A Fiat bemutatta az új 500 (RED)-et fertőtlenítő kesztyűtartóval és UV-C lámpával, lerántotta a leplet az új Tipo Cross SW-ről és sok más új hírrel is szolgált 2022-re

2022.01.10
A Fiat egy sor frissítést jelentett be a 2022. évi termékportfóliójához, beleértve az új Tipo Cross SW-t, az 500X néhány apróbb módosítását, valamint egy sor új (RED) kiadást, amelyet a Pandemic-Fighting Organisation (RED) együttműködésével hoztak létre.



Az 500X RED-del indítva a SUV elöl egy teljesen új „500”-as emblémát kapott a Fiat logó és a króm díszítés helyére, ezzel párhuzamosan hátulra is egy új FIAT felirat került. Ezek a változtatások a teljes MY22 500X sorozatra vonatkoznak, beleértve a Cult, Club, Cross és Sport felszereltségi szintet is. Tavalytól kezdve a SUV ferdehátú és puha tetős Dolcevita karosszériaváltozatokban is elérhető lett.

Az emblémaváltás révén a modell jobban illeszkedik a teljesen elektromos Új 500-hoz, felfrissítve a dizájnt anélkül, hogy teljes arculatváltásra lett volna szükség. Az olasz B-SUV premierje 2014-ben volt, 2018-ban pedig arculatváltáson esett át, ami új életet adott neki. Idén a pletykák szerint új motort is kap, bár ezt még a Fiat (Stellantis) vezetősége nem erősítette meg.

Új Tipo Cross kombi

Volt egy másik fontos bejelentés is, amely a (RED) speciális kiadások sorai között rejtőzött, ez pedig az új Fiat Tipo Cross Station Wagon megjelenése. A teljes Tipo termékcsalád 2020-as faceliftje óta a kalandos Cross változat kizárólag ötajtós ferdehátúként volt elérhető, most azonban a praktikusabb kombira bővült, így a szedán az egyetlen olyan Tipo karosszéria, amely még nem „keresztezett”.



Csakúgy, mint rövidebb testvére, a Tipo Cross Station Wagon is 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapott, a lökhárítók, sárvédők és oldalsó küszöbök műanyag borítást, alumínium-stílusú csúszólemezeket, a jármű pedig megnövelt hasmagasságot (+40 mm) kapott. A fényszórók és a hátsó lámpák is LED-esek lettek. A hosszabb kivitel 110 literrel növeli a csomagtartó kapacitását, amely így 550 literes lett.

Ami a Tipo (RED) speciális kiadást illeti, a karosszéria Passione Red külsőt kapott színre fújt tükrökkel, (RED) logókkal az oszlopokon, az ülések pedig Sequal Marine Plastic kárpitozással készültek, valamint FIAT monogrammal és piros varrással. A modell Colosseo Grey, Gelato White és Cinema Black külső árnyalatokban is elérhető, de a tükrök mindig pirosak maradnak.



A Panda (RED) a 2021-re frissített Panda City Cross burkolaton alapul, ami azt jelenti, hogy ugyanazt a crossover-stílusú megjelenést és az 1,2 literes lágy-hibrid motort kapta. A specifikációt tekintve ugyanazokat a színeket, jelvényeket és belső kárpitokat kölcsönzi, mint amit a Tipo (RED)-nél már megismerhettünk.

Az 500 (RED) fertőtlenítő kesztyűtartója

Minden RED modell kárpitja biocid borítást kapott, amely elpusztítja a baktériumok és vírusok 99,9%-át, amelyet a légkabinszűrőn, a kormányon és az üléseken alkalmaznak.

Mindezen túl az új 500 (RED) megkapta a „Sanitizing Glove Box” rendszert is, amely UV-C lámpát tartalmaz a műszerfali kesztyűtartóban, s mely fertőtlenít mindent, ami bele lett helyezve. A lámpa a középkonzolon lévő gombbal aktiválódik, míg a külső kék fény jelzi, ha a 3 perces átsugárzási ciklus befejeződött. Ez azt jelenti, hogy könnyedén fertőtleníthetjük az okostelefonunkat, a kulcsainkat és egyéb apró tárgyakat is minden alkalommal, amikor beszállunk az autóba.



A (RED)-et 2006-ban alapította a U2 frontembere, Bono és Bobby Shriver azzal a céllal, hogy harcoljon az AIDS-szel szemben. A (RED) különböző márkákkal kötött partnerség révén a mai napig közel 700 millió dollárt gyűjtött össze a Global Fund (Globális alap) számára. A COVID-19 nyomán a cégek ugyanezen sora most pénzt gyűjt az „egészségügyi rendszerek megerősítésére és életmentő programok támogatására a járvány által leginkább sújtott közösségekben”.

Forrás: CarScoops
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk