A Fiat-Chrysler cég robot taxi szolgáltatást tervez Kínában

2020.02.20
A Fiat Chrysler Automobiles együttműködési megállapodást írt alá a kínai AutoX StartUp céggel, hogy még az idén elkezdjék a robot taxik telepítését Kínában – jelentette be a két vállalat egy közösen megtartott sajtótájékoztató keretében. Ez az FCA legújabb lépése, hogy egy óriási hálózatot hozzanak létre az önálló járműgyártók számára, s így próbálják meg beérni a versenytársaikat.

A HongKongi székhellyel rendelkező AutoX azt állítja, hogy önjáró hardvereit és szoftvereit képes integrálni a Chrysler Pacifica minibuszok flottájába. Az FCA és az AutoX szerint 2020 első felében több kínai városban, köztük Sencsenben és Sanghajban is el szeretné indítani a robot taxi szolgáltatást.

Az AutoX még nem annyira ismert, mint az Egyesült Államokban és Kínában számos már hasonló projectben résztvevő vállalkozás. A társaságot 2016-ban alapította Jianxiong Xiao, a Princeton egyetem egykori professzora, a 3D-s tanulás, a számítógépes látás és a robotika szakértője (aki nyilvánvalóan ún. „X professzor”-nak felel meg). Azóta az AutoX számos nagy horderejű befektetőt is maga mellé állított, köztük a kínai Dongfeng Motor Group-ot és az e-kereskedelem óriását, az Alibaba-t is.


Tavaly decemberben az AutoX jelentkezett Kaliforniában önjáró járművek tesztelésére emberi tartalék járművezető nélkül. Így az AutoX volt az első olyan vállalat, amely Waymo óta ezt meg merte tenni. (Kalifornia állam szakhatóságai megadták Waymo-nak a járművezető nélküli tesztelési engedélyt, de még nem hagyták jóvá az AutoX kérelmét.)

Ez is egy jó példa arra, hogy az FCA el szeretné mélyíteni kapcsolatait Kínával, amely a világ legnagyobb autópiaca. A cég nemrégiben bejelentett egy a Foxconnnal (az iPhone gyártójával) közös vállalkozást, hogy elektromos járműveket fejlesszen ki a kínai piacon.

Az FCA, amely gyárt saját járműveket, valamint a Jeep és a Dodge márkaneveknek is tulajdonosa, úgy néz ki, hogy lemaradt a versenytársaitól mind az elektromos járművek (EV), mind az önvezető járművek (AV) fejlesztésében.

A társaság nemrégiben elindította a PSA csoporttal az egyesülési folyamatot, amely többek között a Peugeot és a Citroën márkanév alatt gyárt autókat, részben annak érdekében, hogy jobban megszilárdítsa pozícióját az állandóan változó autóipari környezetben.

Ahelyett, hogy hatalmas összegeket költenének a költséges AV fejlesztési projektekre, az FCA most úgy döntött, hogy összekapcsolódik más autógyártókkal, vagy egyszerűen eladja a járműveit közvetlenül önvezető technológiát fejlesztő cégeknek, hogy saját márkáját megtartva, azt összehangolja azzal a technológiával, amelyet sokan az autóipar jövőjének tekintenek. A társaság egyébként tagja a BMW és Intel által közösen létrehozott önvezető szuper fejlesztői egyesületnek, és együttműködik a kaliforniai Aurora céggel is, akikkel közösen tesztelik az önvezető technológiát haszongépjárműveken.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk