Az Abarth család leggyorsabb modellje új mércét állít fel a márka számára

2022.10.27
A „skorpió márka” ismét visszatért, hogy egy új limitált kiadással még jobban megdobogtathassa az Abarth rajongók szívét.

Az Abarth név gyökerei nagyon régre nyúlnak vissza, közvetlenül utalva a kezdeti időkre, amikor az 1960-as évek tuningkészletei hírnevet szereztek Carlo Abarthnak, aki a tömeggyártású autók tuningjának feltalálója lett.

A 695 Essessee egy mindössze 1390 modellből álló limitált széria, amely Scorpion fekete és Campovolo szürke színben készült, s amelyet azoknak ajánlanak, akik az exkluzivitást, a teljesítményt és a versenyző lelket keresik.



Az Abarth mérnökeiből és tervezőiből álló csapat az 1964-es Esseessee modellből merített ihletet a megalkotásakor, amelynek lökettérfogatát 690 köbcentiméterre, teljesítményét pedig 38 LE-re emelték, így 144 km/h-s sebességet tudtak vele elérni. Hétköznapi használatra, sportos városi autónak tervezték, de azok számára készült, akik a mindennapi utakon a legjobb teljesítményre vágytak. Azonnali sikert aratott, és a motorháztetőn nagybetűs „SS”, a műszerfalon pedig „esseesse” monogramjával tűnt ki. Akkoriban mindössze 1000 darab készült belőle.

Az új Abarth 695 Esseesse tervezésénél az volt a cél, hogy tovább javítsák a teljesítményt a gyorsulás és a kezelhetőség tekintetében.



A csak ferdehátú változatban kapható Abarth 695 Esseesse új, kettős hajlítású alumínium motorháztetővel rendelkezik, amely 25 százalékkal csökkenti a tömegét a normál acél motorháztetőhöz képest. Ez az új alumínium motorháztető az Akrapovič kipufogóval együtt 10 kg-mal csökkenti az autó össztömegét egy Abarth 595 Competizione modellhez képest.



Hátul egy új légterelőt szereltek fel, amely felidézi a versenyzés világát és a Scorpion márka legendás történetét. A légterelő szöge állítható nulla és 60° között. Teljesen nyitott állásban (60°) és 205 km/h sebességgel a pályán a „Spoiler ad Assetto Variabile” akár 42 kg-ig növeli az aerodinamikai terhelést, ami jobb stabilitást és reakcióképességet eredményez. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a 695 Esseesse immár a leggyorsabb modell lett a kínálatban.

A külső dizájn egyesíti az autó múltját és jelenét, exkluzív fehér részletek az első és hátsó légterelőn, tükörsapkák és oldalsó matricák, fehér 17 colos könnyűfém keréktárcsák piros középső sapkával, piros Brembo féknyergek, 695 logó az oldalán és 695 Esseesse jelvény hátul. Az iker titán Akrapovič kipufogócsövek teszik teljessé a megjelenést, tiszta érzelmeket kölcsönözve a hangzásban mind az úton, mind a pályán.



A belső tér exkluzivitása

Az új Abarth 695 Esseesse belsejében a Sabelt ülések fejtámláján az „egy a 695-ből” felirat található, ezzel is jelezve az exkluzivitását. Az autó két karosszériaszíne illeszkedik az ülések varrásához, piros biztonsági övvel és fehér hátsó burkolattal. A testreszabás az Alcantara műszerfalán is folytatódik, ahol a jobb alsó sarokban a lézerrel vágott „695 Esseesse” felirat látható. Versenyzős lelkét hangsúlyozandó szénszál díszíti a váltókart és a kormány betéteit.

Motorok, felfüggesztés és műszaki adatok

Az új 695 Esseesse erős, 1,4-es T-jet motorral van felszerelve kézi sebességváltóval, amely 180 LE-t és 250 Nm nyomatékot ad le 3000 ford./percnél, 232 km/h végsebességet kínál (0°-ra állított légterelővel) és nulláról képes felgyorsulni 100 km/h-ra mindössze 6,7 másodperc alatt.

A Koni FSD lengéscsillapítók az Abarth elkötelezettségét bizonyítják, hogy a legjobb alkatrészeket kínálják a példamutató dinamika érdekében, mindenütt a négydugattyús piros Brembo féknyergekkel együtt találhatóak elöl.



Végül, ami a technológiai és kapcsolódási frontot illeti, az Abarth 695 Esseesse fel lett szerelve Uconnect infotainment rendszerrel, műholdas navigációval, 7 hüvelykes érintőképernyővel, beépített Apple CarPlay és Android Auto™ funkcióval, valamint DAB digitális rádióval is.

Az Abarth 695 alap változatai


Nos, aki nem tud hozzájutni egy limitált kiadású Esseessee-hez, ne aggódjon, ott van neki az Abarth 595-nél gyorsabb, fókuszáltabb alap 695-ös változat, amelyet úgy terveztek, hogy a vezetés a lehető legélvezetesebb legyen. Érdemes megfontolni, hogy ezzel a ránézésre városinak tűnő kisautóval több időt töltesz-e a versenypályán, mint hogy a boltba gurulsz csak el vele.



Az Abarth 695 alapból 1-2 millió forinttal többe kerül, mint egy csúcskategóriás Abarth 595-ös. Mindezért a pluszért agresszív karosszériakészletet, nagy könnyűfém keréktárcsákat és rengeteg tátongó légbeömlő nyílást is kaphatunk, amelyek miatt az Abarth 695 sokkal jobban hasonlít inkább egy bébi versenyautóhoz, mint egy trendi ferdehátúhoz.

Az, hogy az Abarth 695 belül hogy fog kinézni, attól függ, hogy egy lecsupaszított Biposto modellt vagy a luxusosabb Rivale Turismo változatot választjuk. Előbbihez néhány testhez simuló ülés és egy pörgős kormánykerék tartozik, de nagyjából ennyi – még sztereót sem kapunk, a hátsó üléseket pedig egy nagy fém merevítő váltotta fel. Sajnos a gyerekek indulhatnak a buszmegálló irányába...



Más a történet a Rivale Turismo verzióban, ahol pazar kék bőrüléseket, érintőképernyős infotainment rendszert és csiszolt fából készült műszerfalat is kapunk, amely úgy néz ki, mint egy klasszikus olasz motorcsónak műszerfala.

Sajnálatos módon a Rivale Turismo modell hátsó ülésein semmivel sem nagyobb a hely, mint a normál 595-ösben. Két gyereknek éppen elég helye van a kényelmes elhelyezéshez, de a felnőtteknek valóban igen szűkös lesz. Hasonló a történet a 695-ös 185 literes csomagtartójával is. Elég nagy egy pár kis bőröndnek és néhány puha kis táskának, de nagyjából ennyi.

Az Abarth 695-öt érdemes megfontolni, ha olyan járművet keresünk, amely ugyanolyan gyors, mint amennyire divatos.



Valószínűleg nem fogod az Abarth 695-öt arra használni, hogy a családdal körbeutazgasd az országot, vagy hosszabb kirándulásokra indulj vele terepen.

Rövidebb terep túrákra viszont kiválóan alkalmas lesz. Ez részben a díszes felfüggesztésének köszönhető, ami miatt alacsonyabb és szélesebb is, mint az Abarth 595. Ennek eredményeként jobban tapad, és még mozgékonyabbnak is érzed, ahogy egyik szűk kanyarban adsz neki egy nagyobb gázfröccsöt.



Természetesen ugyanaz az alapmotor jár hozzá, mint az Abarth 595-höz, de 695-ös változatban ez az 1,4 literes turbófeltöltős benzinmotor 180 LE-t ad le – ez elég ahhoz, hogy akár 5,9 másodperc alatt is 0-100 km/órás sebességre gyorsítsa fel a kis Abarthot.

Sajnos mindaz, ami az Abarth 695-öt igazán szórakoztatóvá teszi egy versenypályán, elég fárasztóvá teszi a hagyományos országutakon való vezetést. Zajos, fapados, és nem tartalmaz semmilyen vezetőtámogató rendszert, amely a hosszú utakat egy kicsit elviselhetőbbé tenné.

Mégis, ha egy karizmatikus kis ferdehátúra vágysz, kevés autó mosolyogtat meg jobban, mint az őszintén szólva igazán bolond Abarth 695-ös.




Mennyi a mennyi?

Az 1.4-es 180 lóerős Abarth 695 T-Jet ára ezen sorok írásakor az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában a felszereltség függvényében 11 millió 450 ezer Ft-nál indul, és 13 millió 50 ezer forintig tart. Igaz, ez utóbbi változat ára már tartalmazza az 5 fokozatú Dualogic automata váltót, a Scorpione „fekete” csomagot, a bőr multifunkciós sportkormányt, a Fix & Go defektjavító készletet és a „Tech” csomagot is.

Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat modellek közül:

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk