Enyhén futurisztikus lesz a 2024-es Fiat Panda belseje

2023.06.01
A jelenlegi harmadik generációs Panda már 2011 óta létezik, de a tervek szerint egy teljesen megújuló elektromos autóra cserélik 2024-ben – a Fiat most friss bepillantást engedett az új modell utasterébe.

Új belső kialakítást mutatott be a Fiat, amely azt is hozzátette a képekhez, hogy ez egyelőre még csak koncepció, de a Panda cseréjének szellemiségét mindenképpen visszatükrözi.

Az olasz cég híres Lingotto gyárának centenáriumi ünnepségén egy videóban előrevetítették a 2024-től piacra kerülő Panda néhány részletét. A lekerekített műszerfal és a középkonzol minden bizonnyal a Lingotto tetejét utánozza, amel a Fiat hivatalos tesztpályája.



A videóban fejtámlákba integrált hangszórókat is láthattunk, sőt a kormánykerék is teljesen felvette a tesztpálya lekerekített kinézetét. Van egy kép az autó külsejéről is, amelyen egy körbefutó fénysáv látható több tucat LED-del.

Nem vagyunk biztosak abban, hogy ezeknek a koncepcióterveknek mely eleme kerül majd gyártásba, bár nyilvánvaló, hogy a Fiat meg akarja őrizni a családi autói által ismertté vált vidám stílus nagy részét.



A teljesen elektromos Panda megjelenése 2024-ben várjató, csatlakozva a teljesen elektromos 500-ashoz és a közelgő 600-ashoz, s amely várhatóan elősegítheti az olasz gyártó jelentős fellendülését a családi autók piacának egyes szektoraiban.

A külső dizájn tekintetében korlátozott színválasztékot láthatunk, de az opcionális borítások és a városi karcolásoktól védő vaskos műanyag dörzscsíkok révén rendelkezésre álló személyre szabhatóság valószínűleg megmarad.



Olivier François, a Fiat vezérigazgatója, kizárólag az Auto Express-nek nyilatkozva, még 2020-ban kinyilvánította szándékát a Pandával kapcsolatban: „A Pandának van jövője!” – mondta. „Ezért indítottam el a legújabb 500-ast kezdetben kabrióként: csúcskategóriás, tele opciókkal és 30 000 eurós áron. Mert azon a napon, amikor bemutatom majd az új Pandát, valószínűleg az ellenkezőjét fogom tenni. Bemutatom a legcsupaszabb verziót hihetetlen alacsony áron. Tehát igen, nagyon szeretnék jövőt a Pandának, mert szerintem ez az, ami miatt a Fiat olyan egyedi. Nincs Fiat, ha nincs Pandája és 500-asa.

A Fiat valószínűleg a Stellantis anyavállalat által kifejlesztett e-CMP architektúrát fogja használni az új Panda alapjaként. Ezt a platformot már láthattuk hasonló méretű modelleken, mint például a Peugeot e-208 és az Opel Corsa Electric – ami körülbelül 360 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. Bár François korábban azt mondta, hogy az Mk4 Panda modell megközelítése annyira költségközpontú lesz, hogy szükség lehet egy hagyományos benzines változatra is.



A cél világszerte az, hogy egy teljes elektromos járművet egy belsőégésű motoros autó árán kapjunk.” – mondta. „Ha ezt meg tudjuk valósítani, akkor ez teljesen igaz lesz a Panda küldetéséhez is. Ha nem tudjuk megvalósítani, akkor valószínűleg szükségünk lesz egy belső égésű motoros változatra (ICE) – esetleg egy lágy-hibridre – és egy teljesen elektromosra is egyszerre. Vonzó árat kell adni egy elektromos autóért. Ezen dolgozunk és ez nem könnyű."

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Auto Express
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk