Durva eredmények a Fiat Panda legújabb EuroNCAP töréstesztjén

2019.04.06
Nem először fordul elő, hogy egy régebbi Fiat modellt vesz elő az EuroNCAP, és minősít olyan szempontok szerint, amelyeknek nyilvánvalóan nem is fog megfelelni. Kevés gyártó fejleszti tovább ugyanis a kifutó modelljeit, ám a töréstesztjeiről ismert szervezet valamilyen okból kifolyólag épp a Fiatot hozza kellemetlen helyzetbe ebből a tényből kiindulva.

Nem is olyan régen egy szintén azóta már kifutott modellt, a Fiat Puntót vizsgálták újra az EuroNCAP-nál, és a gyártás leállítása előtt néhány hónappal kihozták, hogy életveszélyes, és nulla csillagot adtak neki biztonsági szempontból. Most ugyanezt ismételték meg a 2011 óta kínált Pandával is, amely eddig négy csillaggal a neve mellett szerepelt a szervezet honlapján egy 2011-es teszt alapján, most viszont mind a négy csillagtól megfosztották.


Érdemes elgondolkodni rajta, hogy amit 2011-ben még megfelelő elfogadható terhelésnek nyilvánították, pl. a sofőr mellkasát érő terhelést a félfrontális ütközésnél, az most mélyvörös, gyengén védett zóna. Ennél azonban többet nyom a latba a csillagok számának meghatározásakor a legújabb biztonsági elektronika hiánya, amely több kategóriában is pontlevonást eredményez.

A Panda ezen a téren 7%-os eredményt ért el – a régebbi tesztben még 43%-os volt – nagyrészt azért, mert nem készül belőle biztonsági vészfékes változat, aminek egy ilyen régi modellbe való beépítése bármely gyártó számára gazdaságtalan lenne.


A kérdés innentől kezdve tehát inkább az, hogy hitelesnek tekinthető-e az EuroNCAP értékelése az autóvásárlók számára, vagy csupán egy mondvacsinált propagandaeszköz, amelynek még a célja sem világos.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk