Álom vagy valóság? Elektromos változatban támadhat fel a Fiat 126, avagy ahogy mi ismerjük, a „kispolszki”
2020.10.14
A Fiat nemrég dobta piacra az elektromos 500-ast, 1 évvel azután, hogy Genfben bemutatták a 600-as Centoventi koncepció modelt. Most pedig a megújított 126-osról szivárograk ki fényképek.
Mint ismeretes, a
Fiat már 2018-ban megbízott több design studiót, hogy készítsék el a legsikeresebb modell változatok teljesen felújított design terveit, melyek kiválóan igazodhatnak az elektromos irányvonalhoz.
Kép:
MA-DE Studio
A megújított
Fiat 126 terveit az olasz
MA-DE Studio készítette el, és valljuk be őszintén, igen szép lett a végeredmény, de hogy mikor kerülhet gyártásba a legújabb generációs, elektromos kispolszki, azt ma még senki sem tudja.
A Magyarországon – a Trabanthoz és Ladához hasonlóan – népautónak számító kispolszki eredeti változata a
Fiat 126-os elsőként 1972 októberében gördült le a Torinói gyártósorról, és egészen 1980-ig gyártották.
Kép:
MA-DE Studio
A lengyel változat, amit mi csak
kispolszkiként ismerünk, egészen az ezredfordulóig gyártásban maradt, és nem kevesebb, mint 3 millió db. készült el belőle.
Ez a modell nem csak Olaszországban és Lengyelországban készült, Jugoszláviában
Zastava néven, Ausztriában pedig
Steyr-Puch néven is találkozhattunk ezekkel a modellekkel, amelyből a Lengyelországban gyártott 3 millió darabon túl még további 4,7 millió darab készült a világban.
Kép:
MA-DE Studio
A
Fiat 126-ost a gyártó valójában a
Fiat 500-as utódjának szánta. Igazán kis fogyasztású, farmotoros kivitelű városi miniautó. Szerte a világon a gazdaságos üzemeltetés szimbólumává vált.
Nem csak Európában értékesítették, jutott belőle bőven Ausztráliába és Észak ill. Dél-Amerikába is, sőt a kabrió változatból jutott még Kubába is, nem is kevés példány.
A most kiszivárgott fotók terveit a comói
MA-De dizájnstúdió készítette el, az új modell a
126 Vision nevet kapta, mely
126e néven gyarapíthatná a Fiat elektromos autó választékát.
Kép:
MA-DE Studio
A tervezők megtartották az eredeti forma jellegzetességeit, így tökéletesen fennmaradt a kocsi oldalán végigfutó jellegzetes kisposzkis karaktervonal, és nem változtattak az oldalablakok dőlésszögén sem.
A
Fiat 126e a mai kor igényeinek megfelelően már LED-es fényszórókkal jelenne meg az utakon, az autó hosszát pedig jelentősen megnyújtották. Az talán sajnálatos, hogy a B-oszlop nem maradt meg a karosszéria színében, és a jellegzetes kis háromszög üvegablak is eltűnt elölről, ennek ellenére megállapíthatjuk, hogy tökéletes tervekkel sikerült a MA-DE Studiónak előállnia.
Kép:
MA-DE Studio
Van azonban egy kis aggodalmunk is. A
Trabant felújított változatát a németek kb. 10 éve bemutatták már, mégsem került sor az
új Trabant felélesztésére a mai napig. Az azonban bizalomra adhat okot, hogy a
Fiat-Chrysler és a
PSA (Peugeot csoport) 2021 évi egyesülésének lezárulását követő időszakra számos nagy durranás bejelentését lengették be a nagyközönség számára (várhatóan a
Centoventi is ekkorra fog piacra kerülni), így nem lennénk meglepve, ha a kispolszki rajongók szívébe is belopná magát az új gyártó, a
Stellantis.
Forrás: Motor Illustrated