A kompakt Fiat Scudo furgonként, míg a Fiat Ulysse MPV-ként tér vissza

2021.10.27
A Franciaországban készülő duó ugyanolyan elektromos és belső égésű motorokat kínál majd, mint a Stellantis csoporthoz tartozó testvérei.

A Fiat Ulysse 1994-től 2002-ig készült a franciaországi Hordainban. A Stellantis most ugyanebben a gyárban kívánja összeszerelni az Ulysse MPV-t, amely az ülések különféle kombinációit kínálja majd hat, hét vagy kilenc utas befogadására.

Az új Scudo – amelyet szintén ugyanebben a gyárban fognak gyártani - a Talentót váltja fel. Egyszemélyes és fülkés kivitelben egyaránt elérhető lesz, fülkés alváz változatban is.



Mindkét kisteherautó a Stellantis anyavállalat EV-képes EMP2 platformjára épül, amelyet már használnak a Peugeot Expert és Traveller, a Citroën Dispatch és Spacetourer, valamint az Opel Vivaro és Vivaro Life modellek gyártása során.

A Fiat még nem erősítette meg a hajtáslánc részleteit, de a testvérmárkáival egyenértékű elektromos modellei esetében mindössze egyetlen szerelt motort használnak, amely 134 lóerős, s ami 13,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h sebességre, végsebessége pedig 130 km/h. Az áramellátást egy 50 kWh-s akkumulátor szolgáltatja, amely 240 km hatótávolságú és 100 kW-os gyorstöltésre is képes.

A testvér modellekhez hasonlóan a Fiat új modelljei esetében is választhatóak lesznek hagyományos belső égésű motorok, sőt a Stellantis azt is megszellőztette, hogy a későbbiekben tervezik a hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánc bevezetését is, amely már 410 kilóméteres hatótávolságot kínál majd.

Ezek a zéró emissziós opciók a Stellantis folyamatban lévő villamosítási stratégiájának részét képezik, és a cégcsoport arra számít, hogy 2030-ra az európai eladások 70%-a, Amerikában pedig 40%-a lesz alacsony károsanyag-kibocsátású.

A tervek szerint 2025-ig több mint 30 milliárd eurót fektet be a cég az elektromosításba és a szoftverfejlesztésbe.

Forrás: AutoCar
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk