A számok azt mutatják, hogy a Stellantis csoporthoz tartozó márkák uralták 2020-ban az EU-ban a furgonok piacát

2021.04.12
A Stellantis, a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles egyesülésével létrejött új autóipari csoport az elmúlt évben Európában már közel kétszer annyi kishaszongépjárművet adott el, mint a legközelebbi versenytársa.

A JATO Dynamics piackutató vállalat adatai szerint a PSA és az FCA együttesen 554 356 kishaszongépjárművet adott el 2020-ban az EU 27 tagországában, míg a sorban második Ford csak 287 801 darabot. A Stellantison belül a PSA 421 481 ilyen járművet adott el, míg az FCA 132 895 darabot értékesített.

Az EU versenyhatóságai korábban megvizsgálták, hogy a Stellantisnak, amely hivatalosan januárban kezdte meg a működését, van-e olyan részesedése a furgonok piacán, amely kilenc országban elfojthatná a versenyt.



A tavaly decemberben bejelentett megállapodás értelmében, amely lehetővé tette az egyesülés megvalósulását, a Stellantis segít a Toyota kisteherautó-részesedés felépítésében is, és a versenytársaknak nagyobb hozzáférést biztosít a saját javítási és karbantartási hálózataihoz.

A Toyota tavaly 54 492 kishaszongépjárművet adott el Európában, és egyedüli gyártóként mutatott növekedést. A Stellantis-szal két furgon modell gyártására is megállapodást kötött.

A Toyota tavaly átvette a ProAce City-t, a Citroen, a Peugeot és az Opel személygépkocsi-változatát. 2013 óta a Toyota ProAce kisteherautókat a volt PSA (ma már Stellantis) gyárakban szerelik össze.

Összességében az EU-ban 1 732 462 kishaszongépjárművet értékesítettek tavaly, ami 18 százalékos csökkenést jelent a JATO szerint. A Fordot a Renault, a Volkswagen és a Daimler követi

Forrás: Washington News Post

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk