ez a modell a tesztek során autópályán és városokban egyaránt, hiszen
könnyű vele parkolni.
A tervezőknek valóban sikerült megőrizniük az aranyos, retró megjelenést, vagyis nehéz nem szeretni ezt az autót.
A belső tér megjelenése és hangulata is jelentősen változott.
A műszerfalon a gombok már nem is lehetnének egyszerűbbek.
A kocsiban a korábbi változatokhoz képest sokkal nagyobb a láb- és vállterület az utasok számára, ennek ellenére ne próbáljunk 3 nagy méretű felnőttet bepréselni a hátsó ülésekre.
Mit várhatunk tőle? Ez akkor is egy városi autó, amely tulajdonképpen
két felnőtt kényelmes utazására készült.
Mivel a lítium akkumulátor a padló alatt található,
a csomagtartó 182 literes kapacitása megmaradt.
Említést érdemel még az infotainment rendszer – az egész felület kezelése logikus és könnyen használható.
A Fiat 500e tehát kifejezetten praktikus. Szép a karosszéria kialakítása,. különösen szerethető, ahogy az ajtókilincsen elhelyezték a kis gombot a nyitáshoz.
A
La Prima változat a fényes öko-bőr üléseivel nagyon jól néz ki
A
Fiat nyilvánvalóan igyekezett nagyon keményen tartani az árakat, mert méretei ellenére ez egy „nagy” autónak számít a gyártó modellpalettáján, de a 32 000 eurós európai átlagár a csúcskategóriás ferdehátúért egy kicsit kemény.
Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Independent