A Fiat-Chrysler a koronavírus miatt kénytelen volt leállítani a termelést a szerbiai gyárában

2020.02.15
A Fiat-Chrysler hivatalosan is bejelentette, hogy 2020. február 14-én pénteken kénytelen volt ideiglenesen felfüggeszteni a gyártást a szerbiai Kragujevacban található üzemében. A leállás legfőbb oka, hogy a gyártóhoz nem érkeznek meg az alkatrészek Kínából.


Mint arról már korábban beszámoltunk, Kínában a koronavírus járvány miatt több gyár termelése is leállt. Ezzel a döntéssel így a Fiat az első Európában, amely arra kényszerült, hogy felfüggessze az európai termelését.


A koronavírus járvány okozta kínai gyárleállások nem csak az autós iparágat érintik, szinte minden területen jelentkezik az alkatrészhiány, s ez ékes bizonyítéka annak, hogy a világ egésze milyen szinten függ a kínai beszállítóktól.


A legjobb példa erre a gyógyszeripar, hiszen ma már antibiotikumot szinte már csak Kínában állítanak elő, így Európát és Amerikát komoly gyógyszerhiány fenyegetheti a közeljövőben. Természetesen az autóiparban is tovább gyűrűzhet ez a probléma, ha a járvány okozta leállások még hosszú ideig eltartanak.


Arról is írtunk már korábban, hogy a dél-koreai Hyundai is beszüntette a termelést február első napjaiban több üzemében is, ezzel több ismert Hyundai modell gyártása szünetel ebben a pillanatban. Döbbenetes, de a gyártás egyetlen egy dolog miatt áll, a Kínában gyártott és készre szerelt kábelkorbácsok hiánya miatt. Ezt az alkatrészt sehonnan máshonnan nem tudta pótolni a gyártó.


Európa eddig állta a sarat, egészen most péntekig. A Fiat döntésének természetesen nem örülnek most a Fiat szerbiai gyárának dolgozói sem. Kragujevacban évente közel 40 ezer hosszított karosszériás Fiat 500L gurul le a szalagokról. A most kényszer-szabadságra küldött dolgozók sem tudják, hogy meddig tart a leállás, a gyár vezetősége azt mondta a dogozóinak, hogy akár több hetes szünetre is fel lehet készülni.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk