A Fiatnak nagy tervei vannak az elektromosítás jövőjével kapcsolatban

2022.04.11
Az olasz autógyártó a következő években rengeteg új kompakt elektromos modellt szeretne bemutatni.

A Fiatnak volt néhány hullámvölgye az elmúlt néhány évben, de a közeljövőben nagy elektromos robajjal szeretne visszatérni. Tudjuk, hogy az olasz autógyártó az ikonikus Fiat 500-zal indította el az elektromos vonalat.



Az Abarth Pulse a márka első nagy teljesítményű SUV-ja lesz, a népszerű Fiat 500X pedig egy új hibrid hajtáslánccal készül hogy zöldebbé váljon, de ezeket már eddig is ismertük. Most a Fiat rendkívül érdekes bejelentéseket tett. A Fiat 2023-ban egy új szuperminit, majd a következő három évben három új crossover modellt is bemutat.

A Stellantis csoport irányítása alatt úgy tűnik, hogy a Fiat végre megkapja a figyelmet – és a finanszírozást. Valljuki be meg is érdemli, hogy aranyosabb és különlegesebb autókat építsen, amelyeket az amerikaiak nem mindig értenek vagy értékelnek. A Fiat hosszú távú célja egy 10 modellből álló alapkínálat felépítése, amely magában foglalja a piacspecifikus modelleket, például a csak dél-amerikai Strada superminit, valamint öt globális modellből álló sorozatot. Az egyre népszerűbb Fiat 500 továbbra is szerepel majd a négy másik modellel együtt, amelyeket Oliver Francois vezérigazgató már hivatalosan is jóváhagyott.



Francios a közelmúltban azt mondta, hogy a Fiat a következő két évben jelentősen növelni kívánja B-szegmensének és crossovereinek lábnyomát: "Most egy új világba lépünk. A következő öt évben régiónként évente egy új autót fogunk piacra dobni, és globálisan is képesek vagyunk olyan autókat létrehozni, amelyek a világon mindenhol elterjedtek, amivel a múltban küzdöttünk. A B-szegmensben és a crossoverekben nagy visszatérés lesz. Visszatérünk a legrelevánsabb A szegmensbe is. Jelenleg ugyanis itt csak az 500X van. Célom, hogy háromra bővítsük ezt a kört is."



A Fiat egyelőre ragaszkodik a kompakt autókhoz – elvégre a márka leginkább ikonikus kisautóiról ismert, ahogy Francios megjegyzi, amikor a Fiatot a testvéréhez, a Citroenhez hasonlítja. "Szerintem az az érdekes, hogy méretben meg tudjuk osztani a piacot. Mi lehetünk a kisebb autók specialistája, és akkor a Citroennek több legitimitása lesz a D-szegmens lefedésére – és persze lesz némi átfedés a középső kategóriában is."

A piacra kerülő első új Fiat a már megszűnt Puntóhoz hasonló méretű lesz, és olyan európai riválisokkal vetekszik majd, mint a Peugeot 208, és a Fiat azon tervének részévé válik, hogy 2027-re a kínálat már teljesen elektromos legyen. Ezt az új szuperminit nagy valószínűséggel a következőként kínálják majd: hibrid vagy EV.

Az új Fiat modellek valószínűleg továbbra is a jelenlegi CMP platformot fogják használni egészen addig, amíg át nem váltanak a Stellantis STLA platformra, amikor az végre üzembe kerül majd valamikor 2026-ban.



Az ikonikus Fiat Panda szintén a vadonatúj Fiat felállásban mutatkozik majd be, magyarázta Francois: "Látni fogunk kisebb autókat és nagyobb crossovereket is, és felismerhető lesz majd a Panda DNS is. A Pandának nem volt. eddig igazán ikonikus formája, de a filozófiája és a szelleme megmarad, és ezt igyekszünk megragadni egy kis emlékeztető dizájnnal. A Pandának egy kicsit masszívnak, egyszerűnek, robusztusnak kell lennie." – mondta a Fiat főnöke, miközben azt is megerősítette, hogy az új Fiat Panda dizájnja már el is készült, azonban továbbra sem reménykednek abban hogy a Panda népszerűvé válik majd az Egyesült Államokban.

Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: CARBUZZ
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk