A változás kultúrájának ápolása a Fiat-Chrysler csoportnál

2020.10.12
A Fiat-Chrysler csoportnál a megalakulásuk óta az autókat úgy tervezik, hogy olyan egyedülálló szabadságérzetet teremtsenek, amelyet az emberek még soha nem tapasztaltak. Lényegében ezek a járművek a változások eszközei, amelyek lehetővé teszik az emberek számára a szabad mozgást és lehetőséget a saját útjuk megtalálásához.

Ezek a gondolatok a mai napig igazak, azok számára is, akik csak elképzelik a célhoz vezető utat, de azok számára is, akik megtervezik és meg is építik ezeket a járművet, hogy azután a célba juttassák el az embereket.



Az FCA csoport mára már több mint 40 országban van jelen, több mint 130 országban értékesítik a járműveiket és világszerte körülbelül 192 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. amelynek célja megérteni a rohanó és folyamatosan változó világunkat.

Az új mozgalomnak az a célja, hogy az FCA csoportnál előre láthassák az ügyfeleik igényeit. Ennek pedig az egyetlen módja az, ha különféle embereket vonzanak be és vonnnak be minden érintkezési pontba, a gyári dolgozóktól, a jövőbeli autóvásárlókon és a beszállítókon keresztül a menedzsmentig bezárólag.

Az FCA büszke arra, hogy valóban egy globális vállalat, ahol a sokszínűség és a befogadás a vállalati koncepció velejárója. Minden nap az emberek a világ minden tájáról belépnek az irodáikba, üzemeikbe, magukkal hozva a különleges tehetségüket, a változatos erősségeiket és furcsaságaikat is.

Mindannyiuknak lehetősége van rá, hogy a legjobbak legyünk. Ezek az energiák teszik lehetővé az FCA számára, hogy egyedi márkákból álló portfóliót hozhassanak létre, hogy megfeleljenek az ügyfelek és autórajongók igényeinek és elvárásainak szerte a világon.

Az ilyen környezet megteremtése a sokszínűség megerősítésére irányuló tudatos és folyamatos erőfeszítések miatt lehetséges, nemcsak globális szinten, hanem lokálisan is.

Az FCA büszke arra, hogy hozzájárulhatott olyan pozitív tapasztalatok megalkotásához, amelyek lehetővé teszik valamennyi alkalmazottuk számára, hogy jobb életet élhessenek, és pozitívan befolyásolják közösségüket.

Világszerte olyan programokat működtetnek, amelyek elősegítik a sokszínű és befogadó tulajdonságú alkalmazottak körét. Előfordul, hogy a pozitív hatást könnyebb tettekkel kimutatni, mint pusztán csak szavakkal.

Az alábbi videó ízelítőt ad pl. arról, milyen lenne az élet, ha minden egyforma lenne:



Mindannyian egyetértünk abban, hogy a paradicsom finom, de még jobb, ha valami más is van hozzátéve és azzal együtt tálalják. Ennek a mulatságos és szokatlan kezdeményezésnek az volt a célja, hogy beszélgetéseket indítson el a sokféleség bevonásának és támogatásának fontosságáról.

Minden program, lehetőség és kezdeményezés ezt a sokrétű célt éri el, elősegítve a változások globális szintű megvalósítását, miközben az egyedi körülményekre legjobban reagáló helyi és regionális megközelítésekre összpontosít.

Az Egyesült Államokban pl. a Diversity and Inclusion Office szervezet megindítani ezeket a változásokat és lehetőséget biztosít a munkaerő bevonására. A változás kultúrájának növekedését olyan üzleti erőforráscsoportok szemléltetik, mint: az afroamerikaiak ősi közösségei, az ázsiaiak szoros összekapcsolódása, a különféle képességek hálózata, a melegek vagy a leszbikusok szövetsége, a latinok kapcsolatrendszere, a közel-keleti alkalmazottakkal való együtt dolgozás, a nők szövetsége, a dolgozó szülők hálózata vagy akár az FCA Veteránok Csoportja.



Lány színes kártyákkal

Az Atlanti-óceán túloldalán az EMEA-ban a Google által kifejlesztett #IamRemarkable műhely lehetőséget ad a nőknek arra, hogy megünnepeljék a saját sikereiket. A nők mind a személyes, mind a szakmai sikerekre összpontosítva és bátorítást kínálva megtapasztalták azt az extra lendületet, amely nagyobb felhatalmazást válthat ki a számukra az életben. Ez több lehetőséget és motivációt teremthet arra, hogy egyénileg is javíthassuk önmagunkat, ami megerősíti együttes erőnket és egységünket.

Figyelemre méltó találkozó

A dinamikus kultúra az épületeink falain kívül is erős változást elősegítő tényezővé válhat. Az FCA elkötelezettsége a sokféleség iránt kiterjed az ellátási láncunkra is, ahol úgy gondolják, hogy a beszállítóik sokszínűségének tükröznie kell a munkaerő sokszínűségét és a közösségeket, amelyekben üzleti tevékenységet folytatnak.

Nagy hangsúlyt fektetnek pl. a beszállítók sokféleségére az innovatív programok katalizátorai által, mint például az éves Matchmaker rendezvényük. Ott a kisebbségi tulajdonú vállalkozások - mint pl. a nők vagy a veteránok tulajdonában lévő vállalkozások – hozzáférhetnek a saját vásárlóikhoz, az 1. szintű beszállítóikhoz, valamint az érdekképviseleti és tanúsító szervezetek vezetőihez is.

Ezek a kapcsolatok megalapozzák a jövőbeni üzleti tevékenységeiket és az innovációt azáltal, hogy egyenlő lehetőséget kínálnak azoknak, akik a változás érdekében dolgoznak.



Matchmaker esemény

Az FCA megérti, hogy amikor lehetőség van összejönni egymással, megosztani a mindennapi tapasztalatokat, és megérteni a személyes erősségeket és gyengeségeket, akkor lehetőség nyílik valami még jelentősebb felépítésére is.

Amit képesek vagyunk megvalósítani, az mindig csak a kezdet, az FCA-nál hisznek benne, hogy ez nem a kezdet, hanem a jövő. Nagyra értékelik az elismerést, amelyet munkatársaik és kezdeményezéseik révén megkaptak, de arra törekszenek, hogy többet tegyenek érte.

Az FCA célja, hogy hozzájáruljanak az egyedi érzékenység befogadásához, megbecsüléséhez és megértéséhez. Ezzel nemcsak a vállalaton belüli változások kultúráját ápolják, hanem a körülöttünk lévő világot is.

Forrás: FCA
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk