A Fiat-Chrysler csoport első teljesen elektromos járműve egy Jeep e-kerékpár lett

2020.02.03
Noha a Jeep hibridek gyártása már folyamatban van, a Fiat-Chrysler csoport első tisztán elektromos járműve a Jeep márkajelzés alatt egy elektromos kerékpár lett.

Nem kacsa a hír, a Fiat-Chrysler nemrég jelentette be, hogy az első teljesen elektromos Jeep jármű nem egy Wrangler és nem is egy Rubicon, hanem egy közönséges kerékpár lett. A Fiat Chrysler Automobiles most szeretne kihasítani egy szeletkét a felfutó elektromos kerékpár piacon is.


Az új Jeep e-bicikli 2020 júniustól lesz megvásárolható. A Fiat-Chrysler szóvivője kijelentette, hogy a vállalat kész arra, hogy belépjen egy ígéretesen növekvő piacra, olyan piacra is, ahol nagy a verseny.

Jeep márkaépítés és QuietKat szakértelem


A Jeep a QuietKat céggel együttműködve fejlesztette ki első e-kerékpárját. A Colorado államban található egyik legfontosabb hegyi-kerékpáros régió központjában található a QuietKat cég, amely már közel egy tucat elektromos hegyikerékpár-modellt gyárt. A cég mind a piaci jelenlétével, mind az eddig megszerzett tapasztalatával gyárt terepjáró képességű e-kerékpárokat.


A Jeep márkájú e-kerékpár 750 watt teljesítményű motorral fog rendelkezni, két töltés között 40 mérföld (kb. 64 km) utat tehetünk meg a segítségével. A 4,8” méretű terepjáró gumiabroncsok biztonságot és igazi országúti mobilitást biztosítanak.

Arról is hírt kaptunk, hogy a jövőben a Jeep nagyobb teljesítményű villanymotorral is szállítani fogja a Jeep e-kerékpárt. Az elektromos járművekkel foglalkozó Electrek hírportál szerint a QuietKat nyilvánosságra került eddigi képei azt mutatják, hogy az erősebb Jeep motor egy 1600 wattos M620 Bafang Ultra lesz, amely még nagyobb hatótávot fog biztosítani az e-kerékpár tulajdonosa számára.

Ennek a motornak a teljesítménye óriási ziccernek tűnhet, hiszen a nagy nyomaték igen fontos az egyenetlen terepen vagy a meredek lejtőkön. Ez a ténys ugyanakkor egy potenciális szabályozó esetleges módosítási lehetőségét is megnyithatja, mivel jelenleg az USA-ban 750 watt az elektronikus kerékpárok motorjának törvényes felső határa, amely felett a kerékpár már motorkerékpárként közlekedhet csak az utakon, így vezetése is csak ennek megfelelő jogosítvánnyal lehetséges. Így ma még nem lehet tudni, hogy a Fiat-Chrysler miként dönt az e-motor teljesítményével kapcsolatban.


Az elektromos kerékpárok piaci lehetőségei


Az elektromos kerékpár piac egy igen gyorsan növekvő piaci ágazat, ahol bőven van még lehetőség a terjeszkedésre. A Deloitte Insights elemzői szerint az e-motorok gyorsan meg fogják haladni az elektromos autók népszerűségét. Az előrejelzések szerint a 2020 és 2023 közötti négy évben 20 milliárd dolláros e-kerékpár-piac várható, amelynek globális értékesítése elérheti a 40 millió eladott kerékpárt évente, vagyis háromszor annyi e-kerékpárt adhatnak el ugyanebben az időszakban mint elektromos autót.

A Bike Europe szerint az e-kerékpárok óriási kereslet-növekedést mutattak Európában is az elmúlt néhány évben. Németországban 2018-ban 36%-kal növekedett az e-kerékpárok eladása. Az elektromos kerékpárok tavaly már majdnem 25%-os piaci részesedést értek el Németországban és 40%-ot Hollandiában.


Kulcsfontosságú tényező a Li-ion akkumulátorokkal működtetett e-kerékpárok eladásának előrejelzett növekedése - a QuietKat motor típus minden kerékpárban használható, és valószínűleg ezért jelenik meg a Jeep e-Bike-ben is. A 2020-ban eladott elektromos kerékpárok körülbelül egynegyedétől kezdve a nagyobb hatékonyságú és könnyű Li-Ion akkumulátorral üzemelő motorokkal felszerelt kerékpárok eladásai az elmúlt három évben az összes elektronikus kerékpár több mint felét adták.

Az elektronikus kerékpárok még az Egyesült Államokban is elterjedtek, annak ellenére, hogy ezen a piacon eddig a fogyasztók makacsul ellenálltak a teljes méretű elektromosításnak, Európával vagy Kínával összehasonlítva. Pl. csak az USA-ban 400 ezer elektromos kerékpárt értékesítettek 2019-ben, ez 73%-os növekedés az előző évhez képest. A kerékpáros hirdetések pl. csak Madisonban, Wisconsin államban, 2019-ben teljes mértékben átváltottak a hagyományos kerékpárokról az e-bicikli hirdetésekre.


A Jeep vajon jó helyzetben van ehhez a profithoz?


Az elektromos kerékpárok világszerte mutatkozó növekedése miatt a Fiat-Chrysler úgy nyilatkozott, hogy a megfelelő helyen van a megfelelő időben. A „Jeep terepjáró kerékpár” megnevezés valószínűleg sokkal több ember figyelmét kelti fel, mintha azt olvasnák a hirdetésekben, hogy „Vegyen QuietKat e-kerékpárt!”, még akkor is, ha tudjuk, hogy a kerékpárt tulajdonképpen a QuietKat tervezte és gyártotta is.


A Jeep szezonális ütemezése is kifogástalannak tűnik. A júniusi indulás azt jelenti, hogy az elektromos kerékpár éppen akkor érkezik, amikor elindul a nyaralási szezon, amikor az amerikaiak milliói keresik a szabadidős programokat, hogy felkereshessék az ország zegzugos régióit. A Fiat-Chrysler szerint sokkal könnyebb forgalomba hozni egy ilyen egyszerű járművet, mint egy bármilyen összetettebb járművet. Az elektromos kerékpár tehát egy érdekes "jégtörő" lehet a Fiat-Chrysler elektromos koncepciójában.


A Fiat-Chrysler 2019 évi értékesítési jelentése szerint, amelyet nemrég publikáltak, a Jeep márka egészének 5%-kal csökkentek az értékesítési eredményei 2019-ben az előző évhez képest. A Jeep Gladiator pickup bevezetése némileg csökkentette a nettó veszteséget. Az új Gladiator nélkül az előző évi visszaesés csaknem 9,3%-os lett volna. Noha ez a látszólagos visszaesés részben vagy többnyire a Jeep eladásainak 2018-ban elért rekordszámaiból is ered, a Jeep e-bicikli eladásai valószínűleg hozzájárulnak a márka 2020-ban történő fellendüléséhez. A Fiat-Chrysler részvényeseknek valószínűleg a Jeep e-bicikli potenciális lendületet adhat majd a részvényeik értékének növekedéséhez és ez alapozhatja meg az utat a Fiat-Chrysler elektromos járművek sikereinek is.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk