A PSA és az FCA egyesülése után Peugeot-alapokra épülhetnek a Fiat modellek
2020.08.25
A legutóbb felröppent hírek szerint a Fiat Chrysler már idén júliusban körlevélben tájékoztatta a beszállítóit, hogy a jelenleg futó és a kisautó-padlólemezekhez kapcsolódó fejlesztési és szerszámtervezési tevékenységet azonnal függesszék fel.
Emellett az is megtalálható az említett körlevélben, hogy a
Fiat elkezdte a lengyelországi üzemének teljes átállítását a
Peugeot CMP platform használatára.
Kép:
Az itt látható Peugeot alapú Fiat modell még csak számítógépes tervezőasztalon létezik, de valószínűleg 2 év múlva már ilyen futnak majd az utakon.
Akik jól ismerik a
Fiat (Fiat-Chrysler) jelenlegi helyzetét, azok számára ezek a hírek nem jelentenek meglepetést. A
Fiat márkánál az elmúlt évtizedekben sorra elmaradtak a fejlesztések, és minden olyan modellt, amely az
500-asnál nagyobb volt, a
Punto 3. generációjában megismert Small platform átalakított változataira építették.
A
Fiat csak az elmúlt néhány évben látott hozzá az új platform korszerűsítéséhez, azért, hogy azt elektromos és/vagy hibrid hajtás fogadására is alkalmassá tegyék.
Mint ismert, az új, elektromos
500-as modell is erre épült – de a fejlesztésekkel 2020. márciusban teljesen leálltak a koronavírus-járvány miatt, és úgy néz ki, a karantén lejárta után sem indították újra a munkákat.
Nem megerősített hírek szerint emiatt nem kevesebb, mint 5 Alfa Romeo, Fiat és Jeep fejlesztését kellett leállítani, és úgy néz ki, ezek már soha nem is fognak megjelenni a forgalomban. A fejlesztési munkákat most úgy tűnik, hogy a Fiatnak újra kell kezdenie, a Peugeot CMP padlólemezére való átállás következményeképpen.
Forrás: Automotive News