A Fiat az 500e bemutatását követően is ragaszkodik a belsőégésű motorokhoz

2020.03.18
A kis városi autók mindig is jövedelmező lehetőséget jelentettek az elektromosítás felé haladó gyártók számára. A Fiat a legújabb gyártó, amely a közelmúltban bemutatta első, teljesen elektromos 500e modelljét.

A városi autókra szinte nulla mértékű károsanyag kibocsátás jellemző és a viszonylag egyszerű karbantartási igények is biztosítják a tökéletes lehetőséget arra, hogy az igényeknek megfelelő méretű hatótávolságú villanymotorokkal szereljék fel ezeket a modelleket, mindeközben pedig a hatékony töltési infrastruktúrával rendelkező városok kerülnek sokkal előnyösebb helyzetbe.

Így a Fiat 500e vonzóbbá válik azok számára, akik első járműtulajdonosok, vagy intelligens mobilitási felhasználók szeretnének lenni, ugyanakkor nyilvánvaló tény, hogy továbbra is létezik az a piac, amely még mindig a belsőégésű motorokat preferálja jobban, és a Fiat ezt a tényt nagyon is jól ismeri.

Noha az 500e a Fiat legelső és eddig egyetlen fejlesztése az EV-k világában, a Fiat egyértelműen kijelentette, hogy az 500e nem fogja felváltani a Fiat 500 jelenleg is kapható korábbi modelljeit.


Az 500e tehát csak egy a sorban a sok 500 variáns között, hogy a piacon EV opció is elérhető legyen a palettán, de a gyártó szerint alapvető piaci stratégia, hogy az 500e mellett továbbra is elérhetőek legyenek az ügyfelek számára a hagyományos belsőégésű, és/vagy hibrid 500-as változatok.

Az Autocar nemrég interjút készített a Fiat főnökével. Olivier François az újságírónak elmondta: "Folytatjuk a benzinmotoros 500-asok gyártását mindaddig, amíg az ügyfeleink részéről a modellre valós igények jelentkeznek." François azt is elmondta, hogy az EV platform főleg csak a prémium vásárlókra irányul, míg a meglévő modellek az alacsonyabb árukból adódóan a tömegeket szólítják meg. Ennek a stratégiának az a célja, hogy a Fiat 500 eladásai bipoláris jellegűek, vagyis a piacon az alapmodellekre, és a magasabb értékű, ún. prémium változatokra egyaránt magas kereslet jellemző.

Ugyanakkor François arról is beszélt, hogy az elektromos Fiatokban hosszabb távon sokkal nagyobb potenciál rejlik, mint valaha, országonként és piaconként is mindig megfelelőnek kell lennie az időzítésnek. "Készen kell állnunk. Ma már van igény erre a kategóriára, és tudjuk, hogy milyen stratégiát kell követnünk a szigorodó kibocsátási rendeletek miatt. Viszont nem tudjuk, milyen szintre és pontosan mikor fog ez felfejlődni. Ezért most két névtáblát is kitehetünk a gyárunkra, az egyik a ’Nagyszerű Fiat’ a másik pedig a ’Klasszikus 500-as’ megjelöléssel. Az elektromos 500 ma még inkább csak egy megkezdődött forradalom, míg a klasszikus 500-asok egy kiteljesedett evolúciót teljesítenek meg, ezért mi most egyszerre kínálunk forradalmat és evolúciót. Mindaddig, amíg igény van az evolúcióra, továbbra is kínáljuk azt a piacon!"

Forrás: AutoCAR / motor1.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk