A következő generációs elektromos Fiat Panda célja megszerezni a „legmegfizethetőbb EV jármű” címet

2022.02.08
Melyik a legolcsóbb elektromos autó, amit ma megvásárolhatunk? Ha hinni lehet a pletykáknak, a válasz erre a kérdésre hamarosan „az új Fiat Panda” lesz, mivel a Stellantis a virágzó elektromos autó-piac árban legalsó szegmensét célozta meg.

A tervek szerint már idén tavasszal megérkezhet az új Fiat Panda, amely a Stellantis „belépő” olasz márkájaként kizárólag csak elektromos változatban lesz kapható és árban várhatóan az elektromos Fiat 500e alá kerül majd a cég kínálatában.



A fő céljunk...” - ahogy a márka elnöke, Oliver Francois elmondta -, „felébreszteni az alvó oroszlánt! Pontosan ez az én nézőpontom.” – mondta, amikor az új modellekről beszélt. – „Még el sem kezdtük az oroszlán felébresztését!”.

Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a hamarosan megjelenő Fiat Panda nagymértékben a Fiat 2019-es koncepciójára, a díjnyertes Fiat Centoventire épül majd. Már akkoriban is a vállalat azt mondta, hogy csökkenteni szeretnék az autó gyártási költségeit egy spártai dizájnnal, korlátozott színpalettával, amely egyszerre „minimalista és teljesen testreszabható”.



A modularitás kezdettől fogva beépült

Csak egy színben lesz kapható, amely a „4U” programmal személyre szabható, és 4 tetőburkolat, 4 lökhárító, 4 kerékburkolat és 4 fényezés közül lehet majd választani.” – áll a kiadott sajtóközleményben. „A belső kiegészítők cserélhetőek lesznek, „plug-and-play” módszerrel a klasztertől és a tárolózsebektől az ülésekig vagy a gyermekülésekig – közvetlenül a jármű felhasználója által azonnal beszerelhetőek lesznek. A külső burkolat vagy a lökhárítók is személyre szabhatóak lesznek, és különféle tetők állnak a rendelkezésre, így a kocsit az évszakok változása vagy a saját ízlésünk szerint öltöztethetjük fel.

A testreszabhatóság szintje meghaladja azt, amit a legtöbb elektromos autótól elvárhatnánk manapság. Vegyük például a „dokkolót” a Fiat Panda műszerfalában, amely alkalmas egy telefon vagy táblagép tárolására és töltésére egyidejűleg. Teljesen eltávolítják a méregdrága középső érintőképernyőt, és ezzel jelentősen lecsökken a kapcsolódó információs és szórakoztató szoftver- és firmware-igényt is.



Ez egy nagyon „T-modell” megközelítés, amely – remélhetőleg – lehetővé teszi az új autókat vásárlók szélesebb körének, hogy végre egy új elektromos autóba szállhassanak be. Ha a koncepció sikeres, akkor valami olyasmit láthatunk, mint anno kialakult az eredeti Type 1 VW „Beetle”-t körülvevő kultúra képében, olyan vonzerővel, amely szembeszegül a jövedelmi sávok tipikus határaival.

Úgy tűnik, ez a fajta „vonalak összemosása” pontosan az, amit Francois mindig is szeretett volna. „Nagy jövője lesz az új Pandának… ezért a legújabb 500-ast kezdetben kabrióként kezdtük el forgalmazni: csúcskategóriásan, tele opciókkal és 30 000 euróval magasabb áron. Miért? Mert azon a napon, amikor bemutatjuk majd a legújabb Pandát, valószínűleg az ellenkezőjét fogjuk tenni. Bemutatjuk a legcsupaszabb verziót hihetetlen alacsony áron.



Még 2014-ben a „Further With Ford” nevű eseményen a cég szóvivői arról beszéltek, hogy irigylik az Apple iTunes ökoszisztémáját, ami arra késztette az embereket, hogy megvásárolják a dalokat, alkalmazásokat és filmeket. Nagyon nyíltan megvitatták egy hasonló szoftveres ökoszisztéma létrehozását egy autón belül, amely olyan bonyolulttá tenné a Fordról egy Chevyre való váltást, mint pl. ha az iPhone-ról azonnal Androidra szeretnénk váltani.

Akkor mit tesz most a Fiat? Ennek éppen az ellenkezőjét teszi, és – azáltal, hogy felkéri az ügyfeleket, hogy olyan rendszereket vigyenek be az autóba, amelyeket már ismernek és szeretnek – bevonták az új Fiat Panda vásárlóit is a tervezési folyamatba. Ez egy érzelmi befektetés, amely egy egyedi élmény értékét kínálja, nem pedig olyan pénzügyi befektetést, amely burkolt fenyegetést hordoz magában, és egyértelműen a Fiat és a Stellantis is azt fogja tapasztalni, hogy ebben az esetben több legyet ütnek egy csapásra.

Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Electrek
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk