A Stellantis óriásvállalat nyeresége hihetetlen mértékben emelkedett 2021. első 6 hónapjában

2021.08.27
A Stellantis az első félévben mutatott eredményei alapján megemelte a teljes évre vonatkozó eredmény célkitűzését.

A Stellantis bejelentette, hogy 10 százalék körüli korrigált működési haszonkulcsot kíván elérni az év végéig. Ez lényegesen magasabb az autógyártó által korábban közzétett 5,5-7,5 százalék közötti előrejelzéssel, amelyet januárban a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA Group egyesülése után foglaltak írásba.

A Stellantis cég legújabb közleménye szerint az első hat hónapban a kamatok és adók előtti eredmény (EBIT) 8,62 milliárd euró (10,24 milliárd dollár) volt.

A csoport EBIT-árrése 11,4 százalék lett, ami több mint kétszerese a márciusi előrejelzésnek.



Az első félévben Észak-Amerika volt a vállalat kiemelkedő régiója, amelyet a Jeep SUV és Ram teherautó márkák erősítettek. A nettó árbevétel 42 százalékkal 32,4 milliárd euróra emelkedett, s így a vállalat 16,1 százalékos árrést ért el. Az autógyártó európai régiójában az eredmény 8,8 százalék volt.

A Maserati luxusmárka két egymást követő mínuszos év után 29 millió euró első féléves korrigált működési bevételről számolt be.

A Stellantis és a legnagyobb társai egyidejűleg megemelték az árakat is, és szélesebb modell választékot értékesítettek, az eddigieknél sokkal magasabb kategóriájú járművekből, elsősorban az autóipari félvezetők hiánya miatt.

A vállalat legfrissebb előrejelzése azon a feltételezésen alapul, hogy a COVID-19 világjárvány miatt nem romlik tovább a globális chiphiány.

A Stellantis céget az első félévben a félvezetőhiány termelési korlátai sújtották. „Ez a probléma mintegy 700 ezer jármű gyártását érinti, és ez a hatás az év hátralévő részében is jelen lesz! - mondta Richard Palmer pénzügyi vezérigazgató-helyettes.

Palmer szerint az autógyártó nem látott javulást a chipellátás helyzetében az utolsó negyedévet megelőző idfőszakban. Hozzátette: „A nyersanyagárak megugrása is kihívás maradt a számunkra.

Palmer szerint a nyersanyagok, köztük az acél, az alumínium, a nemesfémek és a réz árai mintegy 700 millió euróval emelték a költségeket, és várhatóan még nagyobb ütést fognak gyakorolni a cégre az év utolsó hat hónapjában.

A Stellantis 882 ezer jármű leltárával fejezte be a júniust, ami körülbelül egyharmadával kevesebb, mint amit a Fiat Chrysler és a PSA egy évvel korábban raktáron tartott.

A Stellantis azt is közölte, hogy a pro-forma ipari szabad cash flow negatív, 1,16 milliárd euró volt, ami tükrözi a betöltetlen félvezető megrendelések miatti negatív forgótőke-hatásokat, ellensúlyozva a pozitív nettó szinergiákkal.

Az egyesüléssel kapcsolatos megtakarítások

A Stellantis közölte, hogy az első félévben mintegy 1,3 milliárd euró nettó készpénzmegtakarítást értek el az egyesüléssel összefüggésben. Palmer továbbá azt is elmondta, bízik abban, hogy a csoport eléri hosszú távú célját, az 5 milliárd eurós éves megtakarítást, és céljuk, hogy 2024-re elérjék a cél 80 százalékát.

Carlos Tavares vezérigazgató a múlt hónapban bemutatta azt a tervet, hogy 30 milliárd eurót szánnak elektromos autókra és szoftverekre. A Stellantis gyorsabban tér át az akkumulátorok és elektromos járművek gyártására Európában, és aztt jósolják, hogy 2035-ig fokozatosan megszüntetik a belsőégésű motorok gyártását.

A vállalat közölte, hogy idén várhatóan meg tud felelni a szén-dioxid -kibocsátásra vonatkozó európai szabályoknak, és mintegy 135 millió eurót spórolt meg ezzel összefüggésben csak az első félévben, miután kilépett a Teslával kötött költséges megállapodásból, hogy ellensúlyozza a régió CO2 -kibocsátását.

A Stellantis közleményében kiemelte, hogy a következő 24 hónapban 11 új akkumulátoros elektromos járművet és 10 plug-in hibrid járművet dobnak piacra.

Forrás: Bloomberg
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk