Az Abarth elindította a világ első virtuális valóság tesztvezetését

2021.02.12
A Fiat-Abarth olasz sportautó márka bejelentette, hogy a leendő vásárlói a virtuális valóságnak köszönhetően már saját kanapéjuk kényelméből is elgurulhatnak egy próbaútra.



A Fiat-Chrysler (ma már Stellantis) gigavállalathoz tartozó olasz cég bejelentette, hogy a világon elsőként indította el azt a megközelítést, amelyet az autókereskedők már régóta keresnek, hogy a Covid okozta korlátozások közepette is teljes körű tesztvezetési élményt nyújthassanak leendő vásárlóik számára.



A lezárások és az utazási korlátozások az autókereskedőkre is hatással vannak, az ügyfelek ugyanis nem látogathatják meg a bemutatótermeket és nem tesztelhetik szabadon az autókat, mint korábban.



Számos vállalat fordult így az elmúlt hónapokban az innovatív online módszerek felé, de a legtöbb kereskedő ezt eddig csak úgy oldotta meg, hogy hagyományos fotók helyett videókat töltöttek fel az adott járművekről.



Az Abarth most azonban egy lépéssel tovább ment. Lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek részt vehessenek egy tesztvezetésen, otthonról ülve.

Azt igaz ők is elismerik, hogy a VR (Virtual Reality) élmény nem igazán képes pótolni azt az érzést, amit akkor tapasztalhatunk meg, ha beülünk a kormánykerék mögé, ennek ellenére az Abarth azt állítja, hogy az Abarth 595 Scorpione Oro tesztvezetése „teljesen valósághű” és mindenképpen említésre méltó alternatívát kínál a kereskedők számára.

Az új technológiát elsőként Angliában kezdték el tesztelni. A VR felvétel észak-wales leghíresebb útjai mentén halad, az Abarth sofőrök ugyanis korábban ezt szavazták meg. Bejárhatjuk tehát Great Orme, Llyn Ogwen és a Black Rock Sands környékét is. A tesztvezetés a valóságos tájak bejárásán túl magában foglalja a jármű bemutatását, ismertetését is.



Akik jelentkeznek a tesztvezetésre, azok egy Abarth-csomagot kapnak, amelyet a cég kiszállít a lakcímükre. A doboz belsejében egy VR-headset található, amelyre előre feltöltötték a tesztvezetés felvételeit, de találunk még a dobozban egy pár fejhallgatót, valamint egy prospektust és további Abarth márkájú szuvenírokat, ajándékokat is.

Akik lemaradnak erről a tesztvezetésről, de rendelkeznek VR fejhallgatóval, alternatív megoldásként megnézhetik ezt a videót:



Az Abarth szóvivője a sajtónak elmondta, ha a tesztek Angliában a kijelölt márkakereskedésen keresztül sikeresek lesznek, úgy további országokban is kipróbálják majd.

Arnaud Leclerc, a Fiat Chrysler Automobiles UK ügyvezető igazgatója elmondta: „Örülünk, hogy ezt az innovatív tesztvezetési megközelítést már kínálhatjuk az ügyfeleinknek és az Abarth rajongóknak. Ez a VR-élmény lehetővé teszi az ügyfeleink számára, hogy élvezzék az 595-ös vezetésének az izgalmát, de 100 %-ban biztonságosan!

Forrás: Scotsman.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk