Fiat 500e Action alapmodell és 3 oldalajtós 500e Trepuino – a Fiat újdonságai

2020.10.23
A Fiat bővítette az elektromos 500e típusválasztékát. A 95 lóerős és 23,7 kWh-s akkuval felszerelt alapmodell Action néven érkezik, míg a Trepiuno a 3 oldalajtós kivitelével lehet népszerű.



A Trepuino karosszéria alaptervei már közel 16 évvel ezelőtt napvilágot láttak. 2004-ben a Genfi Autószalonon leleplezte már a Fiat a Trepiuno tanulmányt, igaz több mint másfél évtizedet kellett várni arra, hogy a tanulmányból valóság születhessen.



A 3+1 elnevezés az akkori tanulmány esetében az utastér kialakítására utalt, vagyis arra hogy három teljes értékű és egy kiegészítő ülést (a vezető mögött) helyeztek el az utastérben. A mostani változatnál, az akkumulátoros-elektromos Fiat 500-asnál viszont már a karosszériaváltozat jelzésére használják a Trepiuno nevet, ebben az esetben az ajtók számára utalnak.



Az 500e sorozatban elsőként 2020. márciusban mutatkozott be az 500C félkabrió, júniusban a zárt karosszériás 500e, most pedig az utóbbi alapján mutatkozott be a jobb oldali fél ajtószárnnyal kiegészített 500e Trepiuno.



A többgyermekes anyukák életét könnyítheti meg a jövőben a járda felőli oldalon elhelyezkedő extra nagy ajtónyílás. Műszaki megoldása olyan, hogy csak az első ajtó kinyitása után nyitható ki a hátsó ajtófél, amely a B-oszlopot is magába foglalja.

Ezzel a megoldással a kocsi tömege 30 kg-mal lett nagyobb, de nem csak a tömeg növekedett, hanem a kocsi ára is, pl. Olaszországban a felár nem kevesebb, mint 2000 eurót kóstál.

A Fiat másik újdonsága az 500e akkumulátoros-elektromos szérián belül az Action névre keresztelt alapmodell. Ennél a változatnál az első kerekeket egy 95 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja. Ennek a kivitelnek az akkumulátora 42 helyett csak 23,7 kWh kapacitású, és a villámtöltés is 85 kW helyett csak 50 kW teljesítménnyel végezhető. A WLTP-módszer szerint mért hatótávolsága pedig így csak 185 km

Fontos, hogy a Fiat első körben az Action alapmodellt csak a zárt, háromajtós karosszériával kínálja, melynek induló ára Olaszországban 26150 euró, s ez 3750 euróval kevesebb a 118 lóerős és 42 kWh akku kapacitású Passion változatnál.

Kapcsolódó videó:




Forrás: AutoMoto.it
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk