Fiat 500 - Giorgio Armani, Bvlgari és Kartell egyedi modellek – életre keltik a változást

2020.03.13
A Milánóban nemrég bemutatott három egyedi Fiat 500 kivitel is arról tanúskodik, hogy a fenntarthatóság és a Föld helyzetének javítását célzó törekvések ma már rendkívüli erőt képviselnek.

Giorgio Armani, Bvlgari és Kartell – ezek a vállalatok világszerte az olasz kiválóság jelképei. Nem véletlen, hogy ők is részt vettek az új 500-as projektben. Azért, hogy életre keltsék a változást, három olyan, egyedülálló modellt hoztak létre, amelyek az új 500-as első elektromos projektjének érkezését köszöntik, és amelyek együttesen kívántak hangot adni a változásnak. Ezt a célt szolgálja tehát a három egyedi kivitelű autó is, amelyek az FCA első elektromos járművének érkezését ünneplik.

Az 500-as mindig is ikonikus olasz tárgy volt: a Fiat aprósága, amely a világ legkeresettebb FCA modelljévé vált, és amelyet a New York-i Modern Művészetek Múzeumában (MoMA) is kiállítottak. Az új 500-as haute couture öltözék, dizájner használati tárgy vagy ékszer: az Armani, a Bvlgari és a Kartell személyében a legkiválóbb partnereket választották a projekthez. Ezeknek az alkotóknak az értékei keltették életre azt a három különleges, egyedi kivitelű járművet, amelyeket stílusuk, kreativitásuk, valamint természetes és újrahasznosított anyagokra épülő, igényes kidolgozásuk emel ki a tömegből.

Fiat 500 Giorgio Armani


Senki nem értelmezheti olyan tökéletesen a stílus fogalmát, mint Giorgio Armani, az olasz elegancia világának koronázatlan királya. Armani haute couture stúdiója az időtlen testre szabás és a fenntarthatóság égisze alatt valósította meg az elektromos 500 átiratát: az 500 Armanit. Az Armani lézertechnológiát alkalmazva igyekezett a karosszéria fémfelületeinek exkluzív mikrogravírozásával lemásolni a szövetkárpit térbeliségét.


Az eredményt kihangsúlyozza az Armani szürke-zöld „selyem hatású” színe. A karosszéria festésénél használt, áttetsző festékanyag olyan innovatív termék, amelynek felső rétege titán-oxidot tartalmaz, a szennyező anyagokat és a szagokat elnyelve tisztítja a levegőt. Az új 500 fényezéséhez felhasznált festékmennyiség légtisztítási kapacitása 10 m2 falevélnek – azaz egy fa teljes felületének – felel meg. Egy szóval, az új 500-as Giorgio Armani olyan mint egy „négykerékre szerelt fa.” Ezen túlmenően a „GA” logó a keréktárcsa kidolgozása során is hangsúlyhoz jutott. Ugyancsak megtalálható a kabrió modell vászontetején, míg a borostyánsárga ablakok harmonikusabbá és kifinomultabbá teszik a jármű megjelenését.


Az utastérben folytatódnak a természetes és elegáns részletek. Az ülést a Poltrona Frautól származó, tanúsítottan természetes bőrkárpit borítja. A bézs-szürke árnyalatú bőrt mikromintázatú gyapjúsávok, valamint a legkiválóbb bőrdíszműves motívumok díszítik.


Az anyagok természetes, hiteles jellegét erősíti a műszerfalbetét plasztikus, ívelt kialakítása. A rekonstruált fából készült, vékony alumínium intarziákkal díszített betét az Armani/Casa termékcsalád eleganciáját és modernségét idézi.

Fiat B.500 „MAI TROPPO”


A Bvlgari egyedi kivitele, a B.500 „MAI TROPPO” tisztelgés a kézműves termelés és a szépség előtt. Az 500-as központi szerepet játszott a szépség és a művészet imádatából táplálkozó, legendás olasz alkotásban, a La Dolce Vitában. Ezeket az értékeket most az olasz kiválóság ikonja, a Bvlgari értelmezte újra. A márka az évek során újraírta az ékszerek világának szabályait, és olyan trendeket indított útjára, amelyek a modern formatervezés emblematikus példájvá váltak. Az új 500 önmagában is igazi ékkő, a legfinomabb anyagokból építkező, részletekbe menő figyelemmel kidíszített belső terével, valamint azokkal az egyedülálló felületi elemekkel, amelyek összetéveszthetetlen színeikkel és motívumaikkal a Bvlgari római gyökereit idézik.


Nem is kaphatott tehát más nevet, mint a „MAI TROPPO”, azaz „Soha nem túl sok.”

Az egyedi kidolgozású autó sáfrányszínű gyöngyház fényezést kapott: az ikonikus Bvlgari árnyalatot a római naplementék kromatikus variációi ihlették. Ezt a hatást erősíti a kézi mestermunkával létrehozott festékanyag apró jellemzője. A sáfrány színű fényezés kihangsúlyozza az autó ékszer-szerűségét: a festékanyag az ékszergyártás hulladékából visszanyert aranyportól nyeri különleges árnyalatát. A végeredmény egy saját fényében fürdőző, környezetbarát autó.


Az arany fényezés mellett a B.500 küszöboldalai és elülső karosszéria-betétei különleges üvegezési eljárással készülnek. Az egyedi keréktárcsák a Bvlgari ősi szimbólumát: a csillagot mintázzák. Mindehhez arannyal díszített fekete lakkfelület, polírozott aranyból készült, oldalsó „ékszer” embléma, valamint gyémánttal kirakott B.500 logó társul. Az újrahasznosítás filozófiájával az utastérben is találkozhatunk.


A műszerfalat régi Bvlgari selyemsálakból készült kárpitozás teszi utolérhetetlenül elegánssá. A zöldeskék bőrbe vont üléseket hímzett 'Diva' mintázat, arany részletek és sálbetétek díszítik. A belső térre három féldrágakő: egy brossba foglalt ametiszt, topáz és citrin teszi fel a koronát. A kormánykerék közepén elhelyezett, eltávolítható bross a Bvlgari aranyműves mestereit dicsérik.

Fiat 500 Kartell


A kreativitás és az innováció kel életre az egyedi 500 Kartell személyében. Az olasz ipari formatervezés meghatározó márkája folyamatos kísérletekkel és kutatásokkal teremt új esztétikai értékeket és új funkcionalitást a műanyagok számára. A Kartell az utóbbi időkben egyre inkább a fenntartható műanyagok fejlesztésével is foglalkozik.


Az új 500 Kartell elkészítésénél felhasznált anyagok együttesen életet lehelnek a modern formatervezés ezen mintapéldányába.

A karosszéria monoblokk fényezése olyan különleges koncepciót takar, amelynél a különböző anyagok – fém, üveg, gumi, műanyag és szövet – azonos színárnyalatban jelennek meg. Ez a Kartell-kék, amelyet a márka közismert, jellegzetes színéből: az Yves Klein-kékből kevertek ki. A karosszéria felületein tükörként veri vissza a fényt a Kartell-kék fényezés: a tükörhatást környezetbarát króm festékanyag hozza létre. A karosszéria síkjából kiemelkedő két márkalogó homokfúvott polikarbonátból készült, így jobban érzékelhetők anyagaik és mélységeik.


A külső megjelenés leginkább szimbolikus eleme - a fényezés mellett a hasznos élettartamuk végére ért parabola projektorokból visszanyert, polikarbonát komponensek, amelyekkel az első hűtőnél, a keréktárcsáknál és a külső tükörháznál találkozhatunk. Ezen tárgyak egyedülálló jellemzője a Kartell Kabuki lámpája, amelyet még Ferruccio Laviani használt fel az új autó személyiségét meghatározó motívumként. Az egyedülálló részletek a lámpa texturáját idézik, és az autó különleges stíluselemeivé válnak. A Kabuki mintázat a belső térben is dominál, a műszerfali betétet fedő polikarbonát fedéltől kezdve az ülésekig.


A karosszéria Kartell-kék fényezése és a ragyogó beltér közötti kontraszt lenyűgöző: olyan letisztult, világos környezetet teremt, amelyben a meleg fények mellé hideg tónusok társulnak. A belső térben használt, finomtapintású szövetműanyagok 100 százalékban újrahasznosított polipropilénből készülnek, ugyanúgy, ahogy a legfrissebb Kartell kollekció ülései. A szövetek természetes, kényelmes megjelenésűek, és teljes mértékben újrahasznosított poliészterből készülnek.


Az új 500-as egyedülálló, különleges példányai kalapács alá kerülnek, az árbevételt pedig a Leonardo Di Caprio vezetésével létrehozott Earth Alliance környezetvédelmi szervezetnek ajánlották fel.

Kapcsolódó videó:





Forrás: FCA Europe
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk