A Fiat folytatja a vezeték nélküli e-jármű töltés fejlesztését és az ezzel kapcsolatos teszteket Olaszországban

2022.06.15
A „dinamikus vezeték nélküli energiaátvitel” technológia beépítése lehetővé teszi az elektromos Fiat 500-as modellek számára, hogy az akkumulátor merülése nélkül is folytathassa az útját az utakon.

Miközben az elektromos jármű tulajdonosok ma még mindig a vezetékes töltés miatt kell valahol időt vesztegetniük, a Fiat a dinamikus vezeték nélküli elektromos autó töltés technológia kidolgozásán fáradozik. Az eddigi olaszországi tesztek sikeresnek bizonyultak, mivel most már a cég az autópályákon jellemző 130 km/h sebesség tartása mellett is képes teljesen feltölteni egy elektromos Fiat 500-at.

A Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) az útfelület alatt elhelyezett tekercsrendszer, amely közvetlenül ad át energiát a járműveknek anélkül, hogy meg kellene állnia az autónak egy tetszőleges elektromos autó töltőállomásnál, hogy a jármű vezetője feltölthesse az akkumulátort. A technológia minden olyan járműben használható lesz, amely erre alkalmas vevővel van felszerelve, amely a tekercsekből érkező energiát közvetlenül képes továbbítani az elektromos motorokhoz.



A Fiat szerint ez a technológia segít bővíteni az elektromos autók hatótávját, miközben csökkenti az energiaelosztási folyamat során fellépő teljesítményveszteséget is. A vezeték nélküli útdíjrendszer használatának több környezeti előnye is van; az energiaelosztáshoz használt, könnyebben beszerezhető alumínium kábeleket tudnqak így alkalmazni, és nincs szükség a szokásos energiatakarékos DC-AC átalakításra sem.

A tesztek az új Arena del Futuro (a jövő arénája) pályáján folynak, amelyet az A35 Brebemi csapat épített ki a Stellantis-szel együttműködésben. Nem a Fiat az egyetlen Stellantis márka, amely használni szeretné ezt a technológiát – a Maserati kijelentette, hogy a közelgő Grecale Folgore-ral kívánja ezt a technológiát továbbfejleszteni.

Anne-Lise Richard, a Stellantis globális e-mobilitási üzletágának vezetője így beszélt a projektről: „Bizonyítottuk, hogy az induktív újratöltési technológia képes megerősíteni elektromos jövőnket. Ezek a közös projektek izgalmas lépések, mivel azon dolgozunk, hogy hosszabb akkumulátor-élettartamot, kisebb hatótávolságot, nagyobb energiahatékonyságot, kisebb akkumulátorméretet, kiemelkedő teljesítményt, valamint alacsonyabb súlyt és költséget érjünk el.

A Fiat azt is elmondta, hogy a mágneses tér intenzitásának mérései nem mutattak hatást a vezetőre és az utasokra. A DWPT Stellantis hozzátette, hogy az infrastruktúrában nincsenek szabad kábelek, így az útfelület biztonságos az emberek számára. A technológiát kereskedelmi fejlesztésekhez is elérhetővé lehetne tenni, a Fiat pedig kifejti a benne rejlő lehetőségeket a kikötőkben, repülőtereken és parkolókban egyaránt.

Itt válogathatsz a készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Insideevs.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk