Egy békebeli Fiat-Abarth 850 TC is megtekinthető a párizsi Rétromobile kiállításon

2023.02.21
A 2015-ben Torinóban alapított Stellantis Heritage részleg kiállítja a Fiat-Abarth 850 TC-t is a Rétromobile-on, Európa legrégebbi klasszikus autókiállításán.

A Fiat-Abarth 850 TC-t a Stellantis Heritage csapata „pajtalelet” állapotban vásárolta meg, és az Officine Classiche technikusai, valamint a karosszéria, a mechanika, a belső tér és a műszerek aprólékos és fáradságos helyreállítási munkája révén mára visszaállították korábbi dicsőségét. Az autó folyamatban lévő felújításként lesz kiállítva, bizonyítva a technikusok minőségi munkáját hétről-hétre.



A Fiat 600 alapú Fiat-Abarth 850 TC egy igen ritka példány, a Heritage osztály Officine Classiche technikusai hosszú órákon át, kemény munkával hozták vissza a jármű pompás fényezését a karosszérián, beleértve az utasteret is. Az üléseket és a kárpitokat kifejezetten azért távolították el, hogy a látogatók is érezzék a helyreállítási munkák fontosságát.

A modell a maga idejében egy igazi versenyautó volt, így a felújításban részt vevő kollégáknak nagyon aprólékos odafigyelésre van szükségük, hogy tisztelegjenek Carlo Abarth előtt, aki életét az autó mechanikájának és alvázának teljes újratervezésére fordította.

Az egyik ilyen példa, hogy a négy dugattyú között minden egyes összekötő rudat újra ki kellett egyensúlyozni oly módon, hogy mikroszkopikus méretű titánsúlyokat helyeztek a fémöntvénybe, amelyek mindegyikébe a munkát végző munkatárs kezdőbetűit gravírozták.



A Fiat-Abarth 850 TC volt az első „Turismo Competizione” jelzésű skorpió emblémás autó, amelyet egy csendes családi autóból könnyű és gyors versenyautóvá alakítottak át, s amely számos európai versenyt is megnyert.

Carlo Abarth a Fiat 600 D-t vette kiindulópontnak, amely négy hengeres, 767 köbcentis motorral volt felszerelve, lökettérfogatát 847 cm3-re növelték meg, így a motor teljesítménye 52 LE-re emelkedett 5800-as fordulatszámon.

A feltuningolt autó elérte a 144 km/h-s végsebességet, ezért kellett alaposan átalakítani a fékrendszerét is, ahol tárcsákra cserélték ki a dobfékeket az első kerekeknél.



Az Abarth-tuningolt 600-as a megjelenésében is megváltozott: az első lökhárító alá – majd helyére – kerültek az olajradiátorok; majd az egyre nagyobb teljesítményű motor további hűtése érdekében a csomagtérajtót tartókonzolok segítségével felemelt helyzetben tartották, előrevetítve a hátsó légterelőt, ami egy másik jellemző tulajdonsága az Abarth modelleknek.

Nem sokkal ezután következtek az első sikerek a pályákon, különösen a tartós versenyeken, amelyeken a 850 TC teljesítményét és megbízhatóságát egyaránt kihangsúlyozták.

A standon kiállított példánynak is megvan a maga története: Az autó a Guardia di Finanza (olasz pénzügyőrség) tulajdona volt, akik felderítésre használták a csempészet megelőzésére és visszaszorítására.

A Stellantis Heritage küldetése, hogy visszaszerezze, megóvja és hasznosítsa a márkák történelmi örökségét, valamint népszerűsítse és terjessze azokat az értékeket, amelyeket továbbra is nagyra tartanak azáltal, hogy részt vesznek az iparági rendezvényeken, de azáltal is, hogy új szolgáltatásokat és lehetőségeket kínálnak a klasszikus autók rajongóinak. Ide tartozik a torinói Heritage Hub látogatási lehetősége, a származási bizonyítványok kiállítása, az eredetiség igazolása, a helyreállítások és még sok minden más is.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Stellantis Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk