Az idén 63 éves az örökifjú Fiat 500-as

2020.08.28
Minden autóűgyártó életében vannak olyan évek, hónapok, napok, amelyeket jól meg kell ünnepelni, olyan pillanatok, amelyek rövid vagy akár hosszú távon is bizonyítják forradalmi hozzáállásunkat.1957 nyarán gurult le a gyártószalagokról az első Fiat 500-as.

1957 nyarán gurult le a gyártósorról az első Fiat 500-as a torinói üzemben. Akkor úgy fogalmaztak, hogy ez az első „nagy kis autó”, amely a piac tömegeinek és vezetési koncepciójának szimbólumává vált.

A számok, amelyek a sikerhez vezettek, figyelemre méltóak lehetnek, de még mindig kevesen vannak, akik képesek elmondani az egész történetet. Több mint 4 millió járművet adott el azóta a Fiat, de ehhez nem csupán számokhoz van szükség, hogy valóban megértsük ezt az autót.



Szélesebb perspektívára van szükség, és a részletekre kell összpontosítani, hogy bárki megismerkedhessen az összes olyan innovációval, amelyekbe a Fiat azóta bevonta az 500-ast, amely kevesebb, mint 3 méter hosszú, és amely nemcsak a gépjárműgyártás, hanem a a társadalom egészévé vált világszerte.

Valamivel több, mint ötven évvel később, az ezredforduló nyarán a Fiat arra használta a népszerűségét, hogy megnövelje az 500-as eladásait, és végül 2017 első hónapjában rekordot sikerült elérnie kétmillió jármű eladásával.

Egy újabb békés forradalomra került sor tehát a világ útjain egy olyan járművel, amely képes volt ellentétes értékeket ötvözni: exkluzív és egyszerre hozzáférhető, elegáns és szórakoztató, és négyévente volt bestseller a világban, 100 országban értékesítve. Érdekes még az a statisztika is, hogy az 500-as 80%-át Olaszországon kívül értékesítették.

Forrás: Fiat Magyarország
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk