Elindították az EU-s vizsgálatot a Fiat-Chrysler – PSA fúzió miatt

2020.06.26
Ahogy azt már korábban megírtuk, az EU versenyjogi szabályozással foglalkozó jogászai attól tartanak, hogy az EU-ban elsősorban a haszongépjárművek piacán válhat túl nagy óriássá a Fiat Chryslerből és a PSA csoportból összeálló gigavállalat.

Több országban már jelenleg is vagy a PSA, vagy az FCA a piacvezető gyártó a kis haszonjárművek piacán, így az egyesüléssel tovább csökkenne a versenytársak száma és lehetőségeik.” – fejtette ki az EU aggályait Margarethe Vestager, az EU versenyjogi biztosa. Margarethe szerint ezzel komolyan sérülhet a piaci verseny nem kevesebb, mint tizennégy EU tagállamban, ezért ez az ügy alaposabb kivizsgálást igényel. Ezért most bejelentették, hogy elindítják a vizsgálatot, és 2020. október 22-éig meghozzák a döntésüket az ügyben.

A Fiat-Chryslet csoport és a PSA (Peugeot, Citroen, Opel) csoport haszongépjármű-kínálata korábban közel azonos volt. Sőt még akad a piacon egy közös gyártású modell is, amelyet Fiat Ducato-ként, a Citroën Jumper-ként, és Peugeot Boxer-ként is ismerhetünk.



Európában a Fiat, illetve a PSA csoporthoz tartozó Opel is együttműködik a Renault céggel. A Fiat a Renault Trafic testvérmodelljét Fiat Talento néven forgalmazza, míg a PSA csoport a Renault Master-rel azonos Opel Movano-t.

A Fiat Chrysler - PSA fúzióval, illetve a szintén most alakulú VW-Ford együttműködéssel négy jelentős szereplő maradna csak talpon az európai haszongépjármű-piacon. A másik kettő a Renault és a Mercedes.

Elég nehezen képzelhető el az, hogy a Fiat Chryslet - PSA fúzió létrejöttét megvétózhatja az EU-s versenyjogi vizsgálat. Viszont az sem kizárt, hogy a felek inkább megszabadulnak majd egy-két - üzletileg sikeres - típustól is annak az érdekében, hogy az EU versenyjogi hatósága végül megadja az egyesüléshez a szükséges engedélyeket.

Forrás: Motor1.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk