Az Abarth 595-ös modell a 60. évfordulóját ünnepli

2023.10.21
Az elektromos jövőbe beolvadó Fiat az Abarth 595 elnevezésű modell 60. évfordulójával ünnepli a Fiat idén eddig elért sikereit.

A Fiat az Abarth márkával egy ikon születését ünnepli. Ez az ikon pedig nem más, mint az Abarth 595-ös modell. Az eredetileg 1963. szeptemberben bemutatott modell a Fiat tuning-istállóinak alappillére lett, és máig tartó örökséget hagyott maga után. Egy hónappal az első bemutatkozása után, 1963. október 31-én az 595 hivatalosan is bemutatkozott a nagyközönségnek a Torinói Autószalonon.



Carlo Abarth, a nagy üzleti és autós szakértő 60 évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kitűnik a tömegből azzal, hogy ingyen osztogat a torinói kiállítás termeiben tolongó látogatóknak egy olyan kupont, amely az új kiadás tesztvezetésére jogosította fel azon szerencséseket, akik hozzájutottak ehez a kuponhoz. A kezdeményezés olyannyira sikeres volt, hogy Carlo Abarth bejelentette: hamarosan legyártják az első 1000 db. Fiat-Abarth 595-ös autót, amelyeket versenysport-tesztekre szántak.

A Fiat 500 D-re épülő 595-ös végül a nevét a módosított hengerek és dugattyúk révén megnövelt lökettérfogatnak köszönheti. Nemcsak nagyobb lökettérfogattal és nagyobb teljesítménnyel büszkélkedhetett, hanem 850TC-típusú perforált első hűtőrácsot és fém „Fiat Abarth 595” feliratot viselt elöl, ill. hátul. A jobb oldalra felkerült egy „Világbajnok” felirat is, amely az Officine di Corso Marche alkotásai által birtokolt számos rekordra utalt.

A modell versenyszellemét tovább hangsúlyozta a túlméretezett alumínium olajteknő, amely a hátsó burkolat alá nyúlt, valamint a jellegzetes „Record Monza” kipufogóvég. Az eredmény egy kicsi, de különösen agresszív és még zajosabb autó lett, amely 30%-kal nagyobb teljesítménnyel rendelkezett, mint az eredeti változat, amely a csekély 27 lóerős teljesítményével 5000-es fordulatszámon érte csak el a 120 km-es csúcssebességet.



Az 595 természetes evolúciójaként Carlo Abarth később bemutatta a Fiat-Abarth 695-öt is a Genfi Autószalonon, 1964 márciusában. Itt is a műszaki frissítés koncepcióját követték, amely hamarosan az Abarth hagyományának oszlopává vált. Később a transzformációs készletek jelensége lehetővé tette, hogy a fő Abarth fejlesztéseket a Fiat sorozatgyártású autóira is alkalmazzák, átalakítva azokat mechanikailag és esztétikailag is.

Hatvan év elteltével az Abarth márka még mindig a névtábla számos nagy ívű iterációjával büszkélkedhet, beleértve az 595-ös és 695-ös modelleket, míg bizonyos piacok már megkapták a teljesen elektromos Abarth 500e-t is. Mindkettő receptje ugyanaz maradt, vegyük a népszerű városi autót – az elektromos 500-ast (a legtöbbet eladott elektromos járművet össz európai szinten) - és adjunk neki sportos teljesítményt.

Abarth 695 1.4 T-JET főbb adatok:
Ár: Bővebben...
Motor: 1,4 literes turbó-benzin soros-négyes
Teljesítmény: 132 kW / 180 LE
Nyomaték: 250 Nm
Sebességváltó: ötfokozatú kézi vagy automata
Üzemanyag-fogyasztás: 5,8 l/100 km (automata), 6,0 l/100 km (kézi)
0-100 km/h: 7,3 másodperc (kézi), 7,4 másodperc (automata)
Végsebesség: 218 km/h

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: CarMag
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk