A Fiat és a Tesla mellé a Honda is betársul, hogy együtt jobb eredményt mutassanak fel az EU-s CO2 flotta statisztikában
2020.11.16
Az idei év egyfajta átrendeződést mutatott a gépjármű értékesítési piacon. A gyártók elkezdtek egymással tárulni, hogy egyre jobb eredményeket mutathassanak fel szén-dioxid-kibocsátási szempontból, vagyis hogy kevesebb legyen az EU felé fizetendő bírság.
A most napvilágott látott hírek szerint
a Fiat és Tesla mellé a Honda is csatlakozik, s ezzel így együtt elkerülhetik, hogy súlyos bírságot fizessen az idei esztendőre. A Honda krábban még abban bízott, hogy a Honda e piacra dobása elég lesz ahhoz, hogy elkerüljék a szén-dioxid-kibocsátási bírságot, de ez végül nem sikerült nekik, így a társulás mellett döntöttek.
Aki nem ismerné, az EU-s szabályok szerint minden egyes gyártóra egy saját szén-dioxid-kibocsátási határértéket jelöltek meg, amelyet ha túllépnek, akkor g/km-enként és autónként 95 eurót kell befizetni az EU zsebébe.
A jogászok már korábban kitalálták, hogy mi a kiskapu. Nem más, mint a társulás lehetősége:
A társult gyártók ugyanis kérelmezhetik, hogy számukra közösen állapítsák meg az együttes határértéküket, és így együtt átlagolják a flotta-kibocsátásukat is.
A Fiat-Chrysler csoport és a Tesla már tavaly megkötötte ezt a megállapodást – ezért állítólag az FCA csak az idén 1,2 milliárd dollárt fizet a Teslának.
A
Fiat-Chrysler szóvivője a sajtónak azt közölte, hogy a Hondával való egyezség csak átmeneti, és nem érinti sem az
FCA-PSA csatlakozási tárgyalásokat, sem a
Tesla-val megkötött három éves megállapodást
Forrás: AutoCAR
.