A Stellantis megkezdte az új Fiat E-Ducato Cargo Box gyártását
2025.08.01
A Stellantis haszongépjármű-részlege, a Stellantis Pro One megkezdte a nagyméretű furgonjainak és szabadidős járműveinek gyártását új, akkumulátoros-elektromos változatban is.
A Cargo Box akár 20,5 m³ rakteret, 323 km-es hatótávolságot és 22 kW-os váltakozó áramú töltést kínál mindössze 6 óra alatt.
A „legképzettebb BEV könnyű haszongépjármű”-ként emlegetett Cargo Box
új mércét állít fel a Stellantis nagyméretű furgonjainak e-mobilitási stratégiájában. Akkumulátoros elektromos alvázra épül, és 110 kWh-s akkumulátorral, valamint 200 kW-os elektromos hajtáslánccal kerül felszerelésre, amely akár 410 Nm nyomatékot is leadhat.
A hatótávolsága pedig a WLTP szerint 323 km lesz.
A Cargo Van alapfelszereltségként egy 22 kW-os váltakozó áramú töltési opcióval is fel lesz szerelve. Ez a töltési időt a korábbi 11 kW-os megoldáshoz képest a felére, mindössze
hat órára csökkenti, biztosítva, hogy a flottaüzemeltetők egy éjszaka alatt teljesen feltölthessék járműveiket.
A raktérfogat 18,3 m³ és akár 20,5 m³ között is mozoghat.
„
A Cargo Box BEV bevezetése megerősíti a gyár kiválóságát, amely elkötelezett a professzionális ügyfeleink igényeinek proaktív és gyors kielégítése iránt.” –
mondta Anne Abboud, a Stellantis Pro One vezetője.
A Stellantis márkája,
a Fiat Professional először a 2024-es Frankfurti Autószalonon mutatta be az elektromos Cargo Boxot. A műszaki adatok a bevezetés óta nem változtak. A hagyományos Fiat E-Ducato, amely szintén az Atessa-i gyárból gördül le a gyártósorról, nagyjából egy évvel korábban került bemutatásra a „
Stellantis Commercial Vehicles Ambition Day” rendezvényen, amikor az autóipari csoport több márka átdolgozott furgonjait is bemutatta.
Az Abruzzóban található Atessa-i létesítmény
Európa legnagyobb, kizárólag nagyméretű furgonokat gyártó üzeme, 1981 óta több mint 7,5 millió darab gyártási múlttal, több mint 1 200 000 m² gyártóterülettel, 15 km-es összeszerelő sorral és a Stellantis legnagyobb karosszériaműhelyével rendelkezik.
A Cargo Van mellett a gyár megkezdte népszerű szabadidős járművei akkumulátoros elektromos változatainak gyártását is, amelyek alapjául az E-Ducato szolgál. A Stellantis szerint az európai lakóautó-alap piac több mint felét birtokolja, és az új BEV-kínálat állítólag ezt a vezető szerepet kiterjeszti a nulla emissziós korszakra.
„
A Stellantis Pro One több mint 2 millió lakóautót adott el az elmúlt 20 évben, és a forgalomban lévő szegmens 75%-a Ducato alapjaira épül.” –
mondta Arnaud Leclerc, a Stellantis CustomFit globális vezetője. „
A küldetésünkre való felkészültség – ez a mottónk – nem is foglalhatná össze jobban tevékenységünket, amint azt a BEV verzió is bizonyítja. Készen állunk arra, hogy piacra dobjuk a BEV kínálatunkat, hogy kielégítsük a legfigyelmesebb és legigényesebb ügyfeleink igényeit.”
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Electrive