A Fiat-Chrysler csoport az optimális hibrid hajtással kísérletezik Olaszországban
2020.06.11
A hibridautók többsége már mai is rendelkezik legalább 30-40 km tisztán elektromos módon történő működési hatótávval, azonban ez még nem garantálja, hogy a kocsi tulajdonosa pont ott fogja alkalmazni az EV módot, ahol leginkább szükséges lenne, vagyis a városközpontokban.
A
Fiat-Chrysler csoport most a
Geofencing Lab nevű kísérleti projectjében erre a problémára keresi a megoldást. Ennek az a lényege, hogy a jármű aktuális helyzetétől függően a rendszer automatikusan kapcsolja át magát elektromos üzemmódba.
Fotó:
Electrek
A rendszert egyelőre még csak Olaszországban tesztelik, Torino belvárosában, ám azt ígérték, hogy később más nagyvárosokra is kiterjesztik. Először a cégcsoport két konnektoros hibrid modelljébe kerülhet bele a rendszer, ezek pedig a
Jeep Renegade és a
Jeep Compass 4xe modellek.
Nem a
Fiat-Chrysler jelenleg az egyetlen gyártó a világon, amely hasonló megoldást tesztel. A
BMW pl. Rotterdamban kísérletezik egy olyan új rendszerrel, amely azonnali SMS-figyelmeztetést küld a belvárosba behajtó tulajdonosoknak, hogy azonnal kapcsolja ki a belsőégésű motort. A
Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid pedig az olaszokhoz hasonlóan egyszerűen lekapcsolja a benzinmotort, ha a kocsi eléri egy alacsony kibocsátású zóna határát.
Fotó:
Electrek
Mindegyik fejlesztésnek ugyanaz a célja: vagyis az, hogy az ilyen rendszerrel felszerelt autók a tisztán elektromos modellekhez hasonló feltételek mellett hajthassanak be a belvárosi zónákba, de ez csak akkor lehetséges, ha nem csak egy-egy autótípuson, egy-egy városban működik majd az új, GPS navigáción alapuló rendszer.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Electrek