A Fiat újradefiniálta a kiskereskedelmet a Metaverse járműbolttal

2023.04.21
A fogyasztói magatartás gyorsan fejlődött az internet, a digitális forradalom és a globális világjárvány nyomán. Az online vásárlás szinte minden terméktípusnál megszokottá vált.

Kínában ma az összes kiskereskedelmi vásárlás 30%-a online történik. Ugyanakkor a COVID normalizálta a távmunkavégzést, és egyúttal felgyorsította a házhozszállítási szolgáltatások iránti keresletet. A Fiat esetében ezek a trendek mind egy irányba mutattak.

A vásárlás módja, a munkamódszerünk, a helyérzékünk – mindez jelentősen megváltozott.” – mondta Laurent Diot, a Fiat és Abarth márkák marketing és kommunikációs alelnöke. „A Fiatnál elkezdtük feltenni a kérdést magunknak, mit tehetünk, hogy reagáljunk erre a tendenciára? A Metaverse technológia pedig potenciális megoldást kínál ma mindenki számára.



Mi az a Metaverse Store?

A Fiat Metaverse Store egy virtuális márkakereskedés, amely a vásárlási út minden szakaszát lefedi, a felfedezéstől a konfigurációig és a vásárlásig. Az ügyfelek 360 fokos nézetben vizsgálhatják meg az autókat, és testreszabhatják azokat karosszéria, szín, belső és egyéb jellemzőik kiválasztásával. Virtuális tesztvezetést is tehetnek, hogy megtapasztalják az autó különböző vezetési módjait, vagy az elektromos akkumulátor-töltési módjait.

Maga a virtuális környezet mellett a platform egyik legizgalmasabb funkciója a mesterséges intelligenciával hajtott „Fiat Genius”, amely valós időben tud válaszolni a Fiat autóival kapcsolatos kérdésekre. Ez lehetőséget biztosít az ügyfeleknek, hogy többet megtudjanak az őket érdeklő termékekről, és személyre szabott tanácsokat kapjanak egy hozzáértő szakértőtől. Azok számára, akik a hagyományosabb értékesítési tapasztalatot részesítik előnyben, virtuálisan is kapcsolatba léphetnek egy emberi értékesítési képviselővel.

Az áruház közvetlenül a Microsoft Teams-en keresztül érhető el anélkül, hogy további hardverre lenne szükség, így a nagy közönség számára egyszerű és kényelmes az üzlet meglátogatása a látogatók meglévő telefonjai használatával. Miközben azt várjuk, hogy a jövőben erőteljesen elmozdulunk a teljes VR-élmény felé, valószínűleg a rövid távú, eszköz-agnosztikus megoldások (potenciálisan VR és nem VR-eszközök kombinációja) fognak teljesítenek a legjobban.

A virtuális márkakereskedés előnyei és hátrányai

Kereskedelmi szempontból a virtuális márkakereskedések izgalmas lehetőséget jelentenek a márkák számára, hogy kapcsolatba léphessenek olyan vásárlókkal, akik nem keresnének fel egy bemutatótermet, és magával ragadóbb vásárlási élményt kínáljanak. A mesterséges intelligencia és más fejlett technológiák használatával az olyan márkák, mint a Fiat, személyre szabott támogatást nyújthatnak az ügyfeleknek, miközben megragadják a hatékonyságot és ésszerűsítik a folyamatokat. Tanulmányaik azt is mutatják, hogy ezek a fejlesztések összhangban vannak a növekvő vásárlói igényekkel. A vásárlók fiatalabb generációi különösen érdeklődnek ezek iránt az ajánlatok iránt.

A virtuális értékesítési koncepciók azonban jelentős kihívásokat is jelentenek. Nagyon fontos, hogy a magával ragadó megoldások valódi értéket teremtsenek az ügyfelek számára, és zökkenőmentesen integrálódjanak a meglévő ügyfélútvonalakba. A technológiai megoldások csak egy részét képezik ennek, és gondos folyamattervezést és utazási integrációt igényelnek, hogy valódi, fenntartható értéket teremtsenek. Ezenkívül előfordulhat, hogy a virtuális értékesítés nem minden ügyfél számára a preferált lehetőség, és valószínűleg továbbra is szükség lesz fizikai kereskedésekre vagy járműtesztelési megoldásokra egy személyre szabott ajánlat részeként.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Automotive World
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk