A kompakt Fiat Scudo furgonként, míg a Fiat Ulysse MPV-ként tér vissza
2021.10.27
A Franciaországban készülő duó ugyanolyan elektromos és belső égésű motorokat kínál majd, mint a Stellantis csoporthoz tartozó testvérei.
A
Fiat Ulysse 1994-től 2002-ig készült a franciaországi Hordainban. A
Stellantis most ugyanebben a gyárban kívánja összeszerelni az
Ulysse MPV-t, amely az ülések különféle kombinációit kínálja majd hat, hét vagy kilenc utas befogadására.
Az új
Scudo – amelyet szintén ugyanebben a gyárban fognak gyártani - a
Talentót váltja fel. Egyszemélyes és fülkés kivitelben egyaránt elérhető lesz, fülkés alváz változatban is.
Mindkét kisteherautó a
Stellantis anyavállalat EV-képes EMP2 platformjára épül, amelyet már használnak a
Peugeot Expert és
Traveller, a
Citroën Dispatch és
Spacetourer, valamint az
Opel Vivaro és
Vivaro Life modellek gyártása során.
A
Fiat még nem erősítette meg a hajtáslánc részleteit, de a testvérmárkáival egyenértékű elektromos modellei esetében mindössze egyetlen szerelt motort használnak, amely 134 lóerős, s ami 13,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h sebességre, végsebessége pedig 130 km/h. Az áramellátást egy 50 kWh-s akkumulátor szolgáltatja, amely 240 km hatótávolságú és 100 kW-os gyorstöltésre is képes.
A testvér modellekhez hasonlóan a
Fiat új modelljei esetében is
választhatóak lesznek hagyományos belső égésű motorok, sőt a Stellantis azt is megszellőztette, hogy a későbbiekben
tervezik a hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánc bevezetését is, amely már 410 kilóméteres hatótávolságot kínál majd.
Ezek a zéró emissziós opciók a Stellantis folyamatban lévő villamosítási stratégiájának részét képezik, és a cégcsoport arra számít, hogy 2030-ra az európai eladások 70%-a, Amerikában pedig 40%-a lesz alacsony károsanyag-kibocsátású.
A tervek szerint 2025-ig több mint 30 milliárd eurót fektet be a cég az elektromosításba és a szoftverfejlesztésbe.
Forrás: AutoCar