A Stellantis vezér szerint az egész autóipar üzleti modelljére veszélyt jelent a mikrochipek világméretű hiánya
2021.06.03
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis-csoport vezetője jelezte, hogy a félvezetőválság átrendezheti az egész iparágat.
„
Súlyosan érinti a világ autógyártóit a mikrochip-ellátásban bekövetkezett hiány, és ezért az autóiparnak alapjaiban ’át kell gondolnia’ beszállító láncának a szerkezetét.” -
jelentette ki Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Financial Times webkonferenciáján.
„
Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány. Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét!” -
fogalmazott a Stellantis vezére.
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrochip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak. Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldásást az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.
Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a "tiszta" mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok "brutális" erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt. "
Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre." -
mondta. "
Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is."
A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.
Forrás: Stellantis Media