Fiat 500 áttekintő
2020.07.20
A kis városi autó még mindig divatos és szórakoztató, bár a háromajtós kivitelű modelleket a városi járművezetők többsége nem szereti.
A divattudatos vásárlók számára a Fiat 500 továbbra is maga a
VÁROSI AUTÓ. A retro stílus, a korlátozott kiadású változatok és a testreszabási lehetőségek széles köre azt jelenti a
Fiatnál, hogy továbbra is nagyon népszerű ez a modell. A
TwinAir motorok rendkívül megbízhatóak, az autó kicsi mérete pedig megkönnyíti a parkolást bárhol a nagyvárosi szűk kis utcákban is.
A 2016-os márkafrissítés során a Fiat már bevezetett egy új infotainment rendszert, ám sajnos ezzel párhuzamosan néhány hiba is becsúszott a tervezés során, mint például a gyenge felépítmény minősége, a rossz felszereltségi szint és az ezzel párhuzamos magas listaárak.
Ez valljuk be a maga idején valóban szégyen volt a gyártótól, de a kis 500-as mégis meg tudta tartani az egyedi karakterét, amely tulajdonságot kevés más autó tud felmutatni. A milliós nagyságrendű eladások világszerte azt sugallták, hogy a kisebb hibákat a vásárlók gyakran nem veszik figyelembe.
A
Fiat 500 már több mint egy évtizede jelen van a kereskedők kínálatában. A sportos
Abarth verziót az
500C kabrió váltotta fel, míg az
500X SUV és
500L MPV a városi autók jellegzetes stílusát képviselik. Van még ugye az új
500 Mild Hybrid változat is, amely nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb kibocsátást kínál a márka iránt hű vásárlók számára.
Ha használt 500-asban gondolkodnánk, akkor mindenképpen javasoljuk a
TwinAir kéthengeres turbó benzinmotor választását. Ez nagyszerűen elduruzsol a motortérben, és tökéletesen megfelel az 500-as karakterének, valós és kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett. Ajánlható még a
Fiat 1.2-es benzinese is, ugyanakkor az 500-ast a
Multijet dízel motorral már nem szállítja a Fiat, mivel soha nem adtak el belőle igazán nagyobb mennyiséget.
Az összes Fiat 500-as háromajtós ferdehátú kivitelben készül, előre került a motorja, és elsőkerék-meghajtású elrendezéssel vásárolható meg. Egy darabig elérhető volt automata sebességváltóval is, de a jelenleg gyártott modellek már csak ötfokozatú kézi váltóval érhetőek el.
A jelenleg gyártott új 500-as sorozat a POP szériával indul, míg a Lounge verzió a sorozat legmagasabb kategóriás tagja, elég jól felszerelt. A
Fiat 500 Sport brutálisabb megjelenésű, ahogy a neve is sugallja, bár mivel ugyanazok a motorok hajtják, mint a többi változatot, a működési költségek itt is alacsonyan tarthatóak.
2019-től a választékot a
Star és a
Rockstar kiadások egészítették ki, miközben a hibrid változathoz egy
Launch Edition változatot is hozzáadtak..
Az idő múlásával egyre gyakoribbak voltak a speciális kiadások, amelyek csak jöttek és már mentek is. Voltak olyan változatok is, amelyek a
Gucci és a
Diesel divatmárkák alapján készültek, egyet a
Riva jachtok gyártójával közösen készítettek el, de megemlíthetjük még a Fiat saját specialitásait is, mint például a sportosabb
500 S, 500 Pink, 500 60th Year (az eredeti 500-ast hozták ki így a 60 éves ünneplésre), és megemlíthetjük a 120. évfordulóra kiadott 500-ast is.
Bizonyos értelemben a Fiat 500 beégette magát az új autók piacán az emberek emlékezetébe. Bár kisebb, mint a ma forgalmazott másik, retro ihletésű modell, az angol
MINI, miközben kompakt méretei mégsem elég kicsik ahhoz, hogy valódi városi autóvá váljon. Az 5,2-6,8 millió forint körül mozgó árak azt mutatják, hogy az 500-as ára a városi autók és a prémium szuperminik között is némileg csökkent egy picit az utóbbi években.
Forrás: Auto Express