Az ElectReon a vezeték nélküli töltési technológiáját hozta el Olaszországba

2021.12.29
A Stellantis-szel, az IVECO-val, az olasz A35 autópálya-üzemeltető céggel és számos további ipari és kutatási partnerrel együttműködve az ElectReon bemutatta a vezeték nélküli töltési technológiát néhány járművön, azok mozgása közben.

Az ElectReon, a kereskedelmi és személyszállító elektromos járművek induktív közúti töltési technológiájának vezető szolgáltatója bejelentette a „Jövő Arénája” projekt elindítását az olaszországi Bresciában. A vállalat először integrálta a vezeték nélküli hálózatát valós körülmények között. amelyhez egy elektromos IVECO buszt és egy Fiat 500e típusú személygépkocsit használtak fel.



Ez a projekt az autópályákon és a fizetős utakon közlekedő elektromos járművek vezeték nélküli töltési lehetőségét mutatja be, mint azt az utat, amely hosszú távon megoldást jelenthet minden jármű számára, amely egyszerre hosszabb távolságot szeretne megtenni. Ez a technológia jelentősen hozzájárulhat az autópályák környezetének szén-dioxid-mentesítéséhez is.



Sikeresen működik a világ első, 1050 méter hosszú, vezeték nélküli elektromos jármű töltési rendszere. A rendszer az ElectReon saját fejlesztésű töltőtekercsein, 1 MW elektromos teljesítménnyel támogatott áramkörein keresztül működik.

Az ElectrReon bemutatta a „Jövő Arénája” elnevezésű, induktív töltési technológiáját az elektromos autók számára, amely a mobilitási szektor szén-dioxid-mentesítését szolgáló azonnali, konkrét megoldást tesz lehetővé. Ezt a technológiát, amelyet a közelmúltban a TIME magazin az idei esztendő 100 legjobb találmánya közé sorolt, felgyorsíthatja a fenntartható, teljesen elektromos közlekedésre való átállást, közvetlen válaszként az üvegházhatást okozó gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére és a fokozott környezetvédelmi politikára vonatkozó globális követelmények betartására.

A „Jövő Arénája” project keretén belül elsőként bemutatkozott elektromos járművek (a teljesen elektromos Fiat 500e és az IVECO E-way autóbusz) az ElectReon technológiájával („vevőkészülékkel”) lettek felszerelve, amely közvetlenül továbbítja a töltéshez és egyidejű utazáshoz szükséges energiát. A vevőkészülékkel felszerelt járművek már sikeresen teljesítettek több kilométernyi dinamikus (mozgás közbeni) töltést az 1050 méteres körön, és a folyamatos tesztelés, kalibrálás és kísérletezés a projekt teljes időtartama alatt is folytatódik.



Az ElectReon technológiája bármilyen elektromos járműhöz illeszthető, a személygépjárművektől a haszongépjárművekig, így közös platformot létrehozva ez a technológia is csatlakozik a „zéró károsanyag-kibocsátású” mobilitási rendszerhez.

Az ElectReon részvétele ebben a projektben rávilágít elkötelezettségükre a globális autóipar főszereplőivel való folyamatos stratégiai együttműködés iránt, és bemutatja a vezeték nélküli töltési technológiájuk megvalósíthatóságát az alkalmazások teljes köréhez. Ez kritikus mérföldkő az ElectReon azon küldetése felé, hogy a flottaügyfelei felé teljes és zökkenőmentes járműoldali vezeték nélküli töltési megoldást kínáljon a gyors szén-dioxid-mentesítés érdekében.



Az ElectReon vezeték nélküli töltési technológiája fenntartható módszerrel látja el a kormányokat és a döntéshozókat az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére az elektromos járművek (EV) teljes életciklusa során, és járható utat kínál az elektromos járművek tömeges bevezetésének felgyorsításához, továbbá a nettó szén-dioxid-kibocsátási szint eléréséhez a teljes ágazatban.

Megtiszteltetés számomra, hogy világszínvonalú partnerekkel, köztük az IVECO és a Stellantis autóipari óriáscégekkel együttműködve elindíthattuk Olaszország első elektromos töltőrendszerét (ERS). – mondta Oren Ezer, az ElectReon vezérigazgatója. „Büszkén jelentjük be a ’Jövő Arénája’ c. projektünk első fázisának elindítását, amely bemutatja a díjköteles utak, egyben mint töltési eszközzé való átalakítását, és bemutatja, hogy a jövőben minden úthasználó képes lesz induktív töltési technológiát használni a saját elektromos járműveiben. Ahogy Európa továbbra is élen jár az elektromos mobilitás felé történő elmozdulásban, a skálázható, fejlett töltési infrastruktúra megnyitja az utat a kényelmes útközbeni töltés előtt az úthasználók számára. Az ElectReon vezeték nélküli töltési technológiája lehetővé teszi a járművek töltését, miközben ők bármilyen sebességgel haladnak a technollógiával kiépített autópályákon.



Az ElectReon az egyik első és egyetlen olyan vállalat, amely képes volt valaha is bemutatni több kilométeres vezeték nélküli töltést a közutakon. Legutóbb az ElectReon bejelentette vezeték nélküli töltőhálózatának fejlesztését, amely 200 buszt fog támogatni Tel Avivban, a vállalat első teljesen kereskedelmi megállapodása keretében Izrael egyik legnagyobb tömegközlekedési szolgáltatójával, miután sikeresen túl vannak a vállalat kezdeti kísérleti projektjén. Az ElectReon emellett bejelentette, hogy Izrael korábbi elnökét, Reuven „Ruvi” Rivlin-t nevezték ki a vállalat elnökévé, hogy elősegítse a kapcsolatokat a világ vezetőivel az elektromos járművek elterjedésének növelése, a flottakibocsátás csökkentése és az ElectReon globális hatásának felgyorsítása érdekében.

Ez az innováció a nemzetközi együttműködésen alapuló innováció egyik első példája, amely az emberek és áruk „zéró kibocsátású” mobilitását célozza, s amely ma az ipar és a tudományos intézmények együttműködése keretében jött létre.

Forrás: Business Wire
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk