Elindították az EU-s vizsgálatot a Fiat-Chrysler – PSA fúzió miatt
2020.06.26
Ahogy azt már korábban megírtuk, az EU versenyjogi szabályozással foglalkozó jogászai attól tartanak, hogy az EU-ban elsősorban a haszongépjárművek piacán válhat túl nagy óriássá a Fiat Chryslerből és a PSA csoportból összeálló gigavállalat.
„
Több országban már jelenleg is vagy a PSA, vagy az FCA a piacvezető gyártó a kis haszonjárművek piacán, így az egyesüléssel tovább csökkenne a versenytársak száma és lehetőségeik.” – fejtette ki az EU aggályait
Margarethe Vestager, az EU versenyjogi biztosa.
Margarethe szerint ezzel komolyan sérülhet a piaci verseny nem kevesebb, mint tizennégy EU tagállamban, ezért ez az ügy alaposabb kivizsgálást igényel. Ezért most bejelentették, hogy elindítják a vizsgálatot, és
2020. október 22-éig meghozzák a döntésüket az ügyben.
A
Fiat-Chryslet csoport és a
PSA (Peugeot, Citroen, Opel) csoport haszongépjármű-kínálata korábban közel azonos volt. Sőt még akad a piacon egy közös gyártású modell is, amelyet
Fiat Ducato-ként, a
Citroën Jumper-ként, és
Peugeot Boxer-ként is ismerhetünk.
Európában a
Fiat, illetve a
PSA csoporthoz tartozó
Opel is együttműködik a
Renault céggel. A
Fiat a
Renault Trafic testvérmodelljét
Fiat Talento néven forgalmazza, míg a
PSA csoport a
Renault Master-rel azonos
Opel Movano-t.
A Fiat Chrysler - PSA fúzióval, illetve a szintén most alakulú VW-Ford együttműködéssel négy jelentős szereplő maradna csak talpon az európai haszongépjármű-piacon. A másik kettő a Renault és a Mercedes.
Elég nehezen képzelhető el az, hogy a
Fiat Chryslet - PSA fúzió létrejöttét megvétózhatja az EU-s versenyjogi vizsgálat. Viszont az sem kizárt, hogy a felek inkább megszabadulnak majd egy-két - üzletileg sikeres - típustól is annak az érdekében, hogy az EU versenyjogi hatósága végül megadja az egyesüléshez a szükséges engedélyeket.
Forrás: Motor1.com