Álom vagy valóság? Elektromos változatban támadhat fel a Fiat 126, avagy ahogy mi ismerjük, a „kispolszki”

2020.10.14
A Fiat nemrég dobta piacra az elektromos 500-ast, 1 évvel azután, hogy Genfben bemutatták a 600-as Centoventi koncepció modelt. Most pedig a megújított 126-osról szivárograk ki fényképek.

Mint ismeretes, a Fiat már 2018-ban megbízott több design studiót, hogy készítsék el a legsikeresebb modell változatok teljesen felújított design terveit, melyek kiválóan igazodhatnak az elektromos irányvonalhoz.

Kép: MA-DE Studio

A megújított Fiat 126 terveit az olasz MA-DE Studio készítette el, és valljuk be őszintén, igen szép lett a végeredmény, de hogy mikor kerülhet gyártásba a legújabb generációs, elektromos kispolszki, azt ma még senki sem tudja.

A Magyarországon – a Trabanthoz és Ladához hasonlóan – népautónak számító kispolszki eredeti változata a Fiat 126-os elsőként 1972 októberében gördült le a Torinói gyártósorról, és egészen 1980-ig gyártották.

Kép: MA-DE Studio

A lengyel változat, amit mi csak kispolszkiként ismerünk, egészen az ezredfordulóig gyártásban maradt, és nem kevesebb, mint 3 millió db. készült el belőle.

Ez a modell nem csak Olaszországban és Lengyelországban készült, Jugoszláviában Zastava néven, Ausztriában pedig Steyr-Puch néven is találkozhattunk ezekkel a modellekkel, amelyből a Lengyelországban gyártott 3 millió darabon túl még további 4,7 millió darab készült a világban.

Kép: MA-DE Studio

A Fiat 126-ost a gyártó valójában a Fiat 500-as utódjának szánta. Igazán kis fogyasztású, farmotoros kivitelű városi miniautó. Szerte a világon a gazdaságos üzemeltetés szimbólumává vált.

Nem csak Európában értékesítették, jutott belőle bőven Ausztráliába és Észak ill. Dél-Amerikába is, sőt a kabrió változatból jutott még Kubába is, nem is kevés példány.

A most kiszivárgott fotók terveit a comói MA-De dizájnstúdió készítette el, az új modell a 126 Vision nevet kapta, mely 126e néven gyarapíthatná a Fiat elektromos autó választékát.

Kép: MA-DE Studio

A tervezők megtartották az eredeti forma jellegzetességeit, így tökéletesen fennmaradt a kocsi oldalán végigfutó jellegzetes kisposzkis karaktervonal, és nem változtattak az oldalablakok dőlésszögén sem.

A Fiat 126e a mai kor igényeinek megfelelően már LED-es fényszórókkal jelenne meg az utakon, az autó hosszát pedig jelentősen megnyújtották. Az talán sajnálatos, hogy a B-oszlop nem maradt meg a karosszéria színében, és a jellegzetes kis háromszög üvegablak is eltűnt elölről, ennek ellenére megállapíthatjuk, hogy tökéletes tervekkel sikerült a MA-DE Studiónak előállnia.

Kép: MA-DE Studio

Van azonban egy kis aggodalmunk is. A Trabant felújított változatát a németek kb. 10 éve bemutatták már, mégsem került sor az új Trabant felélesztésére a mai napig. Az azonban bizalomra adhat okot, hogy a Fiat-Chrysler és a PSA (Peugeot csoport) 2021 évi egyesülésének lezárulását követő időszakra számos nagy durranás bejelentését lengették be a nagyközönség számára (várhatóan a Centoventi is ekkorra fog piacra kerülni), így nem lennénk meglepve, ha a kispolszki rajongók szívébe is belopná magát az új gyártó, a Stellantis.

Forrás: Motor Illustrated
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk