Az új Fiat 500-as a 2022-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES)

2022.01.05
Az olasz ikon két változatban (500 3+1 és 500RED) is megjelent az Electrification Zone-ban, a Stellantis négy kiállítói standjának egyikén.

A január 5. és 8. között megrendezésre került CES® 2022 a világ legkiemelkedőbb technológiai eseménye, egyben ideális helyszín a Stellantis mai képességeinek bemutatására, valamint a fejlett villamosítás, a belső kabintechnológia, az autonómia és a csatlakoztathatóság jövőjének megtekintésére.



Az olasz márka itt is bemutatta legikonikusabb és legmodernebb modelljét: a FIAT zászlóshajóját, a teljesen elektromos 500-ast, melyet a következő évtized meghatározó elektromos járművének tartanak, és úgy is tervezték, hogy megfeleljen a jövő városközpontjaiban az elektromos mobilitás minden fontosabb igényének.

Az új 500-as egy igazi mérföldkő a FIAT villamosítási folyamatában: a legikonikusabb és legnépszerűbb FIAT modell teljesen új lett, kizárólag teljesen elektromos. Világszerte az 500-as már évtizedek óta a márka megtestesítője: gyönyörű, klasszikus dizájn, műalkotás, inspiráció. Egy szóval: maga az ikon.



Az új 500-at teljes egészében az olaszországi Torinóban fejlesztették, tervezték és gyártották, ahol az eredeti 500-as is megszületett, és a cég legkelendőbb modellje lett. Emellett az új 500-as egy igazi globális ikon, Európában, Izraelben és Brazíliában is kapható, Japánban a tervek szerint 2022-ben mutatják be.

Hatótávja akár 320 km is lehet a WLTP szerint, amely csak városi módban vezetve 460 km-re növelhet. Az új 500-as az első városi autó, amely 2-es szintű vezetési asszisztens funkcióval rendelkezik, valamint három különböző karosszériával is rendelkezik: ferdehátú, kabrió és 3+1. Az új, ötödik generációs Uconnect Infotainment rendszer jóvoltából az új 500-as mindig csatlakoztatva van. A „Hey FIAT” fejlett hangfelismerő rendszer használatával beszélgethetünk az autóval.

Az 500 3+1-es a „legsokoldalúbb” az új 500-asok között. Egyedülálló „varázsajtóval” rendelkezik, amely megkönnyíti az utasok beszállását, és mindent, amire a hátsó üléseken szükségünk lehet. Ez a „varázsajtó” harmonikusan illeszkedik az autó szerkezetéhez, nem változtat a dizájn vagy a méretek tekintetében, mindkettő egy agilis városi autóé marad. Ehelyett exponenciálisan megnöveli a könnyű kezelhetőséget, így az utasok könnyen beülhetnek a hátsó ülésekre, és könnyedén berakhatók a terjedelmes tárgyak. Alternatív megoldásként a középső oszlop – amelyhez a bejárati ajtó általában csuklópánttal van felszerelve – teljesen a harmadik ajtóba lett beépítve, ami kinyitva hatalmas hozzáférési teret biztosít.



Az új 500RED jelmondata: „Made for the Planet, Made for its People”, egyértelmű küldetése a környezet és az emberek védelme: elektromos, kíméli a környezetet, és hozzájárul a fenntarthatóbb jövőhöz. Ez a küldetés most még tovább megy a (RED) fedélzetén. Az új 500RED 100%-ban elektromos, így hozzájárul a környezetszennyezés elleni küzdelemhez; a (RED) – a Bono és Bobby Shriver által alapított szervezet, amely több mint 15 éve elkötelezett a világjárványok elleni küzdelem mellett – partnerség jóvoltából ez is egy nagy etikai tartalommal bíró autó.

A Jeep és Ram márkákkal együtt a FIAT kötelezettséget vállalt arra, hogy a következő három évben legalább 4 millió dollárt adományoz a Globális Alapnak a világjárványok elleni küzdelemben végzett munkájuk támogatására. Az új 500RED a CES-en való jelenlétének köszönhetően ideális nagykövet lett az Egyesült Államoknak számára szóló üzenet közvetítésére is.

Forrás: Stellantis Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk