A Fiat (FCA) és a Peugeot (PSA) csoport vezetői már az egyesülés utáni konkrét tervekről tárgyalnak a színfalak mögött
2020.09.06
Az már szinte teljesen biztossá vált, hogy semmi akadály nem gördülhet az FCA és a PSA hivatalos egyesülése elé. Kiszivárgott hírek szerint a két csoport vezetősége már konkrét forgatókönyveket készít az egyesülés utáni időszakra.
Gazdaságkutatók és elemzők egybehangzó véleménye szerint sem volt rá példa a világgazdaságban az elmúlt évtizedekben, hogy olyan nagy volumenű egyesülésre került volna sor mint amilyen az
FCA (Fiat-Chrysler csoport) és a PSA (Peugeot csoport) összeolvadása 2021 elején.
Arról már korábbi sajtóhírek alapján beszámoltunk, hogy a jövőben
az FCA csoport is azt a CMP moduláris padlólemezt kívánja felhasználni, amelyet a PSA a legtöbb kisautójába épít be. Hogy pontosabban fogalmazzunk, a Peugeot 208-as és az Opel Corsa alapjául is szolgáló technológiáról beszélünk, de ez a platform a nagyobb modelleket is képes kiszolgálni, sőt ami még gazdaságosabbá teszi a gyártást, hibrid vagy elektromos formában is implemetálható.
Ennek köszönhetően,
az FCA azonnali hatállyal leállított már idén nyáron minden olyan fejlesztést, amely a szóban forgó gyártásokat érintette, hiszen csak és kizárólag pénz és energia elpocsékolása lenne úgy továbbfejleszteni valamit, hogy azután azt egyszerűen kidobják.
A CMP platformnak természetesen lesz a Fiat számára egy másik fontos előnye is, ez pedig az, hogy az FCA lassan de biztosan visszatérhet a kisebb autók piacára, mivel ezt a piacot folyamatosan elveszítette az elmúlt évek során.
Korábban a vezérigazgató szájából hangzott el az is, hogy a Fiat és a csoport többi tagja is úgy szavazott,
háttérbe szorítják a mini járművek gyártását, mivel ezeknek a fejlesztési költsége nem kifizetődő. főképp a még mindig elég drága elektromos technológia következtében felmerülő árnövekedés miatt. Természetesen, ha áttérnek a CMP platformra,
ez a probléma azonnal megoldódik, hiszen nem lesz több fejlesztési költség, csupán használni kell a PSA már bejáratott technológiáját.
Az előrejelzések szerint így a jövőben olyan nevek térhetnek vissza a Fiat kínálatában a piacra, mint a Fiat Punto vagy a nála még kisebb Fiat Seicento városi kisautók.
Forrás: Auto Express